هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پاسخگویی حوزه به مسائل نظام از مسیر درختواره‌های دانشی  آماده شده است

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور

پاسخگویی حوزه به مسائل نظام از مسیر درختواره‌های دانشی آماده شده است

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه هیچ‌وقت اسلام به‌اندازه امروز در معرض شبهه و آسیب نبوده است، تصریح کرد: برای مبارزه با شبهه‌افکنی در جهان علیه اسلام، نیاز به سربازان توانمند بیشتری داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، ۲۲‌تیر در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه دارالعلم آیت‌الله اعتمادی(قد) کاشان، اظهار کرد: بشر در طول تاریخ هیچ‌گاه مانند امروز با سرعت تحول در همه شئون زندگی روبه‌رو نبوده است.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه هیچ‌وقت اسلام به‌اندازه امروز در معرض شبهه و آسیب نبوده است، تصریح کرد: برای مبارزه با شبهه‌افکنی در جهان علیه اسلام، نیاز به سربازان توانمند بیشتری داریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با بیان اینکه قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران دشمنان را بیدار کرده است، اظهار نمود: ما دشمنان را از این حیث بیدار کردیم که قدرتی هستیم برخاسته از مکتب اهل‌بیت(ع) که می‌تواند، با امت‌سازی، مسلمانان را در یک سنگر قرار دهد و قومیت و نژادهای مناطق جغرافیایی را حذف کند و یک جبهه واحد علیه معاندان و منحرفان تشکیل دهد.
وی با بیان اینکه در جبهه علیه داعش تمام گروها، قومیت‌ها و نژاد‌ها بودند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست، توده‌های میلیونی را در مقابل دشمنان بسیج کند و موفق شود.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور، به نقش امامین انقلاب در متحول ساختن جهان اشاره کرد و افزود: اخوان‌المسلمین با آن‌همه ادعا نتوانست، دوام بیاورد؛ ولی امام خمینی(قد) از فیضیه قم با تمام مشکلاتی که با آن روبه‌رو بود، قیام کرد و توانست دنیا را متحول کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد، با بیان اینکه مقابله با شبهات و دفاع از اسلام ناب و انقلاب اسلامی در میدان رزم علمی، شهید سلیمانی‌های خودش را می‌طلبد، تصریح کرد: طلاب به‌عنوان سربازان امام زمان(عج) با استفاده از ابزارهای علمی، رسانه‌ای و فضای مجازی وارد میدان شوند.
وی با اشاره به اصلاح و تحول در متون آموزشی، گفت: در درختواره آموزشی که هدف نهایی آن تمدن‌سازی اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب است، ۴۰۰ رشته و ۱۶ حوزه دانشی تعریف شده است و طلبه، با نگاه علمی وارد این فرایند دانشی می‌شود و تا مرز آمادگی تولید نظریه علمی پیش می‌رود تا بتواند پاسخگو باشد.
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: نظام اسلامی امروز ده‌ها مسئله دارد که حوزه باید به‌صورت علمی پاسخگوی آنها باشد؛ لذا زمینه و بستر آن از مسیر درختواره‌های دانشی آماده شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه