هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رشد مراکز علمی اهل‌سنت بیان‌گر رویکرد نظام در یکپارچگی امت اسلامی است

آیت‌الله اعرافی در نشستی با آیت‌الله نورمفیدی

رشد مراکز علمی اهل‌سنت بیان‌گر رویکرد نظام در یکپارچگی امت اسلامی است

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ۱۷‌مهر همزمان با آغاز هفته وحدت در رأس یک هیئت بلندپایه حوزوی، به استان گلستان سفر کرد و مورد استقبال مسئولان استانی، علما و روحانیون قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، ۱۷‌مهر در نشستی با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و اعضای شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه این استان، با تبریک هفته وحدت اسلامی، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه در سال‌های اخیر، شاهد توسعه پایگاه‌های فرهنگی، مراکز و حوزه‌های علمیه اهل‌سنت در اقصی‌نقاط کشور هستیم.
عضو فقهای شورای نگهبان افزود: در حال حاضر چندین هزار طلبه اهل‌سنت در بیش از هزار حوزه علمیه استان‌های کشور در حال فراگیری علوم دینی و فقهی اهل‌سنت هستند که نشانه رویکرد عملی نظام در تحقق یکپارچگی امت اسلامی است که در اندیشه امامین انقلاب بوده و علمای شیعه و سنی به آن پایبند هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: توسعه مراکز علمی اهل‌سنت، بیانگر رویکرد تمدنی انقلاب اسلامی ایران و اندیشه تحقق وحدت و انسجام امت اسلامی در کشور است که با همراهی روحانیون و علمای شیعه و اهل‌سنت، این هدف محقق شده است.
وی از تدوین اولین برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه در کشور خبر داد و گفت: این چشم‌انداز ۴۲ محور، ۳۰۰ هدف و حدود هزار شاخص و برنامه دارد که امید است، با اجرای آن، به افق‌های روشنی در بخش حوزه دست یابیم.
آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه کشور تولیدکننده تئوری انقلاب اسلامی هستند و این مراکز علمی، باید با راه‌اندازی رشته‌های متعدد، علمای بزرگ تربیت کنند و پاسخگوی نیازهای نسل جوان و جامعه امروز باشند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار کرد: باید طلابی مطالبه‌گر، پاسخگو، هدایت‌گر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا بتوانیم، به نیازهای زمانه پاسخ دهیم.

  مسئولیت حوزههای علمیه بسیار سنگینتر شده اس
​​​​​​​ت
نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان هم در این نشست، گفت: امروز با گستردگی جوامع، تنوع نیازها و تکثر سلایق و افکار، مسئولیت حوزه‌های علمیه بسیار سنگین‌تر شده است.
آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه انتظار از حوزه‌های علمیه این است که توسعه پیدا کند و به‌روزتر شود، اظهار کرد: امروز دشمن از هر راهی در صدد است، به حقیقت اسلامی و مقوله مهم وحدت امت اسلامی ضربه بزند و ما هم، باید وارد میدان شویم و در مقابل این توطئه دشمن ایستادگی کنیم.
گفتنی است، سخنرانی در جشن میلاد رسول اکرم(ص) و همایش هفته وحدت در شهرستان آق‌قلای استان گلستان، بازدید از پروژه ساختمان مدیریت حوزه علمیه استان گلستان، دیدار با کارکنان و اساتید جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی استان گلستان و دیدار با طلاب، روحانیون و اساتید و کارکنان مدارس علمیه استان، از دیگر برنامه‌های آیت‌الله اعرافی در سفر به استان گلستان بود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه