هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ضرورت معرفی و تبیین منزلت علمی امام رضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی

آیات عظام وحید خراسانی و شبیری زنجانی تأکید کردند

ضرورت معرفی و تبیین منزلت علمی امام رضا(ع) در سطح ملی و بین‌المللی

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به سالروز ولادت امام رضا (ع) گفتند: در این ایام کاری کنید که مقام او به تمامی عالم معلوم گردد. هرکس این کار را کرد اجرش با خود آن‌حضرت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله وحید خراسانی، ۲۱خرداد هم‌زمان با سال‌روز ولادت امام رضا (ع) در دیدار با جمعی از مسئولین هیئات مذهبی گفتند: زیارت حرم امام رضا (ع) مصداق اتم و اکمل احیاء شعائرالله است.
ایشان با اشاره به ولادت آن‌حضرت افزودند: ولادت او از بزرگترین و با اهمیت‌ترین ولادت‌هاست؛ چرا که امام ششم رئیس مذهب، وقتی پسرش حضرت موسی را دید، فرمود: در صلب تو عالم آل‌محمد است؛ "لیتنی ادرکته فأنه سمی امیرالمؤمنین علی (ع) " ای کاش او را درک می‌کردم همانا او همنام امیرالمؤمنین علی (ع) است".
این مرجع تقلید بیان داشتند: اگر امام ششم (ع) را شناختی که در آرزوی دیدار اوست، مقام امام هشتم (ع) را می‌دانی که قابل درک و وصف نیست. و اما زیارت او؛ عقل مبهوت است؛ زیارت او مانند زیارت خداست. آرامگاه او عرش‌الله است و زائر او در اعلی درجه از زوار ائمه هدی (ع) است. کسی که او را زیارت کند زیارت او برابر با هزار حج و عمره مقبوله است.
ایشان بیان کردند: در این ایام کاری کنید که مقام او به تمامی عالم معلوم گردد. هرکس این کار را کرد اجرش با خود آن‌حضرت است، اجری که لاتعد و لاتحصی.
معظم‌له سپس چند بیت از قصیده‌ مدح امام رضا (ع) را که در کنار مضجع شریف آن حضرت سروده بودند را خواندند.
ای شمع جمع خلقت و چشم و چراغ دین
بنمای رخ که عالم و آدم صفا کند
توحید بی تو همچو نمازیست بی وضو
آنکس به حق رسد که به تو اقتدا کند
باشد هزار حج عوض یک زیارتت
حق تو را خدا به قیامت ادا کند
چون بضعه رسول در آن آرمیده است
زیبد که فخر بر حرم کبریا کند

   جایگاه علمی امام رضا(ع) مغفول مانده است
به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی به مناسبت میلاد مبارک حضرت امام رضا (ع) در سخنانی گفتند: حضرات ائمه (ع) همگی باب‌الحوائج هستند و همواره عنایات ایشان شامل حال شیعیان و محبین ایشان شده است ولی در بین ائمه (ع)، حضرت امام رضا (ع) و حضرت ولی‌عصر (عج) در این مورد از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند و «ملاذ الأنام» هستند.
این مرجع تقلید افزودند: کرامات حضرت از مسلمات است و در همه زمان‌ها مردم زیادی از ساحت مقدس آن حضرت، حاجت گرفته‌اند.
معظم‌له بیان کردند: وجود حرم شریف امام هشتم (ع) در ایران یک نعمت الهی است که باید قدر آن را دانست. امیدواریم خداوند به برکت وجود آستان قدسی آن حضرت در خاک این کشور، مشکلات مردم ما را برطرف کند.
ایشان اظهار کردند: یکی از ابعاد مهم زندگی آن‌حضرت که مغفول مانده، جایگاه علمی ایشان است. این مناظرات و مطالب عمیقی که توسط آن‌حضرت در مجالس و موقعیت‌های مختلف مطرح شده، باید به درستی در جامعه علمی تبیین شود.
حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی گفتند: رأفت و رفتار کریمانه آن‌حضرت نیز از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود. جامعه امروز ما به شناخت این الگوهای رفتاری برای زندگی بهتر و سعادتمندانه نیاز دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه