هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جریان‌ استقبال مردم از شهید رئیسی نباید فراموش شود

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی

جریان‌ استقبال مردم از شهید رئیسی نباید فراموش شود

این مرجع تقلید، با بیان اینکه تشییع شهید رئیسی یک جریان و یک حادثه بسیار بزرگ است، خاطرنشان کردند: این حادثه خیلی مطالب دارد؛ ولی بالأخره هرچه هست، به‌نفع اسلام است و خداوند متعال صلاح دانسته، این‌طوری بشود. ما هم تسلیم هستیم؛ ولی نباید این جریان‌ها را فراموش کنیم.
در پی شهادت‌ رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان، 2 خرداد مجلس بزرگداشتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در شبستان امام خمینی(قد) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(ع) برگزار شد.
 پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در حاشیه این مراسم، گفت‌وگویی با حضرت آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین داشته است. در ادامه متن این مصاحبه‌ها تقدیم خوانندگان گرامی هفته‌نامه افق‌حوزه می‌شود:

  تشییع شهید رئیسی یک جریان و یک حادثه بسیار بزرگ است
حضرت آیت‌الله نوری همدانی در این گفت‌وگو اظهار کردند: تشییع شهید رئیسی یک جریان و یک حادثه بسیار بزرگ است. این حادثه مطالب فراوانی دارد. امیدواریم ما و همه مردم بتوانیم، به وظیفه خودمان در برابر این حادثه عمل بکنیم.
این حادثه خیلی مطالب دارد؛ ولی بالأخره هرچه هست، به‌نفع اسلام است و خداوند متعال صلاح دانسته، این‌طوری بشود. ما هم تسلیم هستیم؛ ولی نباید این جریان‌ها را فراموش کنیم. این جریان خیلی مطالب زیادی در خود دارد.

  خداوند می‌خواست عزت شهید رئیسی را به جهانیان نشان دهد
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم نیز در این مصاحبه گفت: خداوند عزوجل، عزت ولی‌اش را در امت اسلامی و در کل جهان ظاهر می‌کند و خداوند به‌دلیل قرب و نزدیکی که این مرد ان‌شاءالله به او داشته است، خواست عزتش را به همه جهانیان نشان دهد.
عظمت بعضی شخصیت‌هاى بزرگ، مخصوصاً آن‌هایی که بازتاب ایمانی و صداقت ایمانی دارند، قلبی که به خداوند عزوجل مرتبط است، روحی که به سمت خداوند عزوجل جذب شده است.
همه‌ این موارد جذابیت خاصی به شخصیت می‌دهد و مرحوم عزیزمان، ریاست جمهوری محترم و وزیر خارجه دو شخصیتی هستند که کاملاً اسلامی ساخته شدند و همچنان که خورشید ما را به سمت نورش می‌کِشد و ماه ما را به سمت بازتاب نورش می‌کِشد، همانا این شخصیت‌ها ما را ناخواسته به سمت خودشان می‌کِشند و جذب خودشان می‌کنند.
 
 
​​​​​​​

برچسب ها :
ارسال دیدگاه