هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رویکرد امسال بر حضور دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف است

دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم خبر داد

رویکرد امسال بر حضور دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف است

شعار امسال اعتکاف، با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» انتخاب شده و رویکرد امسال بر حضور دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف است و در این زمینه، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش همکاری داشتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محمدباقر تکیه‌ای، دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم، ۲۶دی در نشست رسانه‌ای ستاد مرکزی اعتکاف قم که در دفتر خبرگزاری فارس برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، باعث رشد و گستردگی اعتکاف شد، گفت: رهبر معظم انقلاب در فراز ششم بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشم‌گیر اخلاق و معنویت در فضای عمومی جامعه را، از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کردند و اعتکاف را به‌عنوان نمونه‌ای از آن دانستند.
وی عنوان کرد: به‌گفته رهبر معظم انقلاب، برنامه اعتکاف، خلوت کردن با پروردگار است و برنامه‌هایی در آن در نظر گرفته شده است تا زمینه‌ یک خلوت مناسب و ارتباط با پروردگار را فراهم کند.
حجت‌الاسلام تکیه‌ای با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد حضور معتکفین از ۵۶ کشور مختلف بودیم، یادآور شد: این افراد در آینده سفیران برنامه‌های اعتکاف در کشورهای خود می‌شوند؛ رویکرد امسال بر حضور دهه هشتادی‌ها در مراسم اعتکاف است و در این زمینه، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش همکاری داشته است.
دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، شعار امسال اعتکاف «اعتکاف تجلی اخلاق و معنویت» انتخاب شده است.
وی با اشاره به ثبت‌نام برای مراسم اعتکاف تا 7 بهمن، هشتم بهمن زمان قرعه‌کشی و نهم بهمن را زمان اعلام نتایج عنوان کرد و گفت: افراد منتخب می‌توانند در روزهای دهم و یازدهم بهمن‌ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ با ارائه کارت ملی خود، کارت ورود به اعتکاف خود را از مصلی قدس قم دریافت کنند.
دبیر ستاد مرکزی اعتکاف قم ادامه داد: با توجه به اینکه در دو سال اخیر، به‌خاطر شیوع کرونا حضور معتکفین با کاهش مواجه بود، پیش‌بینی می‌شود، امسال شاهد حضور پررنگ مردم در این مراسم عبادی باشیم؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار ۱۹ دی با مردم قم، بر موضوع جهاد تبیین تأکید کردند و به‌همین خاطر، برای معتکفین برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای، با اشاره به افزایش ۴۵ درصدی مساجد برای اعتکاف امسال، تصریح کرد: ۳۲ مسجد برای اعتکاف در نظر گرفته شده است که ۱۵ مسجد برای خواهران، ۱۱ مسجد برای برادران، دو مسجد برای دانشجویان و ۵ مسجد نیز برای دهه هشتادی‌ها و دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.
وی در پایان سخنان خود، با اشاره به حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف، گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته که ثبت‌نام اعتکاف آغاز شده است، بیش از ۷۰ درصد متقاضیان از نوجوانان و جوانان بوده‌اند که این واقعاً مایه خوشحالی و مسرت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه