هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شورای علمای شیعه افغانستان راه درست و عاقلانه‌ای را در پیش گرفته است

آیت‌الله‌العظمی سیستانی

شورای علمای شیعه افغانستان راه درست و عاقلانه‌ای را در پیش گرفته است

این مرجع تقلید در دیدار هیئت شورای علمای شیعه افغانستان در عراق، گفتند‏: شیعیان با امارت اسلامی مشی مسالمت‌آمیز را اتخاذ نمایند تا از این طریق بتوانند، حقوق مردم را پیگیری نمایند و راه درست و عاقلانه همین است که شورای علما در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خبرگزاری صدای افغان‌ (آوا)، 13دی گزارش داد: هیئت عالی‌رتبه شورای علمای شیعه افغانستان در ادامه دیدار، با مراجع تقلید شیعیان، به محضر حضرت آیت‌الله سیستانی در عراق رسیدند.
حضرت آیت‌الله سیستانی در این ملاقات، توصیه کردند: در این شرایط ایجاب می‌کند که شیعیان راه محبت و مودت و مراوده را در پیش بگیرند و با حکومت کنونی افغانستان، مشی مسالمت‌آمیز را اتخاذ کنند تا از این طریق بتوانند، حقوق مردم را پیگیری نمایند.
این مرجع تقلید بیان کردند: راه درست و عاقلانه همین است که شورای علما در پیش گرفته است.
ایشان در مورد مساعدت‌های مالی به فقرا وعده دادند که همچنان ادامه می‌دهند و تقویت می‌نمایند و گفتند: به وکلای خود سفارش کرده‌اند که به نیازمندان شیعه و سنی کمک کنند.
معظم‌له در بخشی از سخنانشان، تحکیم اخوت اسلامی بین برادران شیعه و سنی و ایجاد الفت و محبت بین پیروان مذاهب اسلامی در افغانستان را مورد تأکید خاص قرار دادند.
همچنین، این هیئت اوضاع جاری افغانستان و موضع شورای علمای شیعه این کشور را بیان کردند و ضمن تشریح وجود فقر جانکاه در کشور، از کمک‌های ایشان به فقرای افغانستان، از جمله زلزله‌زدگان پکتیکا تشکر کردند و خواهان استمرار و تقویت این نوع کمک‌ها شدند.
در این گزارش آمده است: با توجه به انتشار خبرهای متناقض از اوضاع جاری افغانستان در خارج از این کشور، مخصوصا نزد مراجع عظام تقلید شیعه در حوزات علمیه مشهد، قم و نجف‌اشرف، شورای علمای شیعه افغانستان، هیئتی را تحت ریاست محمد اکبری، معاون شورای علما برای تبیین اوضاع جاری کشور و بیان دیدگاه‌ها و فعالیت‌های شورا، به کشورهای ایران و عراق اعزام کرده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه