هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آزمون تحصیلات تکمیلی جامعة المصطفی دی‌ماه برگزار می‌شود

آزمون تحصیلات تکمیلی جامعة المصطفی دی‌ماه برگزار می‌شود

معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه گفت: آزمون تحصیلات تکمیلی ارشد، دکتری و سطح ۴ و ۵ جامعة المصطفی ویژه طلاب ایرانی و غیرایرانی دی‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش شفقنا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعة المصطفی، حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری، با اشاره به ابلاغ و اجرای طرح تحول آموزشی جامعة المصطفی از ترم جاری در واحدهای آموزشی المصطفی، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین حرکت‌های آموزشی جامعة المصطفی، طرح تحول آموزشی است که مبتنی بر چندین سال کار کارشناسی و با استفاده از تجربیات اساتید فعال و زبده تدوین شد و پس از تصویب کلیات طرح، در ریل اجرا قرار گرفت.
وی ادامه داد: این طرح از نیم‌سال جاری در شش حوزه دانشی «فقه و اصول»، «قرآن و حدیث»، «علوم انسانی اسلامی»، «حکمت، فلسفه و مطالعات ادیان»، «تاریخ» و «زبان و فرهنگ»، دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی ارشد، دکتری و سطح ۴ و ۵ جامعة المصطفی ویژه طلاب ایرانی و غیرایرانی در دی‌ماه سال جاری اذعان کرد: این آزمون، یکم دی‌ماه در نمایندگی‌های خارج از کشور از جمله لبنان، سوریه، نیجریه، پاکستان و عراق و در ۸ دی، در نمایندگی‌های داخل کشور شامل؛ قم، مشهد، اصفهان، آشتیان، گرگان و تبریز برگزار می‌گردد.
وی با اشاره به امکان ثبت‌نام دانش‌پژوهان در این آزمون از طریق سامانه سمپا، ابراز کرد: مواد عمومی آزمون شامل: فقه و اصول، ادبیات و قرآن و زبان انگلیسی در مقطع دکتری بوده و مواد تخصصی نیز، متناسب با بیست حوزه دانشی، طراحی شده است.
وی در پایان با تأکید بر لزوم مراجعه داوطلبان به دارالقرآن واحد آموزشی خود جهت ارائه ارزیابی قرآنی پیش از شرکت در این آزمون، گفت: بهترین مسیر ارتباطی داوطلبان برای دریافت اطلاعات تکمیلی، واحدهای آموزشی هستند. همچنین در سامانه سمپا، سایت معاونت آموزش و پرتال جامعة المصطفی، توضیحات کامل آزمون قرار گرفته است و اداره سنجش و پذیرش المصطفی نیز، در این ایام آماده پاسخ‌گویی به سؤالات داوطلبان خواهد بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه