هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حفظ انقلاب و دستاور‌های نظام مقدس اسلامی بر همه افراد لازم است

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار معاون سیاسی وزیر کشور

حفظ انقلاب و دستاور‌های نظام مقدس اسلامی بر همه افراد لازم است

توجه به جامعه اسلامی و مسلمانان بسیار مهم است و در این موضوع، مرزهای جغرافیایی مطرح نیست. هر مسلمانی نسبت به برادران مسلمان خود در هر کجای عالم مسئول است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی، سوم شهریور در دیدار با دکتر غلامرضا، معاون سیاسی وزیر کشور، با اشاره به تأکید اسلام بر مسئولیت‌پذیری و اهمیت آن، گفتند: اسلام برای هر فرد سه نوع مسئولیت فردی، اجتماعی و شغلی معین نموده است.
معظم‌له افزودند: مسئولیت فردی برای خودسازی انسان است؛ چراکه انسان باید از بدو تولد به دنبال پیشرفت و تعالی خود باشد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، یکی از مسئولیت‌های مهم را توجه به سرنوشت و جریان‌های امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند: توجه به جامعه اسلامی و مسلمانان بسیار مهم است و در این موضوع، مرزهای جغرافیایی مطرح نیست. هر مسلمانی نسبت به برادران مسلمان خود در هر کجای عالم مسئول است.
این مرجع تقلید در ادامه، مسئولیت شغلی را بسیار خطیر عنوان کردند و گفتند: شغل هر فرد به‌صورت امانتی در دست او می‌باشد؛ نه وسیله کسب درآمد و تأمین معیشت؛ از این‌رو باید امانت‌دار مردم بود و هر فردی در هر مسئولیت و شغلی که فعالیت دارد، باید از فرهنگ اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) پیروی کند.
معظم‌له با تأکید بر اهمیت حفظ نظام و دستاورهای انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: این نظام و انقلاب امانتی است در دست ما؛ حفظ این انقلاب و دستاور‌های نظام مقدس اسلامی و تقویت آن، بر همه افراد لازم است و هر مسئولی وظیفه دارد، با خدمت کردن، مردم را نسبت به نظام مقدس اسلامی خوش‌بین کند.
این مرجع تقلید، یکی از راه‌های مؤثر در تقویت نظام را همکاری بین مردم و مسئولان عنوان و خاطرنشان کردند: ان‌شاء‌الله با همکاری و همدلی میان مردم و مسئولان، مشکلات موجود از پیش رو برداشته شود و شاهد سربلندی روزافزون نظام مقدس اسلامی باشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه