هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شماره خبر : 4773
منتشر شده در مورخ : ۳ تیر ۱۴۰۳
ساعت : 11:39
روحانی شهید اکبر اصغری

رواق شهیدان - شماره 765

روحانی شهید اکبر اصغری

شهیدی که شهادت در نظرش یک فیض عظیم بود و سال‌ها انتظار آن را می کشید. او می‌نویسد: شهادت برای محبان خدا، شهد است و این آخرین پله در سیر و سلوک است. باید از خود گذشت تا به این مرحله رسید. شهدا دنبال نور بودند و به نور رسیدند.

  تولد و تحصیل 
روحانی شهید اکبر اصغری، از سرافرازان خطه شمال کشور است که در سال ۱۳۴۵ شمسی در یکی از روستاهای اطراف بابل چشم به جهان گشود. او در محیطی مذهبی و اسلامی تربیت شد. از ذکاوت بالایی برخوردار و در مدرسه شاگرد ممتاز بود. در سال ۶۱ و پس از اتمام دوره راهنمایی، آهنگ حوزه علمیه نمود. مدتی در حوزه آمل و رستم‌کلای بهشهر درس خواند و پس از آن در سال ۶۴ شمسی به حوزه علمیه قم رفت.

  ورود به مسئله جهاد
 شهید به مسئله جنگ تحمیلی اهمیت به‌سزایی می‌داد و از اعضای بسیج محل خود بود. او ایام آموزش نظامی را در پادگان منجیل گذراند و پس از آن به‌مدت چهار ماه در کردستان مشغول نبرد با منافقین بود. مدتی بعد عازم جنوب کشور شد و در کربلای ۵ از ناحیه شکم مجروح گردید. شهید اصغری از سوی تیپ امام صادق(ع) قم نیز، چند بار به جبهه اعزام شد که در آخرین حضورش سال ۶۶ شمسی، در عملیات والفجر 10 در منطقه حاجی عمران درحالی‌که با لباس روحانیت مشغول نبرد بود، مورد هدف تیر دشمن قرار گرفت و آسمانی شد.

 وصیتنامه پرمغز
بزرگترین راه غلبه دشمن، از راه فرهنگ است. اگر بخواهند یک کشوری را استثمار ‌کنند، اول در فرهنگشان رخنه می‌کنند؛ پس دانش‌آموزان! خودتان را با دین و قرآن زیاد آشنا کنید. اگر با قرآن آشنا نباشید، به مهندسی و دکترا هم برسید، به درد جامعه نمی‌خورید. بر همه معلمان است که این انقلاب با عظمت را به دست نسل بعد خود بسپارند. ای برادرانی که به سن جوانی رسیده‌اید! آمریکا مانند شیاطین می‌خواهد، شما را از راه شهوات اغوا کند؛ پس در مقابل آمریکا بایستید.
شهادت شهد است، خدایا! شکرت می‌کنم که این شهد را به من چشاندی.
نثار ارواح شهدا صلوات

ارسال دیدگاه