هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تسلیت در پی شهادت عالم خیرخواه، شجاع، انقلابی و منادی وحدت

تسلیت در پی شهادت عالم خیرخواه، شجاع، انقلابی و منادی وحدت

در پی حادثه ناگوار ربایش و شهادت مولوی عبدالواحد ریگی، امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سران قوا، در پیام‌های جداگانه‌ای، ضمن اظهار تأثر از این حادثه، بر تعقیب و مجازات سریع و جدی جنایتکاران از سوی دستگاه‌های مسئول تأکید کردند.

  امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
حادثه ناگوار ربایش جناب مولوی عبدالواحد ریگی(ره) و به شهادت رساندن این عالم خیرخواه و شجاع، موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید. اشراری که این جنایت را مرتکب شدند، مزدورانی روسیاه‌اند که در خدمت دشمنان سعادت هم‌میهنان بلوچ و اتحاد اقوام ایرانی قرار گرفته‌اند. وظیفه دستگاه‌های مسئول، تعقیب و مجازات جنایت‌کاران است و باید با سرعت و جدیت انجام شود.
اینجانب به خاندان محترم آن شهید و همه مردم بلوچستان به‌ویژه خاش و ایرانشهر تسلیت عرض می‌کنم و رحمت الهی را برای همگان مسئلت می‌نمایم.

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبسم‌الله الرحمن الرحیم
اقدام ناجوانمردانه دشمنان وحدت و امنیت ایران، در ربایش عالم خدمت‌گزار و صدیق، مولوی عبدالواحد ریگی و به شهادت رساندن آن شخصیت منادی وحدت، موجب تألم و تأثر گردید. شهادت این عالم بزرگوار، نشان‌دهنده ممزوج بودن خون شهدای شیعه و سنی برای حفظ ارزش‌های دینی و انقلاب اسلامی است.
وحدت شیعه و سنی یک وحدت شعاری و زبانی نیست و شهادت این شهید عزیز، رسواکننده عمق کینه و جهالت مزدوران استکبار است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شهادت امام جمعه مکرم اهل‌سنت مولوی عبدالواحد ریگی را به خانواده آن عالم جلیل‌القدر و همه وابستگان و علاقه‌مندان به آن شهید، به‌ویژه مردم شهیدپرور استان سیستان و بلوچستان تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن عالم خدمت‌گزار علو درجات و برای خانواده مکرمشان صبر و اجر مسئلت دارد.

  آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه
بار دیگر دست دشمنان انقلاب اسلامی و وحدت امت اسلام و ملت شریف ایران، از آستین مزدوران جنایت‌کار بیرون آمد و یک عالم خدوم و انقلابی اهل‌سنت را از جامعه ما گرفت.
شهادت مولوی عبدالواحد ریگی(ره) امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش که به نام، صفت و حقیقت، بنده راستین خداوند یگانه بود، توسط اشرار، نشان دیگری از جنایات استعمار و برگ زرین دیگری از مقاومت‌های دلیرانه روحانیت بیدار اهل‌سنت در حمایت از انقلاب اسلامی و وحدت میهن اسلامی است.
دشمنان ایران که وحدت شیعه و سنی و اقوام ایرانی به‌ویژه هم‌میهنان عزیز بلوچ را نشانه گرفته‌اند، در واقع با اصل استقلال و ایستادگی و اقتدار ایران اسلامی دشمن هستند و خواب آشفته نابودی اسلام و انقلاب را در سر می‌پرورانند که هرگز تعبیر نخواهد شد؛ چنانچه خدای عزیز در قرآن کریم فرمود: ]ولایزالون یقاتلونکم حتی یردوکم عن دینکم إن استطاعوا[(بقره/217)
امید است با پیگیری‌های دستگاه‌های مسئول هرچه زودتر عوامل تهدیدکننده امنیت و اقتدار کشور و عوامل این اقدام وحشیانه، شناسائی و مجازات شوند و همه گروه‌ها و بزرگان در انجام وظایف خود در این مقطع حساس موفق شوند.
مدیریت حوزه‌های علمیه، شهادت این عالم متواضع، مردمی، انقلابی، شجاع، دارای سوابق حضور در دفاع مقدس و مدافع ولی‌امر را -که در تبلیغ دین و حقایق انقلاب اسلامی از هیچ تهدیدی نهراسید و رضای خدا را بر رضای دیگران ترجیح داد- به ملت ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی و همه مردم و روحانیت بلوچستان به‌ویژه شهرهای خاش و ایرانشهر و بازماندگان محترم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از خدای منان برای بازماندگان صبر و اجر و برای میهن اسلامی وحدت و اقتدار و پیشرفت روزافزون و برای استان سرافراز سیستان و بلوچستان عزت و سربلندی و پیشرفت و همبستگی و اعتلای پایدار مسألت دارد.
گفتنی است، مولوی عبدالواحد ریگی امام جمعه اهل‌سنت مسجد امام حسین(ع) شهرستان خاش، از مولوی‌های شاخص منطقه و استان سیستان و بلوچستان ۱۷ آذر ربوده شد و 18 آذر پیکرش در یکی از جاده‌های فرعی شهرستان خاش درحالی‌که ۳ گلوله به سر وی شلیک شده بود، کشف شد.
گزارش: جلال خسروی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه