هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 737

اخبار کوتاه جهان

   عراق
ابومهدی مانند پروانه دور حاج قاسم میچرخید: مسئول دفتر شهید المهندس: ابومهدی هیچ‌گاه جلوتر از حاج قاسم حرکت نمی‌کرد و به همه ما دستور داده بود تمام حواسمان به شهید سلیمانی و مجاهدین ایرانی باشد.
 
  لبنان
حزبالله قدرت خود را علیه تلآویو به رخ کشید: کلیپی که اخیرا حزب‌الله در شبیه‌سازی عبور از دیوار حائل در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و نفوذ به منطقه الجلیل هم‌زمان با تشکیل کابینه افراطی نتانیاهو منتشر کرده بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های صهیونیستی داشت و آن را پیامی تهدیدآمیز دانستند.
 
 آمریکا
جروزالم پست: رزمایش ذوالفقار پیام واضح ایران به اسرائیل: پهپادهای ایرانی در حال حمله به ماکت کشتی نشان داده شدند که شبیه به کشتی رزمی «صاعر ۶» نیروی دریایی اسرائیل به نظر می‌رسید.  ایران نه‌تنها از ظاهر کشتی بلکه نحوه تجهیز آن توسط اسرائیل نمونه‌‎برداری کرده است. به نظر می‌رسد این پیام واضحی از سوی ایران باشد که می‌تواند کشتی‌ها، بنادر و تأسیسات دریایی اسرائیل را تهدید کند.
پناهندگی ۷ میلیون اوکراینی: سازمان ملل: بیش از ۷ میلیون اوکراینی به کشورهای اروپایی پناه برده‌اند.
سرقت نفت و گندم سوریه توسط آمریکا: یک رسانه روسی با انتشار تصاویری از لحظه قاچاق نفت و گندم سوریه توسط نظامیان آمریکایی، خبر داد که آمریکا ۶۰ کامیون حامل نفت و گندم سوریه را به منطقه کردستان عراق منتقل کرده است.
رکوردزنی پلیس آمریکا در آدمکشی: یک گروه غیرانتفاعی که خشونت‌های پلیس آمریکا را رصد می‌کند، می‌گوید پلیس آمریکا در سال گذشته میلادی ۱۱۷۶ نفر را کشته که از همه سال‌های گذشته بیشتر است. طبق گزارش این گروه در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۲ روز وجود داشته که در آن پلیس آمریکا هیچ فردی را به قتل نرسانده است. در ۱۳۲ مورد قربانی‌ها مظنون به هیچ جرمی نبوده و ۹۸ نفر هم به دلیل تخلف رانندگی کشته شده‌اند.
یکسوم اقتصاد جهان در ۲۰۲۳ به رکود خواهد رفت: «جورجیوا» سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در اولین روز از سال جدید میلادی پیش‌بینی کرد که یک‌سوم اقتصاد جهان رو به رکود خواهد رفت. جورجیوا همچنین اعلام کرد که سال آینده نیمی از کشورهای اتحادیه اروپا در رکود اقتصادی خواهند بود. سخنگوی صندوق بین‌المللی هشدار داد که ۲۰۲۳ یک سال دشوار برای اکثریت اقتصاد جهان خواهد بود حتی دشوارتر از سالی که پشت‌سر گذاشتیم.
توئیتر هک شد: آلون گال از بنیانگذاران شرکت نظارت بر امنیت سایبری «هادسون راک»: هکرها آدرس ایمیل بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر توئیتر را ربودند و آنها را به یک انجمن هک آنلاین ارسال کردند. این نقض متأسفانه منجر به هک شدن، فیشینگ هدفمند و داکسینگ خواهد شد.
جلسه بیسابقه شورای امنیت؛ همه علیه رژیم صهیونیستی: جلسه فوق‌العاده شورای امنیت که درباره اقدام تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در یورش غیرمنتظره به مسجدالاقصی برگزار شد، با این تفاوت که این بار هیچ‌یک از طرفداران سنتی این رژیم حاضر نشدند از این اقدام حمایت کنند.
 
  فرانسه
حمله هکرها به نشریه هتاک: رسانه‌های اروپایی از هک وب‌سایت نشریه هتاک فرانسوی خبر دادند. دادگستری فرانسه می‌گوید تحقیقاتی را درباره این حمله آغاز کرده است. اخیراً نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو در اقدامی توهین‌آمیز کاریکاتورهایی علیه مرجعیت دینی و سیاسی ایران منتشر کرده است.
 
  هلند
محمد؛ دومین نام پرطرفدار در هلند: براساس اعلام مقامات هلند، نام «محمد» دومین نام پرکاربرد برای نوزادان متولد شده در این کشور در سال ۲۰۲۲ بوده است. بیشترین نام‌گذاری هم مربوط به نام «نوح» بود.
 
  یمن
انصارالله: چارهای جز حمله به عمق عربستان و امارات نداریم: پایگاه خبری انصارالله یمن نوشت: ملت یمن امکاناتی دارد که بتواند معادلات جدیدی رقم بزند و نقشه درگیری تازه‌ای ترسیم کند. ملت یمن اجازه نخواهند داد محاصره طولانی شود و کشورهای متجاوز نیز هزینه‌ای پرداخت نکنند. دامنه حملات موشکی به عمق خاک دشمنان خواهد رسید.
 
  انگلیس
اعتراف شاهزاده انگلیس به قتل 25 نفر: اعتراف شاهزاده هری پسر کوچک پادشاه انگلیس به قتل ۲۵ نفر از مردم افغانستان وقتی که خلبان بالگرد بوده است.
 
  روسیه
اعلام آتشبس یک روزه توسط پوتین: رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد، از ساعت ۱۲:۰۰ روز ۶ ژانویه تا ساعت ۰۰:۰۰ روز ۷ ژانویه در اوکراین آتش‌بس برقرار خواهد بود. پوتین: دلیل این تصمیم آن است که به مردم ارتودوکس اجازه داده شود در مراسم کلیسا شرکت کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه