هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مرکز تربیت معلم مبلغ به دانشکده ارتقا می‌یابد

رئیس مرکز تربیت معلّم مبلّغ خبر داد

مرکز تربیت معلم مبلغ به دانشکده ارتقا می‌یابد

حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: برای اجرایی شدن الزامات و اقتضائات ارتقای مرکز تربیت معلم مبلغ به دانشکده، همه تلاش خود را به‌کار بسته و در حال پیگیری هستیم و امید است، با آوردن رشته‌های ارشد دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های کارشناسی که مقدمات بعضی از آنها طی شده، از ترم آینده بتوانیم اقدام به جذب طلاب در این سطح کنیم.
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمداسماعیل عبدالهی در نشست هم‌اندیشی مدیران مرکز تربیت معلم مبلغ با دکتر خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان که در قم برگزار شد، گفت: این مرکز در سال ۹۷ با ایده و طرحی که از سوی مدیر محترم حوزه و ریاست دانشگاه فرهنگیان ارائه شد، در قالب مرکز آموزشی آغاز به‌کار کرد و بعد از یک دوره آزمایشی، با طرحی که در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان با عنوان مرکز تربیت معلم مبلغ تصویب شد و بعد از یک سال فعالیت، مجدداً در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان به دانشکده ارتقا پیدا کرده است.
رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ افزود: برای اجرایی شدن الزامات و اقتضائات این دانشکده، همه تلاش خود را به‌کار بسته و در حال پیگیری هستیم و امید است، با آوردن رشته‌های ارشد دانشگاه فرهنگیان و رشته‌های کارشناسی که مقدمات بعضی از آن طی شده، از ترم آینده بتوانیم اقدام به جذب طلاب در این سطح کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از افتخارات این دانشکده راه‌اندازی دفتر مطالعات تربیت دینی است که این دفتر از ایده‌های دکتر خنیفر بوده و به‌امضای آیت‌الله اعرافی هم رسیده است.
حجت‌الاسلام عبدالهی گفت: این دفتر متشکل از چند گروه پژوهشی است و به‌زودی جذب ۵۰ پژوهشگر هم فراخوان می‌شود.
رئیس مرکز تربیت معلم مبلغ افزود: ۱۲ کلان‌پروژه بزرگ برای فعالیت این دفتر طراحی شده و به تفاهم سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و سازمان برنامه بودجه رسیده است.
وی اظهار داشت: همه اقدامات به‌همراه مجله علمی تربیت معلم تراز و هسته‌های علمی ۸ گانه و راه‌اندازی انجمن علمی هر استان به‌همت آیت‌الله اعرافی و دکتر خنیفر بوده است.

 
   بیانیه گام دوم انقلاب، ابرنظریه انقلابی است
دکتر خنیفر هم در این نشست گفت: مهمترین هدف از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان و در ادامه مرکز تربیت معلم مبلغ، تربیت معلم‌های با بصیرت، بابینش، انقلابی، ارزشی و الهی است و ما در این دوران حساس، به معلمانی نیازمندیم که دارای یادگیری هدفمند دینی و... باشند. بخش مهمی از این کار در حوزه‌های علمیه ایجاد می‌شود.
 رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به انواع عصرهای تربیت و آموزش، گفت: بحث اراده در تربیت و تربیت براساس معیارهای اسلامی بسیار مهم است و باید آن را بومی کنیم و به‌همین دلیل باید به سمت همتاسازی آموزش و تربیت حرکت کنیم. این،‌ نیازمند حرکت جهادی است و اگر بتوانیم، بین علم و ارزش و عقلانیت و ارزش‌ ارتباط برقرار کنیم، کار بزرگی کرده‌ایم.
خنیفر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، این بیانیه را دارای کلیدواژه‌ها، توصیه و .. دانست و خاطرنشان کرد: این بیانیه نوع تعامل تا چهار دهه آینده را برای ما مشخص می‌کند و ابرنظریه انقلابی است؛ این بیانیه از کسی صادر شده که فقیه، سیاست‌مدار و دارای اعتبار بین‌المللی است و مهمتر اینکه این بیانیه دارای کارکردهای مهم است؛ لذا نباید این سند و بیانیه پشت درهای دانشگاه باقی بماند و اجرا نشود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه