هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

دائماً مراقب مکر و حملات دشمن باشید

توصیه علما در دیدار فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان

دائماً مراقب مکر و حملات دشمن باشید

سردار موحدی‌کیا فرمانده تیپ مکانیزه ۲۰ رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هیئت همراه، یکم مهر با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، آیات سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم، حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در قم به‌صورت جداگانه دیدار کردند. در این دیدارها علما بر ضرورت مراقبت از حملات دشمن در همه عرصه‌ها، تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه به‌ویژه نسل جوان، تعریف دقیق و متناسب جهاد با شرایط روز و بهره‌برداری از آثار مثبت تکنولوژی تأکید کردند.

    لحظهای نباید از مکر دشمنان غافل شد
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار، با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مردم به‌ویژه جوانان، گفتند: امروز به‌برکت خون شهدا مملکت از آرامش و امنیت خوبی برخوردار است؛ ولی باید دقت کرد؛ زیرا دشمن هیچ‌گاه از دشمنی خود دست برنمی‌دارد و هر لحظه که بتواند، دست به حمله می‌زند؛ لذا باید دائم مراقب حملات دشمن در همه عرصه‌ها و مکر آنان بود.

 
  ارزشهای دفاع مقدس را برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنیم
آیت‌الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) هم در این دیدار، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با اربعین حسینی، گفت: امسال هفته دفاع مقدس در ایام عزای اهل‌بیت(ع) قرار دارد و باید این هفته مهم را گرامی بداریم و در این هفته ارزش‌های دفاع مقدس همچون جهاد و شهادت را به جامعه به‌ویژه نسل جوان تبیین کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قم، با اشاره به لزوم بزرگداشت مناسبت‌های مهمی همچون هفته دفاع مقدس، گفت: دولت قبل متأسفانه همه مسائل و مشکلات را به راهکارهای خارجی و رابطه با غرب گره زده بود؛ اما امروز به‌برکت خون شهدا و دعای آنان و حضور حماسی مردم، دولتی بر سرکار آمده است که مردم مدت‌هاست انتظار آن را می‌کشیدند و لازم است که همگان به دولت برای خدمت‌رسانی به مردم و باز کردن گره‌های اقتصادی و معیشتی مردم کمک کنند.

 
 سلطه بیگانگان از طریق تحول در مؤلفههای فرهنگی کشورها
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی بوشهری هم در این دیدار، ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، تقابل جبهه حق و باطل را از آغاز پیدایش هستی دانست و خاطرنشان کرد: تقابل جبهه حق و باطل پایانی ندارد و نزدیک به ۴۳ سال است که جبهه باطل به فرماندهی شیطان بزرگ آمریکا، اتحادی را علیه ما درست کرده که با جبهه حق انقلاب اسلامی بجنگد.
 رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، ما فقط با عراق نمی‌جنگیدیم؛ بلکه تمام کشور‌های مستکبر در مقابل ما بودند و این را از اسرایی که می‌گرفتیم، قابل مشاهده بود که از ملیت‌های مخلتفی بودند.
وی با تأکید بر اینکه مستضعفان و عدالت‌خواهان در یک طرف قرار گرفته‌اند، افزود: حق همیشه ثابت و پیروز است و باطل همیشه نابود شدنی است و این وعده الهی است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: نیروهای مسلح بعد از دوران دفاع مقدس نیز، در همه بحران‌های سخت از جمله حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا فشارهایی که توسط دشمنان بر ملت ایران تحمیل شده، همچنان با نشاط و بالنده کار خود را در خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌دهد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: فعالیتی که امروز نیروهای مسلح انجام می‌دهند، در امتداد فعالیت‌هایی است که از گذشته تاکنون انجام داده‌اند. یک زمانی با اسلحه از این انقلاب محافظت می‌کردند و الآن با تقسیم کردن بسته‌های مواساتی، با کمک به کادر پزشکی و...؛ در واقع فعالیت نیروهای مسلح حرکت در یک مسیر طولانی و بدون انتهاست که آن هم ارائه خدمت بی‌منت به مردم است.
آیت‌الله حسینی بوشهری وظیفه نیروهای مسلح را سنگین‌تر از گذشته دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در جنگ تمام‌عیاری که از سه دهه پیش علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران آغاز کردند، بیشترین تلاش خود را بر تهدیدات نرم معطوف کردند که جنگی آرام، مستمر و بدون سر و صداست که مقام معظم رهبری از آن به شبیخون فرهنگی، تعبیر کردند.
وی ادامه داد: اگر یک زمانی در مرزها جنگ می‌کردیم؛ اما الآن این جنگ، در خانه‌هاست و این مسئولیت شما و متولیان فرهنگی را سخت‌تر می‌کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان گفت: کشورهای بیگانه برای اینکه به‌راحتی و با هزینه کم، بتوانند بر آب و خاک و سرنوشت یک ملتی تسلط پیدا کنند، سعی می‌کنند از طریق تغییر و تحول در مؤلفه‌های فرهنگی آن کشور مبادرت به سلطه نمایند.

 
 بیتوجهی به ظرفیتهای داخلی موجب وابستگی میشود
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی‌ نماینده آیت‌الله‌العظمی ‌سیستانی هم در این دیدار، با اشاره به اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس، گفت: حفظ نظام اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر خدای ناکرده روزی نظام اسلامی آسیب ببیند، همه آسیب می‌بینند و باید دست به دست هم بدهیم و از آن محافظت کنیم.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهرستانی ضمن تأکید بر استفاده از تجارب دیگران، خاطرنشان کرد: اگر به استعدادها و ظرفیت‌ها بی‌توجه باشیم، موجب وابستگی می‌شود. ما جوانان با استعدادی داریم که برای تحصیل به کشورهای خارج می‌روند و با اخذ مدرک، به خدمت در مراکز علمی جهان می‌پردازند.
نماینده حضرت آیت‌الله‌ سیستانی با اشاره به اینکه کشور در بخش تسلیحات قدرتمند است و این قدرت نتیجه تلاش نخبگان کشور است، افزود: در برهه و زمان حساسی به‌سر می‌بریم؛ چراکه دشمن به طرق و اشکال مختلف در حال توطئه و نقشه کشیدن علیه دنیای اسلام است تا بر آن تسط یابد. در چنین برهه‌ای لازم است با کنار گذاشتن تفاوت‌ها و اختلاف‌ها، با تأکید بر مشترکات در برابر آن‌ها مقاومت کنیم.
وی با بیان اینکه گاهی پرسیده می‌شود تخصص مهم‌تر است یا تعهد، خاطرنشان ساخت: هم تعهد مهم است و هم تخصص و آنچه از این دو مهم‌تر است، مدیریت است که اگر مدیریت نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.
وی افزود: همه ما باید دقت کنیم که در هرجایگاهی که قرار داریم، ببینیم که چه وظایف و رسالت‌هایی به عهده داریم و آن وظیفه را به‌نحو احسن انجام دهیم و در این راه تنها در پی کسب رضایت الهی باشیم و کاری به این جناح و آن جناح نداشته باشیم.
گفتنی است، در ابتدای این دیدارها سردار محمدصادق موحدی‌کیا فرمانده تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز گزارشی از عملکرد این تیپ را ارائه داد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه