هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین اختری برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین اختری برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری نماینده فقید مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، با حضور آیات سعیدی نماینده ولی‌فقیه در قم، حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌حسن اختری رئیس شورای‌عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مسئولان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و اقشار مختلف مردم، ۱۶آبان در شبستان امام خمینی(قد) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی قمی، در این مراسم گفت: حضرت علی(ع) در خطبه ۲۸۹ نهج‌البلاغه می‌فرماید: در گذشته یک برادری داشتم که ویژگی‌های خاصی داشت و دنیا در نگاه این برادرم کوچک بود، اسیر شکم نبود و اگر چیزی به دستش نمی‌رسید، به آن میل پیدا نمی‌کرد و اگر هم به دستش می‌رسید، زیاده‌روی نمی‌کرد.
وی افزود: این ویژگی‌ها می‌تواند برای هر مومنی و هر عالمی که به‌عنوان یک الگو مطرح می‌شود، به‌عنوان شاخصه مطرح نمود.
این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم ببینیم، در منظر حضرت علی(ع) چه جایگاهی داریم، باید همین ملاک‌ها را در نظر بگیریم. اگر دنیا در نگاه ما بزرگ جلوه می‌کند، ما در نگاه حضرت کوچک هستیم و اگر بر عکس باشد، در نگاه حضرت بزرگ خواهیم شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید: زهد بین دو کلمه است که اگر دنیا به سوی شما آمد، شادی مغرورانه نداشته باشید و اگر دنیا را نداشتید، غصه نخورید.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت(س) در ادامه گفت: ملاک مؤمن و عالم کامل در نگاه حضرت علی(ع) این است که به واسطه مجالست با عالم، باید بی‌میلی در دنیا در دل انسان ظاهر شود و انسان از تکبر به تواضع کشیده شود.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علمای بزرگی در شهر مقدس قم حضور داشتند که با عمل خود توانستند، دین را حفظ کنند، عنوان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین اختری از علمای بزرگی بود که همه مطالب در خصوص ایشان، در پیام تسلیت مقام معظم رهبری درباره ایشان آمده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان اظهار کرد: اخلاق، اخلاص، سیاست و ‌ترویج معارف، باید در اولویت یک عالم ربانی باشد که تمام این‌ها در مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین اختری وجود داشت.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه