هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جسارت به مراجع عظام طوفان خشم آزادگان را در پی دارد

هشدار حوزه‌های علمیه به رژیم جعلی صهیونیستی

جسارت به مراجع عظام طوفان خشم آزادگان را در پی دارد

در پی جسارت رژیم صهیونیستی به ساحت مرجعیت و پخش تصاویر ایشان به عنوان اهداف ترور این رژیم منحوس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و نهاد ریاست جمهوری عراق، در بیانیه‌های جداگانه‌ای، این اقدام را محکوم کردند.

  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله الرحمن الرحیم
هتک و تهدید مرجعیت شیعه در عراق، حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی -دامت برکاته-، توسط رژیم اشغالگر قدس، اقدام ننگینی است که بر روسیاهی این جنایتکاران غاصب خواهد افزود.
جنایت روزافزون رژیم اشغالگر قدس در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به‌ویژه غزه و همچنین در کشور لبنان، سوریه، عراق و یمن و ترور شخصیت‌های جهان اسلام، نشانه استیصال و درماندگی این رژیم کودک‌کش، سفاک و غاصب است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قاطعانه این جسارت به ساحت مقدس مرجعیت را محکوم نموده و از عموم آزاداندیشان جهان به‌ویژه شخصیت‌های علمی می‌خواهد با دفاع از کیان مرجعیت شیعه، پاسخ این یاوه‌گویی‌ها و اهانت به این ساحت مقدس را قاطعانه بدهند و آن را محکوم نمایند.

  آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور
]وما نقموا منهم إلا أن یؤمنوا بالله العزیز الحمید[
رژیم وقیح و حقیر صهیونیستی، در اهانتی آشکار به بزرگان اسلام و تشیع و در اقدامی شنیع، تصاویر مراجع عظام تقلید و مجاهدان فی سبیل‌الله را به‌عنوان اهداف ترور نمایش داده و بی‌شرمی و بی‌آبرویی را به‌حد اعلای خود رسانده است.
مراجع عظام دین دامت برکاتهم در استمرار صراط نورانی پیامبران و اولیای الهی، عالی‌ترین رهبران و راهبران جهان اسلام هستند و به‌عنوان پشتیبانان، پناهگاهان و دلسوزان امت اسلامی و جامعه انسانی، جایگاه بی‌نظیر و والایی در میان کشورها و ملت‌های اسلامی دارند و مسلمانان حفاظت از آنان را از واجبات خویش می‌دانند.
مراجع عظام و علمای اعلام به‌ویژه این دو چهره تابناک در قلوب امت بزرگ اسلامی و ملت‌های منطقه و جهان آزاد، جایگاه و منزلتی وصف‌ناپذیر دارند و هرگونه جسارت به ساحت نورانی آنان، طوفان خشم امت و آزادگان جهان را درپی دارد.
نمایش تصاویر مقام معظم رهبری، آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی، اهانتی آشکار بوده و نشان از جنون و حماقت سران این رژیم و تبلور خوی استکباری و ضد بشری و ضد اخلاقی این رژیم رو به اضمحلال دارد.
حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن این جسارت، اعلام می‌دارد که این اقدام بی‌پاسخ نخواهد بود و امت اسلامی این هتاکی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
حوزه‌های علمیه قم و نجف و سراسر جهان، همراه با نهادهای علمی و دانشگاهی و امت اسلامی، ضمن محکوم‌سازی این گستاخی، از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، مجامع علمی و فرهنگی و علمای ادیان و مذاهب مختلف مصرانه می‌خواهد، در برابر این‌گونه رذالت‌ها ساکت ننشینند و از کیان علم، اخلاق و معنویت دفاع کنند.

  مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم
بسم‌الله الرحمن الرحیم
رژیم خبیث صهیونیستی در اهانتی آشکار به بزرگان اسلام از چند کشور اسلامی، در اقدامی شنیع در شبکه‌های مختلف از جمله شبکه۱۴ تلویزیون اسرائیل، تصاویر مراجع عظام تقلید را به‌عنوان اهداف ترور نمایش داده و بی‌شرمی و بی‌آبرویی را به‌حد اعلای خود رسانده است.
علمای ربانی و مرجعیت دینی در استمرار صراط نورانی انبیاء و اولیای الهی، عالی‌ترین رهبران و راهبران جهان، ادیان و جهان اسلام هستند. به‌عنوان پشتیبانان، پناهگاه مؤمنان، دلسوزان امت اسلامی و جامعه انسانی، جایگاه بی‌نظیر و والایی در میان کشورها و ملت‌های جهان دارند. مسلمانان و آزادگان، حفاظت از آنان را از واجبات خویش می‌دانند.
مراجع عظام و علمای اعلام، بالأخص امام المسلمین رهبر آزادگان جهان آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و نیز آیت‌الله‌العظمی سیستانی (دامت برکاتهم) این دو چهره تابناک در دل‌ها، قلوب امت بزرگ اسلامی، ملت‌های منطقه و ملل آزاده جهان، جایگاهی والا و منزلتی وصف‌ناپذیر و منحصر به فرد دارند و هرگونه جسارت به ساحت نورانی آنان، طوفان خشم امت اسلامی، ملل مستقل، آزادی‌خواه و آزادگان جهان را در پی خواهد داشت.
نمایش تصاویر امام المسلمین مقام معظم رهبری آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای و حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی حفظهماالله و تهدید به ترور، اهانتی آشکار و نابخشودنی به ساحت ادیان و مذاهب، علم و فضیلت و مرجعیت دینی بوده و نشان از جنون و حماقت سران رژیم ددمنش و خبیث صهیونیستی دارد و تبلور خوی استکباری، ضد بشری و ضد اخلاقی این رژیم رو به زوال را نشان می‌دهد.
نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و عمده مراجع عظام بر این است که: امروز دفاع از جبهه مقاومت، ضرورتی حیاتی است و بر همه مسلمانان واجب است که به‌یاری آنان در همه ابعاد از جمله مساعدت و کمک مالی بشتابند.
مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌ علمیه قم، ضمن محکومیت این جسارت و اهانت، اعلام می‌کند که این تهدید از سوی صهیونیزم بی‌پاسخ نخواهد ماند.
اساتید، طلاب، فضلا، علما و دانشمندان حوزه‌های علمیه قم، نجف و سراسر جهان‌همراه با نهادهای علمی، دانشگاهی و امت اسلامی ضمن محکوم نمودن این گستاخی، از مجامع، سازمان‌ها، نهادهای بین‌المللی، مجامع علمی و فرهنگی، علمای ادیان و مذاهب مختلف مصرانه می‌خواهد، در برابر این‌گونه رذالت‌ها ساکت ننشینند و از کیان علم، اخلاق، معنویت و ملل آزاده دفاع کنند.

  ریاست جمهوری عراق
در بیانیه ریاست جمهوری عراق آمده است: ما اهانت و گستاخی علیه آیت‌الله سیستانی از طریق رسانه‌های رژیم اشغالگر را به شدیدترین کلمات محکوم می‌کنیم و این‌گونه اهانت‌ها به جایگاه مرجعیت را رد می‌کنیم.
این بیانیه افزود: ما بر لزوم احترام به مقدسات همه ادیان و مذاهب، اعم از اسلامی و غیراسلامی تأکید می‌کنیم که این تخلف آشکار منجر به گسترش دایره خطر و خشونت می‌شود و منطقه را در معرض جنگ بیشتر قرار می‌دهد.
ریاست جمهوری عراق از جامعه بین‌المللی خواست، اقدامات مؤثری انجام داده و مواضع فوری خود را در رد هرگونه اقدام برای نفرت‌پراکنی بین مردم اعلام کنند.
ریاست جمهوری بر تلاش عراق برای تقویت تلاش‌ها برای توقف تجاوز به فلسطین و لبنان و موضع قاطع و اصولی این کشور در قبال مسئله عادلانه فلسطین و حق مردم آن برای تعیین سرنوشت و برپایی دولت در کل قلمروی ملی خود تأکید کرد.

ارسال دیدگاه