هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 731

اخبار کوتاه جهان


  تایوان
تایوان از شاهد-۱۳۶ الگوبرداری میکند: وبگاه «دیفنس میرر» نوشت: تایوان می‌خواهد پهپادی انتحاری تولید کند که شباهت‌هایی با پهپادهای شاهد-۱۳۶ ایران دارد. این پهپاد «چین هسیانگ-۱۰۴» نام داشته و قادر خواهد بود با اختلال در سامانه‌های راداری به اهدافش حمله کند.
  آمریکا
سازمان ملل جنایت جنگی اوکراین علیه اسرای روسیه را تأیید کرد: کمیسیونر سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر صحت ویدئوهای منتشر شده از اعدام اسیران جنگی روسیه توسط ارتش اوکراین را تأیید کرد و گفت: اعدام صحرائی اسیران جنگی مصداق جنایت جنگی است. ولکر تارک از دولت اوکراین خواست درباره قتل این اسرا که روسیه آن را «اعدام» توصیف کرده تحقیقات انجام دهد.
تصمیم امنیتی سیا برای شبکه تروریستی اینترنشنال: در پی درخواست برخی کارکنان سعودی‌اینترنشنال برای همکاری با دستگاه اطلاعاتی و احتمال فرار برخی دیگر از آنان، دولت انگلیس تا اطلاع ثانونی خروج همه آنها از این کشور را ممنوع کرد. یک عضو این شبکه که برای همکاری با دستگاه اطلاعاتی ایران ابراز تمایل کرده می‌گوید که در جلسات اخیری که در شبکه برگزار شده، همه اعضا از شکست پروژه ضدامنیتی وحشت‌زده شده و گفته‌اند که همه هزینه‌های عربستان سعودی بدون نتیجه بوده است.
زنگ خطر شیوع دوباره سرخک در جهان به صدا در آمد: سازمان جهانی بهداشت هشدار داد، بیماری سرخک بار دیگر به تهدیدی جدی در جهان تبدیل شده و در نقاط مختلف جهان به شدت شیوع پیدا کرده است.
تسلیحات کشورهای ناتو رو به اتمام است: نیویوک‌تایمز به نقل از یک مقام ناتو: دو سوم کشورهای عضو ناتو، ذخایر تسلیحات قابل ارسال خود به اوکراین را تمام کرده‌اند. ۲۰ کشور از ۳۰ عضو ناتو تقریبا به انتهای منابع خود رسیده‌اند. ۱۰ کشور باقیمانده که عموما دولت‌های قوی‌تر مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند هستند، به ارسال کمک نظامی به اوکراین ادامه خواهند داد.
متا: ارتش آمریکا با حسابهای جعلی مردم را فریب میدهد: شرکت «متا» در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش آمریکا از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و اینستاگرام برای ساخت حساب‌های جعلی به منظور فریب دادن کاربران دیگر استفاده می‌کند. براساس تحقیقات انجام شده، از این حساب‌ها برای پیشبرد حمایت از غرب در سراسر جهان، طی سال‌ها استفاده شده. این پست‌ها روی طیف وسیعی از کشورها مانند افغانستان، الجزایر، ایران، عراق، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، سومالی، سوریه، تاجیکستان، ازبکستان و یمن متمرکز بود.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
اعتراف به قدرت و اقتدار ایران اسلامی: رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی: در حال حاضر «هیچ خطر واقعی» برای بقای نظام ایران به‌‌رغم اغتشاشات داخلی وجود ندارد.
اعتراف تلآویو به هک شدن دوربین نهادهای امنیتی: دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از هک دوربین‌های امنیتی بسیار حساس شهر بیت‌المقدس در زمان انفجارهای روز چهارشنبه گذشته توسط گروه هکری «عصای موسی» خبر دادند.
خبرنگار اسرائیلی: همه در قطر ما را طرد میکنند: «دور هافمن» خبرنگار یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی که به منظور پوشش رقابت‌های جام جهانی فوتبال به قطر سفر کرده، از برخورد بسیار منفی شهروندان قطری با خود گلایه کرد. او در گزارش خود از نحوه برخورد شهروندان قطری با وی پس از اطلاع از تابعیت اسرائیلی وی گفت: من را از رستوران بیرون انداختند، صاحب رستوران تلفن من را به زور گرفت و تمامی تصاویری که از رقابت‌های جام جهانی در گوشی تلفن همراهم داشتم را پاک کرد، راننده خودرو پس از فهمیدن اینکه من اسرائیلی هستم حاضر نشد مرا به مقصد برساند. هافمن در پایان گزارش خود افزود: ما اینجا در شرایط سختی هستیم، چون تقریبا همه پس از اطلاع از هویتمان، ما را طرد می کنند.
افزایش شدید تجاوز جنسی به زنان در اسرائیل: اتحادیه مراکز حمایت از قربانیان تجاوزات جنسی در اسرائیل گزارش سالانه خود را در رابطه با حجم تجاوزات جنسی در رژیم صهیونیستی منتشر کرد. اسرائیل شاهد افزایش بسیار قابل توجه مراجعه قربانیان تجاوزات جنسی به مراکزش برای دریافت کمک بوده است به نحوی که ۱۴ هزار و ۶۶ مورد در این سال به ثبت رسیده است که نسبت به سال قبل از آن یعنی سال ۲۰۲1 میلادی ۳۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
اختلال بیسابقه در سیستم قطارهای رژیم صهیونیستی: رسانه‌های صهیونیستی از اختلال بی‌سابقه و نامعلوم در سیستم قطارهای اسرائیل خبر دادند. به‌دلیل از مدار خارج شدن سرور مرکزی قطارهای اسراییل حرکت تمام قطارها حداقل تا ساعت ۹شب شنبه به تعلیق درآمده است.

  عراق
۴ تصمیم شورای امنیت ملی عراق در پی عملیات ایران علیه تروریستها: شورای امنیت ملی عراق پس از اعلام سپاه از انجام عملیات جدید علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در منطقه کردستان عراق، 4 تصمیم جدید اتخاذ کرد. ایجاد طرحی برای استقرار مجدد نیروهای مرزبانی عراق به منظور حفظ خط صفر مرزی با ایران و ترکیه. تأمین تمامی ملزومات مورد نیاز برای پشتیبانی تدارکاتی به منظور انجام مأموریت‌هایشان. اقدام با منابع انسانی وزارت کشور [عراق] برای تقویت پاسگاه‌های مرزی. هماهنگی با دولت منطقه کردستان عراق و وزارت پیشمرگه برای عمل به بندهای یک و دو به منظور یکپارچه‌سازی اقدامات ملی برای محافظت از مرزهای عراق.

  کانادا
​​​​​​​
اعلام وضعیت اضطراری در کانادا برای سرکوب اعتراضات: نخست‌وزیر کانادا از اینکه برای سرکوب اعتراضات چند ماه پیش در کشورش مجبور به استفاده از اختیارات اضطراری‌اش شد دفاع و آن را توجیه کرد. وضعیت اضطراری به بانک‌های کانادایی امکان می‌دهد حساب‌های معترضان مظنون به تأمین مالی اعتراضات را مسدود و بیمه خودروهای مورد استفاده در این اعتراضات را معلق کنند.

ارسال دیدگاه