هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آرشیو
روحانی شهید ابوالفضل خراسانی

روحانی شهید ابوالفضل خراسانی سال ۱۳۴۸شمسی در روستای «خورزان» از توابع شهرستان دامغان دیده به جهان گشود. خانواده مذهبی وی، او را با تعالیم اسلام و قرآن آشنا و تربیت نمود. دوره ابتدایی را در همان روستا و دوره راهنمایی را در روستای مجاور خواند و پس از آن، آهنگ حوزه علمیه نمود.

1402/4/31
روحانی شهید زکریا اسلامی

روحانی شهید زکریا اسلامی، از شهدای شاخص در اخلاق و معنویت بود. برای اطرافیان از جمله همسرش الگو و نماد خوبی‌ها بود. مادر شهید می‌گوید: من حاضر بودم، همه فرزندانم بمیرند و زندگی‌ام نابود شود؛ ولی پسرم با آن پارسایی و مهربانی زنده بماند.

1402/4/31
طلبه شهید علی‌اکبر اشکره

علی‌اکبر اشکره در نهم خرداد سال ۱۳۴۲ در روستای خونین از توابع شهرستان بوئین‌زهرا دیده به جهان گشود. او تنها فرزند ذکور خانواده‌ای بود که تولدش شور و نشاط را به محیط زندگی آورد.

1402/4/31
روحانی شهید نعمت‌الله پیغان

روحانی شهید نعمت‌الله پیغان از فعلان عرصه تبلیغ و خطابه بود که در حادثه دردناک تاسوکی به فیض شهادت نائل آمد.

1402/4/31
طلبه شهید رحمت‌الله زکی‌پور شال

در چهارمین روز از فروردین‌ماه سال ۱۳۴۱در روستای شال از توابع خلخال، استان اردبیل دیده به جهان گشود.

1402/4/31
طلبه شهید میکائیل حسن‌پور

شهید میکائیل حسن‌پور در سال ۱۳۴۳ در شهرستان ماکو متولد شد و در میان خانواده‌ای متدین، مذهبی و پایبند به معتقدات اسلامی پرورش یافت.

1402/4/31
روحانی شهید قاسم کاظمی

روحانی شهید قاسم کاظمی فرزند سلمان در دهم اردیبهشت سال ۱۳۴۴ در روستای چاه‌پهن از توابع بندر دیر استان بوشهر در دامان پاک خانواده‌ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

1400/10/22
طلبه شهید عزیز امیری

طلبه شهید عزیز امیری اهل شیراز بود که سال ۱۳۴۲شمسی در خانواده متدین و بزرگوار متولد شد.

1400/10/22
طلبه شهید محمدحسن خضرلو

روحانی شهید حجت‌الاسلام محمدحسن خضرلو، فرزند حجت‌الاسلام شیخ علی خضرلو، جزء اولین شهدای روحانی در شهرستان خوی بوده است.

1400/10/22
روحانی شهید رمضان سلطانی

روحانی بسیجی شهید رمضان سلطانی در خانواده‌ای مذهبی و پای‌بند به مقیدات اسلام به دنیا آمد. بعد از سپری کردن دوران کودکی، وارد مدرسه شد تا از ثمره علم و دانش بهره‌مند شود.

1400/10/22
شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده

روحانی شهید حجت‌الاسلام سعید بیاضی‌زاده در سال ۱۳۷۳ شمسی در روستای حجت‌آباد بیاض از توابع شهرستان انار استان کرمان در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

1400/9/24
طلبه شهید سید سعیدالدین حسینی

او در سال ۱۳۴۱ در چالوس و در یک خانواده روحانی و متقی دیده به جهان گشود.

1400/9/21
طلبه شهید حسین طباخی

شهید طباخی در فروردین سال 1339شمسی در تهران به دنیا آمد. او تحصیلات دوران ابتدایی تا متوسطه را با موفقیت پشت سر گذاشت و پس از آن در سال 56 به دانشگاه راه یافت و در رشته تربیت بدنی مشغول به تحصیل شد.

1400/9/6
طلبه شهید محمدحسین گله‌داری

درد دل مادر شهید با شهیدش بعد از شهادتش: یک سال است که تو را ندیده‌ام. یک سال است که چشمم به تمنای زیارت تو به جاده سرد انتظار دوخته شده است. چیزی شبیه به یک معجزه به من می‌گفت که او می‌آید.

1400/9/6
شهید حجت‌الاسلام قاسم حق‌پرست

روحانی شهید قاسم حق‌پرست در سال 1346 ش در یک خانواده مذهبی و متدین در شهر رشت دیده به جهان گشود.قاسم از همان کودکی، مهربان و دوست‌داشتنی بود و علاقه عجیبی به اسلام و ائمه اطهار(علیهم السلام) و روحانیت و امام خمینی(قدس سره) داشت.

1400/9/6