هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لشکر سایبری جذاب و اثرگذار راه‌اندازی شود

آیت‌الله اعرافی در همایش معاونان تبلیغ و امور فرهنگی استان‌ها

لشکر سایبری جذاب و اثرگذار راه‌اندازی شود

مدیر حوزه‌های علمیه، مهمترین رسالت معاونت تبلیغ را راه‌اندازی لشکر سایبری عمیق، جذاب و اثرگذار در ابعاد اخلاقی و انقلابی با رویکرد دموکراسی و جهادی دانست.
آیت‌الله اعرافی در همایش معاونان تبلیغ و امور فرهنگی مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان‌ها که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد،، به فراهم آمدن زیرساخت‌های فکری در حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: امروز مدیریت حوزه‌های علمیه، دارای منظومه فکری و فلسفی در مباحث سند چشم‌انداز، تدوین برنامه ۵ ساله، تدوین ۲۰۰ طرح مهم و گزینش ۱۰۰ طرح ویژه و بسیار مهم و اجرای ۵۰ طرح است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به جایگاه تبلیغ در حوزه علمیه بیان کرد: جایگاه تبلیغ در حوزه‌های علمیه بسیار ویژه و مهم بوده و حوزه باید به امر تبلیغ به‌عنوان روح نظامات خود بپردازد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه  بر مسائلی مانند داشتن نگاه راهبردی، بازاندیشی مسائل مختلف، داشتن نگاه اثرگذار و تولید اندیشه به‌روز در بحث تبلیغ، تأکید بر آمایش و محیطی تبلیغ، هماهنگی با نهادهای تبلیغ در قالب شورای تبلیغ برای شکل‌گیری راهبری تبلیغ، اشراف بر برنامه‌ها در مدارس علمیه و مراکز علمی، اجرای طرح‌های تبلیغ، داشتن رویکرد و تولید محتوایی برای تبلیغ و... از سوی مدیران و معاونان تبلیغ استان‌ها تأکید کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با بیان اینکه تاکنون سند تحول در آموزش و پرورش اجرا نشده است، افزود: این کار حوزه است و حوزه علمیه وظیفه خود بداند که گوشه‌ای از کار را بردارد و پیش ببرد.
مدیر حوزه‌های علمیه، مهمترین رسالت معاونت تبلیغ را راه‌اندازی لشکر سایبری عمیق، جذاب و اثرگذار عنوان و بیان کرد: از معاونت تبلیغ در راه‌اندازی شبکه سایبری در ابعاد اخلاقی و انقلابی با رویکرد دموکراسی و جهادی مطالبه داریم.

  فعالیت ۱۵ هزار مدرسه امین در کشور
​​​​​​​
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه نیز،  از مهمترین مباحث این همایش را مسئله هجرت مبلغان و روحانیون دانست و بیان کرد: طرح جامع هجرت طلاب و روحانیون، طراحی و اصلاح شده است و دیگر از هیچ مبلغی در بحث هجرت عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری دیگر برنامه این همایش را ارائه بحث مسجد تراز عنوان و بیان کرد: مسجد تراز از مسائل مهم بوده و لازم است، این طرح در استان‌ها اجرا شود. برای این طرح، یک سال زحمت کشیده شده و باید برای تحقق آن تلاش کنیم تا بتوانیم از مساجد برای ساختن جامعه سالم استفاده کنیم.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، همچنین گفت: مسئله دیگری که باید در این همایش در مورد آن بحث شود، استفاده از ابزار هنر برای تبلیغ است که برای این موضوع، نظام جامع هنر طراحی شده است.
وی افزود: شناسایی افراد توانمند در بحث خطابه، آموزش و برگزاری جشنواره هنرهای آسمانی، از جمله کارهایی است که باید انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری به بحث شبکه‌سازی مبلغان اینترنتی اشاره و ابراز کرد: لازم است، این طرح در استان‌ها اجرا شود و افرادی مشغول تبلیغ در فضای مجازی شوند.
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، از برگزاری شعبه‌های طرح‌های مهارتی خبر داد و بیان کرد: امسال قرار است، آموزش‌های مهارتی و کاربردی برای بخش‌های مختلف طرح امین و هجرت اتفاق بیفتد.
وی اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، طرح امین است. تاکنون ۱۵ هزار مدرسه در این طرح وجود داشته و باید این تعداد، به ۳۰ هزار مدرسه در کشور برسد.
گزارش: سیدامیر سجادی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه