هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

علمای سوریه مردم و جوانان را از توطئه‌های دشمنان آگاه سازند

آیت‌الله رجبی

علمای سوریه مردم و جوانان را از توطئه‌های دشمنان آگاه سازند

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز جبهه مقاومت در جایگاه خوبی قرار دارد و اگر ما در دو کشور ایران و سوریه بتوانیم، با هم‌افزایی، استفاده از تجارب و تلاش مضاعف وارد میدان شویم، همان‌گونه که در جنگ سخت پیروز شدیم، در جنگ نرم و شناختی نیز، قطعاً پیروز خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله رجبی، ۳تیر در دیدار جمعی از مبلغان فعال و مدیران حوزه‌های علمیه سوریه که در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در قم برگزار شد، گفت: امروز دوران ما دارای ویژگی‌های خاصی است؛ هم به‌لحاظ تلاش‌های دشمنان اسلام و هم انقلاب و به‌جهت ظرفیت‌های عظیم دنیای اسلام، دشمنان ما با امکانات وسیعی که دارند، به عمق خانه‌های ما و حتی افکار کودکان ما نفوذ کرده‌اند و قلمروی فعالیت‌شان را توسعه داده‌اند.
وی افزود: امروز دشمنان ما به‌صورت‌های مختلف پنهان و آشکارا و به‌صورت کاملاً ترکیبی در عرصه‌های مختلفی به نبرد با ما مشغول هستند و البته به‌برکت انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت نیز تقویت شده و ما نیز، برای مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی دست برتر را داریم.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم، فرهنگ اصیل اسلامی را که بسیار غنی و برتر از همه فرهنگ‌هاست، معرفی کنیم و با تهاجم همه‌جانبه دشمنان مقابله کنیم.
آیت‌الله رجبی با اشاره به نقاط قوت جبهه مقاومت در عرصه‌های مختلف تأکید کرد: امروز جبهه مقاومت در جایگاه خوبی قرار دارد و اگر ما در دو کشور ایران و سوریه، بتوانیم با هم‌افزایی، استفاده از تجارب و تلاش مضاعف وارد میدان شویم؛ همان‌گونه که در جنگ سخت پیروز شدیم، در جنگ نرم و شناختی نیز، قطعاً پیروز خواهیم شد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در قسمت دیگری از سخنان خود، به انجام کار و تلاش در سه محور کلی اشاره و خاطرنشان کرد: محور اولی که لازم است، همه ما در آن تلاش کنیم، تثبیت و تبیین مبانی اعتقادی است؛ به‌گونه‌ای که امتیازات مکتب اهل‌بیت(ع) در مقایسه با سایر مکاتب نشان داده شود. وی گفت: در غرب چنین وانمود می‌شود که اعتقادات دینی و معنوی در زندگی انسان تأثیری ندارد و همه‌چیز حول محور انسان و مادیات می‌چرخد که باید با تلاش بسیار، بطلان این حرف را ثابت کرد.
آیت‌الله رجبی به تلاش‌های مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در تثبیت و تقویت مبانی فکری و نظری اسلام اشاره و ابراز کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری و به‌همت مرحوم علامه مصباح یزدی(ره) این کار مهم صورت گرفته و ۶ جلد کتاب تحت عنوان نظام تفکر دینی یا همان طرح ولایت، تهیه و تنظیم شده است که در این کتب، نظام تفکر دینی در یک منظومه منسجم ترسیم شده است و خوشبختانه این کتاب‌ها، به زبان عربی ترجمه شده و در کشورهای عربی نیز قابل استفاده است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد)، به تبیین محور دوم کار و فعالیت جبهه مقاومت پرداخت و گفت: بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی جوامع نسبت به جریانات سیاسی و فعالیت‌های دشمنان، محور دوم کارهای ماست تا مبادا مردم و به‌ویژه جوانان ناخواسته در دام دشمن بیفتند.
وی افزود: امروز دشمنان اسلام، مراکز فرهنگی متعددی با عناوین گوناگون راه‌اندازی کرده‌اند تا نسل جوان ما را تحت تربیت خودشان قرار دهند؛ در کشور سوریه که یکی از پشتیبانان جبهه مقاومت است، دشمن برنامه دارد و فضلای حوزه در این کشور می‌بایست، مردم و جوانان را از خطر توطئه‌های دشمنان آگاه سازند.
آیت‌الله رجبی، محور سوم کار را اخلاق دانست و تأکید کرد: هم خود ما و هم جوانان به اخلاق خوب نیاز داریم و یکی از محورهای تهاجم دشمن نیز، حمله به مبانی اخلاقی ‌است که این عرصه نیز، بسیار مهم است و نیاز به مقابله جدی دارد.
وی با تأکید بر اخلاص در کارها، بیان کرد: توصیه مهم دیگر، رعایت اولویت‌بندی در انجام کارهاست، در کنار انجام کار اوجب و دارای اولویت، باید به آینده نیز نگاه کرد و از زمان و اقتضائات آن غافل نشد و این نکته، همواره مورد تأکید آیت‌الله مصباح یزدی (ره) بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه