هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم تعیین نقشه راه طلبگی برای طلاب

مدیر جامعةالزهرا(س) عنوان کرد

لزوم تعیین نقشه راه طلبگی برای طلاب

سرکار خانم سیده‌زهره برقعی، در نشست با اساتید و طلاب جامعةالزهرا(س) که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، اولین شرط خودسازی را، داشتن برنامه برای زندگی دانست و گفت: ما طلبه‌ها اول وظیفه خودسازی داریم. باید خود را بسازیم و بشناسیم؛ اینکه چه کسی هستیم، از کجا آمده‌ایم، در کجاییم و به کجا می‌رویم؟ ما باید مهارت‌های خودسازی را کسب کنیم؛ اگر این کار را نکنیم، نمی‌توانیم بر خانواده و اجتماع تأثیرگذار باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر جامعةالزهرا(س) با تأکید بر لزوم تعیین نقشه راه طلبگی برای طلاب، گفت: شما راه طلبگی و سربازی امام زمان(عج) را انتخاب کرده‌اید. هدف و غایت ما آن‌چیزی است که خداوند در آیه ۱۳۳ سوره آل‌عمران می‌فرماید: ]وسارعوا إلی مغفرة من ربکم و جنة عرضها السماوات والأرض أعدت للمتقین[.
وی به بانوان طلبه توصیه کرد: در ابتدای تحصیل، نقشه راه طلبگی خود را تعیین کنید؛ اینکه بعد از چند سال طلبگی قرار است، از این نقطه‌ای که هستید، به کجا برسید؟! لحظه لحظه‌های این دنیا برای ما در آخرت ارزشمند است.
برقعی با اشاره به لزوم دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی طلاب در مسیر طلبگی، افزود: فارغ از هر برنامه سازمانی با خودانگیختگی فردی و گروهی برای خود اقدام کنید و نقشه راه خود را ترسیم کنید. یک طلبه برای موفقیت خود باید مسیر خود را مشخص کند و از ابتدا تا انتهای طلبگی برای اینکه به رسالت‌های خود در اجتماع عمل کند. لازم است که مهارت بیاموزد.
مدیر جامعةالزهرا(س) اضافه کرد: موفقیت هر فردی در گروی انتخاب و گزینش صحیح امروز است. ما باید مطابق استعدادها، توانمندی‌ها، روحیات و عوامل تأثیرگذار بر انتخاب خود، آگاهانه انتخاب کنیم.
برقعی در ادامه بیان کرد: در ابتدای مسیر و نقشه راه طلبگی باید شناخت صحیحی از هویت طلبگی داشته باشید تا بتوانید آن را در خود پیاده کنید؛ هر یک از ما، هویت فردی، صنفی و شغلی و غیره داریم؛ همان‌طور که باید هر فردی خودشناسی و خودسازی کند، باید نسبت به طلبگی شناخت داشته باشد.
مدیر جامعةالزهرا(س) عنوان کرد: ما باید در مسیر طلبگی یک برنامه‌ریزی منسجم داشته باشیم. ابتدا هویت طلبگی خود را پیدا کنیم، بعد بصیرت و معرفت خود را افزایش دهیم؛ یعنی رسالت‌های حوزوی خود را بشناسیم و نسبت به آنها آگاه باشیم؛ اینکه چه دانش‌هایی را باید فرا بگیریم و همچنین به برخی دانش‌ها برای به‌روزرسانی اطلاعات خود نیاز داریم که باید در نقشه راه ما دیده شود.
برقعی اظهار کرد: امروز جنگ ما جنگ شناختی است؛ دشمن بر ادراک‌ها، معرفت‌ها و شناخت‌های ما کار می‌کند و وظیفه طلاب است که اینجا درست عمل کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه