هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اعلام آمادگی همکاری وزارت علوم با مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه 

اعلام آمادگی همکاری وزارت علوم با مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه 

نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از آمادگی همکاری این وزارتخانه با مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، دکتر علی‌باقر طاهری‌نیا رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌عالی و نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه بازدید کرده و طی جلسه‌ای، با ابراز خرسندی از حضور در این مرکز به تبادل نظر با مدیر و سایر مسئولان آن پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین پورامینی مدیر مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه در ابتدای این جلسه، ضمن خوش‌آمدگویی، به معرفی بخش‌های مختلف مرکز؛ از جمله سایت اندیشه قم، دانشنامه مجازی ویکی‌پاسخ، تلویزیون اینترنتی پاسخtv، چاپ و نشر کتاب و فصلنامه آن پرداخت.
وی همچنین، از آمادگی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه‌های علمیه، در راستای همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه‌های مختلف علمی و دینی خبر داد.
دکتر طاهری‌نیا نیز در این جلسه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه به‌عنوان یک مرکز عالمانه و تولیدکننده محتواهای دینی و علمی، مهمترین فعالیت‌های امروز مراکز پاسخگویی به شبهات را، شناسایی و کشف شبهات، رویکرد آینده‌پژوهی شبهات، توسعه جامعه مخاطب و توسعه سیر پاسخگویی برشمرد.
عضو ثابت شورای معاونان وزارت علوم، افزود: دقت در جغرافیای شبهه، دقت در پیچیدگی دشمن و شناخت دقیق دوست، از دیگر فعالیت‌های مهم برای مراکز پاسخگویی به شبهات در سطح کشور است.
وی در ادامه، با تأکید بر لزوم توجه به سرعت تحولات و اقتضائات عصر حاضر، گفت: سرعت و شتاب تحولات به‌گونه‌ای شده است که اکثر افراد در قالب موضوعات، حداقل اطلاعاتی دارند؛ لذا لازم است محتواهای کوتاه و پاسخ‌های کاربردی و مفید برایشان آماده شود.
طاهری‌نیا، آمادگی وزارت علوم، جهت همکاری با مراکز مطالعات و پاسخگویی در طرح استدلال قوی در منابع درسی دانشگاهی و ارائه مشاوره در جهت نحوه عرضه محتواهای لازم و نیز چگونگی مواجهه با اساتید دانشگاه‌ها را اعلام نمود.
وی همچنین ارائه درگاه‌های ارتباطی مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه، جهت قرار دادن در اختیار اساتید دانشگاه‌ها را امری مهم برشمرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه