هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فعالیت ۳۰۰ مبلغ و مبلغه در ایام اربعین حسینی

معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم خبر داد

فعالیت ۳۰۰ مبلغ و مبلغه در ایام اربعین حسینی

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم، از تدارک غرفه کودک و نوجوان برای اولین‌بار در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی خبر داد.


حجت‌الاسلام یعقوب کریمی، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سال به‌جهت شیوع ویروس منحوس کرونا از پیاده‌روی اربعین محروم بوده‌ایم، امسال با همکاری حوزه علمیه برادران و خواهران، بیش از ۳۰۰ طلبه مبلغ و مبلغه بومی هر استان و شهر در ۱۰۶ موکب مسیر نجف تا کربلا و بین راه از قم تا مهران برای پاسخگویی به سؤالات ساماندهی شده‌اند.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم، به همکاری مستمر ستاد با کمیته فرهنگی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: فعالیت‌های معاونت فرهنگی ستاد در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، ترویجی و اطلاع‌رسانی می‌باشد که تاکنون موفق به انجام معرفی پرتال اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی با استفاده از به‌روزترین روش‌های اطلاع‌رسانی، تهیه و انتشار اخبار، فیلم، عکس، گزارشات، پاسخ به شبهات، بخشنامه‌ها، زیارت مجازی و پرداخت کمک‌های مردمی شده است.
وی افزود: برگزاری همایش‌ها، نشست‌های فرهنگی، نمایشگاه توانمندی‌های ستاد و تقدیر از فعالان ستاد بازسازی در ۱۵سال گذشته با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و همکاری نهادهای فرهنگی، همچنین برگزاری همایش رابطان فرهنگی در ساختمان بعثه مقام معظم رهبری، به‌میزبانی کمیته فرهنگی اربعین از جمله آن است.
حجت‌الاسلام یعقوبی به برنامه‌های متنوع مذهبی و تبلیغی این معاونت در ایام اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در این راستا می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی با مبلغان و مبلغات اربعین حسینی، حضور و سخنرانی در ایام اعزام مبلغان محرم و معرفی اقدامات ستاد بازسازی قم در این همایش، ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی مواکب در زمینه‌های مختلف، تأمین اقلام تبرکی و نمایشگاهی جهت اهدا به اشخاص و نهادها و سایر ادارات اشاره کرد.
معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم، به فعالیت‌های حوزه آموزش پرداخت و ادامه داد: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی برای مدیران و خادمان موکب‌های اربعین که از آن جمله می‌توان به تشکیل دوره آموزش مکالمه زبان عربی در ۲ مرحله در سال‌های ۹۷ و ۹۸، اعزام بیش از ۲۵۰ روحانی به مواکب استان قم در سال ۹۸، برگزاری مراسم دعا، توسل و نوحه‌خوانی و بیان احکام و معارف اسلامی به زبان‌های فارسی، ترکی، عربی، انگلیسی و اردو اشاره کرد.
حجت‌الاسلام کریمی به تدوین شیوه‌های تبلیغ در اربعین و تدوین آشنایی با آداب و رسوم مردم عراق اشاره کرد و گفت: در همین راستا تألیف «اصول موکب‌داری در اربعین» از جمله دیگر تألیفات این معاونت است.
معاون ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان، تصریح کرد: موکب کودک و نوجوان به‌نام «موکب بیت‌الرقیه»، خدمات ویژه کودک و نوجوان به‌همت ستاد استان قم برای اولین‌بار در سطح کشور، در عمود ۲۹۹ و ۱۲۲۲ میزبان کودکان بوده و با ۴ زبان عربی، فارسی انگلیسی و اردو خدمات ارائه می‌کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه