هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 682

اخبار کوتاه جهان

   آمریکا:□
نحوه ترور شهید فخری
زاده به روایت روزنامه آمریکایی: نیویورکتایمز: مقدمات ترور دانشمند ایرانی پس از دیدارهایی در اواخر سال ۲۰۱۹ و اوایل ۲۰۲۰ آغاز شد. این دیدارها میان مقام‌های اسرائیلی و ترامپ، پامپئو و رئیس وقت سیا بوده است. در اواخر ماه فوریه (اواسط اسفند) رئیس وقت موساد به آمریکایی‌ها فهرستی از عملیات بالقوه از جمله ترور آقای فخری‌زاده را ارائه کرد.
در کشتار کودکان افغان، نه کسی مجازات شد نه استعفا کرد: راشاتودی: «در آمریکا نه کسی به خاطر کشتار کودکان کابلی استعفا کرد و نه کسی مجازات شد.»
هک  یک شرکت کشاورزی بزرگ در آمریکا: راشاتودی: هکرها به یک شرکت کشاورزی بزرگ در آمریکا حمله کرده‎اند و این مسئله باعث قطع سامانه‌های خدماتی این شرکت شده است. ممکن است این حمله چرخه تامین محصولات کشاورزیِ آمریکا را مختل کند.
کاهش تحریمهای آمریکا علیه افغانستان در پی درخواستهای بینالمللی: وزارت خزانهداری آمریکا در بیانیهای اعلام کرد: دو مورد از تحریم‌هایش را برای تسهیل روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان برطرف کرده است. بر این اساس، گروه‌های امدادرسان و سازمان‌های بین‌المللی اجازه دارند تا در روند ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان  دخیل شوند.

 
  روسیه
نتایج انتخابات پارلمانی روسیه:
کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد حزب حاکم «روسیه متحد» (حزب پوتین) توانست در انتخابات پارلمانی پیروز شود و اکثریت کرسی‌ها را به دست آورد.

 
  عراق
۳ عملیات تروریستی علیه زائران اربعین حسینی در عراق خنثی شد:
نیروهای امنیتی عراق موفق شدند یک عملیات ۳گانه علیه زائران اربعین حسینی را در استان «بابل» خنثی کنند.

 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
فرار اسرای فلسطینی نشان از ضعف شدید اطلاعاتی و عملیاتی:
بِنِت نخستوزیر رژیم صهیونیستی: فرار ۶ فلسطینی از زندان، ناکارآمدی اطلاعاتی و نظامی اسرائیل را برملا کرد.
هک یکی از غولهای ارتباطات رژیم صهیونیستی: روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نوشته، هکرها با نفوذ به سامانه‌های شرکت «Voicenter» سیستم ارتباطات یکی از بزرگترین شرکت‌های صهیونیستی را فلج کرده‌اند. هکرها گفته‌اند ۱۵ ترابایات از داده‌های این شرکت را به سرقت برده‌اند و آن را در بستر اینترنت برای فروش قرار داده‌اند.
اسرائیل تا ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت: مقام سابق آمریکایی: «ویلکرسن»: رژیم صهیونیستی ۲۰ سال دیگر وجود نخواهد داشت زیرا در حال مشروعیت‌زدایی از خود و مطرح شدن به عنوان یک رژیم آپارتاید است.

 
  دانمارک
آموزش نماز به فرزند جرم است؟!
مادر مهاجر ایرانی: چون فرزندم را به نماز خواندن تشویق کردم در کپنهاگ او را از من گرفتند. در کپنهاگ دانمارک از هر ۵ بچه‌ای که از خانواده‌هایشان جدا کرده‌اند ۴ کودک مهاجر مسلمان بوده‌اند!

 
 یمن
یمنی
ها یک استان استراتژیک را آزاد کردند: سخنگوی نیروهای مسلح یمن: نیروی موشکی و پهپادی ما، ۱۰ عملیات برای هدف قرار دادن مواضع دشمن طی عملیات «فجر الحریه» انجام دادند و استان البیضاء به طور کامل آزاد شد. استان البیضاء به دلیل قرار گرفتن در مرکز یمن و همسایگی با ۸ استان از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه