هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

خدمت‌گزاری، یکی از بهترین راه‌های تبلیغ آموزه‌های دینی

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای شورای مرکزی گفتمان خدمت

خدمت‌گزاری، یکی از بهترین راه‌های تبلیغ آموزه‌های دینی

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خدمت‌گزاری را به‌عنوان یکی از ابعاد مورد توجه دین اسلام عنوان کرد و گفت: اسلام، دین چند ضلعی است و تمامی ابعاد مختلف زندگی انسان را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای شورای مرکزی گفتمان خدمت با آیت‌الله  حسینی بوشهری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
 رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین، در این دیدار اهل‌بیت(ع) را به‌عنوان پرچم‌داران خدمت‌گزاری عنوان کرد و اظهار داشت: گفتمان خدمت ریشه در کارنامه اهل‌بیت(ع) دارد. در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: “عادتکم الاحسان و سجیتکم الکرم“.
وی اسلام را دین چند ضلعی توصیف کرد و افزود: اسلام دینی چند ضلعی است و همانطور که بعد عبادی دارد، بعد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز دارد و این نشان کامل بودن دین اسلام است که تمامی ابعاد مختلف زندگی انسان را مورد توجه قرارداده است.
امام جمعه قم، خدمت‌گزاری را از راه‌های هدایت و ارشاد جامعه عنوان کرد و ابراز داشت: خدمت‌گزاری از مصادیق روایت امام صادق(ع) است که می‌فرماید: “کونوا دعاة للناس بغیر ألسنتکم“. یکی از راه‌های تبلیغ، خدمت‌گزاری است. روحانیت باید به دنبال مردم برود نه اینکه منتظر باشد تا مردم سراغ او بیایند. اگر ارتباط دو سویه بین ما و مردم باشد، دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند در توطئه‌هایش موفق شود.
وی خدمتگزاری به مردم را شیوه عالمان دین توصیف کرد و ادامه داد: روحانیت باید علاوه بر تمامی مسئولیت‌هایی که به دوش می‌کشد، خدمت‌گزار مردم نیز باشد و به‌گونه‌ای عمل کند که مردم او را ملجا و پناهگاه خود در امور مختلف بدانند. تنها در این صورت است که می‌تواند جامعه را با خود همراه کند و شور و احساس در جامعه ایجاد نماید.
دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه افزود: هر اقدامی که به‌عنوان خدمت انجام می‌شود، باید با نیت خالص و بدون منت صورت پذیرد و علاوه بر دارا بودن وجهه جهادی، خروجی ملموس، جذاب و قابل ارائه‌ای داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری جشنواره به منظور معرفی و تجلیل از روحانیون پیشگام در عرصه خدمت‌گزاری را، لازم ارزیابی کرد و اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی به منظور آگاهی‌بخشی به جامعه، به‌خصوص نسل جوان که به واسطه تبلیغات دشمن، تعریف صحیحی از روحانیت ندارند، امری لازم و ضروری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه، ضمن تبیین احادیثی درباره جایگاه ویژه احسان و خدمت‌گزاری در اسلام، بر استمرار در نهضت خدمت‌گزاری در کنار نهضت تولید علم، عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد، هدایت‌گری و علم‌آموزی، تأکید کرد.
گفتنی است، در ابتدای جلسه، تعدادی از اعضای این شورا گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور گفتمان‌سازی از خدمات روحانیون در حوزه‌های مختلف در سراسر کشور، ارائه کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه