هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آثار آیت‌الله‌العظمی صافی(قد) در حوزه مهدویت و انتظار چشم‌گیر است

در رونمایی از پوستر همایش «مهدویت در اندیشه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(قد)» عنوان شد

آثار آیت‌الله‌العظمی صافی(قد) در حوزه مهدویت و انتظار چشم‌گیر است

آیین رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(قد)» با حضور حجج‌اسلام والمسلمین محمدحسن صافی فرزند این مرجع فقید، لک‌زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و شخصیت‌های علمی حوزه و دانشگاه، 22تیر در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی در این مراسم گفت: از ضروریات اسلام، اجرای فروع دین توأم با اصول آن به‌ویژه امامت است؛‌ در حدیث سلسلة‌الذهب بر این نکته تأکید شده است که توحید برای راهگشا بودن، باید توأم با امامت باشد.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در عصر غیبت نیز، امنیت دنیا و آخرت ما در گروی توحیدی است که ملازم با امامت باشد؛‌ پس، از تکالیف ماست که در باب امامت، مهدویت و عوامل زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) بیندیشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی با طرح این سؤال که اسلام چه زمانی جهانی می‌شود؟ گفت: باید دید آیا در جهان ما که رو به جلوست، بسط ولایت را هم خواهد داشت؟ از لوازم بسط توحید، بسط ولایت است.
وی با اشاره به تبعید حضرت امام خمینی(قد) در سال ۱۳۴۳ به خارج از کشور، افزود: باید دانست که بسط ولایت در جامعه ایران، به‌گونه‌ای اتفاق افتاد که حدود ۱۵ سال بعد از آن، دیکتاتوری که امام راحل را تبعید کرده بود، خودش پا به فرار گذاشت.
حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی با بیان اینکه تبیین امر ولایت و مهدویت، از الزامات علمی و تبلیغی عصر حاضر است، به برنامه‌ریزی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی در زمینه بررسی اندیشه‌های مهدوی بزرگان دین و جامعه اسلامی اشاره و عنوان کرد: این برنامه از چند سال پیش و با بررسی اندیشه‌های مقام معظم رهبری و سپس شهید حاج قاسم سلیمانی پایه‌ریزی شد و امسال نیز، با محوریت اندیشه‌های آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(قد) برگزار می‌گردد.
 
  جریانسازی مهدوی حاصل سالها تلاش علمی آیتالله العظمی صافی(قد)
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد نیز در این مراسم، گفت: حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی(قد) در مورد انتظار، بیان می‌دارند که حرکت و انتظار در کنار هم می‌باشند و از هم جداشدنی نیستند.
رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی خاطرنشان کرد: از این جملات برداشت می‌شود که انتظار باید نهضت‌بخش، پویا و حرکت‌آفرین باشد.
دبیر علمی همایش مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، معظم‌له را جریان‌ساز در حوزه مهدویت دانست و گفت: این جریان‌سازی حاصل سال‌ها تلاش علمی این فقیه مهدوی می‌باشد که آثار پژوهشی بسیاری را به دنبال داشته است.
وی با اشاره به کتب تولیدشده در زمینه مهدویت و در دوران ابتدایی غیبت کبری، افزود: در کل دوران تاریخ اسلام تاکنون، حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی(قد) با بیش از ۲۰ اثر، بیشترین عنوان کتاب را در حوزه مهدویت تألیف کرده‌اند.
دبیر علمی همایش، با تأکید بر برگزاری ۲۵ تا ۳۰ کرسی علمی با موضوع مقاله‌های علمی همایش، عنوان کرد: این کرسی‌ها تا رسیدن به زمان برگزاری همایش برگزار خواهند شد تا از وزانت علمی و تحلیلی خوبی برخوردار باشند.
یادآوری می‌شود، در ادامه این مراسم، پوستر همایش بین‌المللی «مهدویت و انتظار در اندیشه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن صافی فرزند ایشان، حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه