هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

۲۲هزار روحانی در مدارس آموزش و پرورش فعالیت دارند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه

۲۲هزار روحانی در مدارس آموزش و پرورش فعالیت دارند

حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری اعلام کرد: ۲۲ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر دارای شرایط، در مدارس آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، ۱۴آذر در نشست با مدیر و معاونان حوزه علمیه استان بوشهر، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، توجه بیشتری به حوزه علمیه صورت گرفته است؛ به‌همین جهت طی یک سال اخیر در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه تبلیغ، کارها و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: در عرصه معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه، برای برنامه پنج ساله، ۳۷ محور همکاری برنامه‌ریزی شده که لازم است، اجرای برخی از این محورها شتاب گیرد.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، با اشاره به اجرای طرح روحانیون مدارس امین در سطح کشور، گفت: ۲۲ هزار نفر از طلاب خواهر و برادر دارای شرایط، در مدارس آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.
وی ادامه داد: در ابتدای سال بین هفت الی هشت هزار نفر از طلاب و روحانیون در طرح‌های تبلیغی شرکت داشتند؛ اما این آمار در حال حاضر به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است که تقریباً ۵۰ درصد آن را طلاب برادر و ۵۰ درصد دیگر نیز طلاب خواهر می‌باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری، با بیان اینکه حوزه علمیه به‌عنوان جزئی از نظام، حامی نظام و مردم است، افزود: حوزه علمیه هر جا که بتواند و مردم و جامعه نیاز داشته باشند، برای خدمت‌رسانی آماده است و به‌ویژه در اتفاقات غیر‌مترقبه، طلاب و روحانیون همیشه پیش‌قدم بوده‌اند؛ همچنانکه در ایام شروع و شیوع ویروس کرونا، فعالیت حوزه علمیه بسیار برای مردم مؤثر بود.
۴۵۰ نفر از طلاب و روحانیون در مدارس بوشهر فعالیت می‌کنند
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر هم در این نشست، با اشاره به همکاری حوزه علمیه با آموزش و پرورش استان، گفت: امسال تعداد ۴۵۰ نفر از طلاب و روحانیون اعم از خواهران و برادران، در مدارس آموزش و پرورش به‌عنوان مبلغان امین مشغول هستند.
حجت‌الاسلام خدری تعداد طلاب حوزه علمیه استان بوشهر را حدود ۷۰۰ نفر عنوان کرد و یادآور شد: هشت مدرسه علمیه در سطح استان فعال است که از این بین، دو مدرسه کوتاه‌مدت و ۶ مدرسه بلندمدت است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه