هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فضای مجازی در حال مدیریت کردن دین مردم است

هشدار دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

فضای مجازی در حال مدیریت کردن دین مردم است

استاد رمضانی با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال مدیریت کردن دین مردم بوده و یکی از نقشه‌های دشمن، جدا کردن مردم از مبلغان دینی است، گفت: همه ائمه معصومین(ع) در حوزه جهاد تبیین سردمدار بودند؛ خصوصاً در جایی که دشمنان در حال تحریف و ایجاد بدعت در اسلام بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گیلان، استاد رمضانی دبیر‌کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، ۶‌مرداد در دیدار با مدیران فرهنگی هلال احمر گیلان، اظهار کرد: در ایام کرونا، هم مجموعه هلال احمر و هم بخش عمده‌ای از روحانیت و طلاب نقش‌آفرینی کردند؛ ولی مورد غفلت قرار گرفته و خیلی‌ها مطلع نیستند.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با بیان اینکه در دوران کرونا بسیاری از طلاب مجاهدانه در بیمارستان‌ها و آرامستان‌ها حضور یافتند که باید دست این افراد را بوسید، تصریح کرد: اعضای هلال احمر نیز، به‌واسطه اینکه در میدان خطر حاضر می‌شوند، مجاهدان و وفاداران در عرصه خدمت هستند.
وی به موقوفات مربوط به هلال احمر اشاره کرد و گفت: همه این موقوفات باید در اختیار هلال احمر قرار گیرد تا بر اساس وقف عمل شود و اگر غیر از این باشد، بر خلاف نظر صریح مراجع به‌ویژه رهبر معظم انقلاب است.
استاد حوزه علمیه قم، در ادامه به جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: هر جا کلمه جهاد می‌آید، یعنی تلاش مضاعف در جایی که مخالف یا دشمن دارد؛ تمام جهادهای پیامبر اکرم(ص) و یارانش در مکه جهاد تبیین بوده است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه کربلا و واقعه عاشورا نیز، نمونه‌ای از جهاد تبیین است، تأکید کرد: همه ائمه معصومین(ع) در حوزه جهاد تبیین سردمدار بودند، خصوصاً در جایی که دشمنان در حال تحریف و ایجاد بدعت در اسلام بودند.
وی با اشاره به اینکه امروز ما با دو رویکرد در رابطه با اسلام مواجه هستیم که هر کدام یک لبه قیچی هستند، افزود: اولین رویکرد، «اسلام رحمانی» است که صلح مطلق را بیان می‌کند و دومین رویکرد نیز، «اسلام خشونت» است که پیامبر(ص) را قدرت‌طلب و خشونت‌طلب معرفی کرده است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه ما باید اسلام جامع را به دنیا معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: باید در برابر کسانی که اسلام را محدود معرفی می‌کنند، ایستادگی کرده و جهاد تبیین را جدی بگیریم.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ابراز کرد: نخستین کسی که در دوران انقلاب اسلامی در میدان جهاد تبیین حضور داشت، امام راحل(ق) بود.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ق) در عرصه جهاد تبیین یکه‌تاز بوده است، تصریح کرد: ایشان زمانی جهاد تبیین را آغاز کرد که کسی جرأت نمی‌کرد، این مباحث را مطرح کند.
این استاد حوزه، با بیان اینکه در گذشته خیلی‌ها منکر حکومت اسلام بودند و الآن هم، عده‌ای هستند که اسلام را به‌شکل سکولار معرفی می‌کنند، افزود: وظیفه ما این است که تبیین درستی از اسلام ناب داشته باشیم.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه امروزه روحانیت باید در اصل تبیین اسلام، در میدان جهاد تبیین به وظیفه اصلی خود عمل کند، خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود، روحانی فقط باید نماز بخواند و نباید در میدان‌های دیگر حضور پیدا کند، یک نوع انحراف است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، در ادامه به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان آن را وظیفه طلاب دانست و گفت: یکی دستاوردهای انقلاب این است که دین در ساحت اجتماعی حضور پیدا کرده است و این، باید توسط طلبه‌ها تبیین شود.
وی پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های نانو، هسته‌ای و... را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست که سبب شده، ایران جزء ۵ تا ۱۰ کشور برتر دنیا در این بخش‌ها شود.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با بیان اینکه ما در حوزه نظامی و موشکی دستاوردهای گسترده‌ای داریم، افزود: اگر این پیشرفت‌ها نبود، کسی ایران اسلامی را به حساب نمی‌آورد و با ما روی یک میز مذاکره نمی‌نشستند.
این استاد حوزه، روحانیت را از پرچمداران عرصه خدمت به مردم برشمرد و تأکید کرد: از جمله وظایف روحانیت، تبیین محتوایی، تبیین شکلی و قالبی و تبیین اسلام در مقابل بدعت‌ها و خرافات و... است.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه باید برای جهاد تبیین مطالعه داشته باشیم، افزود: به‌جهت اینکه حرف ما برای مردم تکراری نباشد، باید برای هر سخنرانی، ساعت‌ها مطالعه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی در حال مدیریت کردن دین مردم بوده و یکی از نقشه‌های دشمن جدا کردن مردم از مبلغان دینی است، گفت: کاری نکنیم مردم احساس بی‌نیازی از روحانیت داشته باشند.
استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه ماه محرم فرصتی مناسب برای جهاد تبیین است، اظهار کرد: این جهاد تبیین، هم باید به‌صورت علمی باشد و هم، به‌صورت هنرمندانه از سوی صداوسیما و رسانه‌ها انجام شود تا واقعیت به‌خوبی نشان داده شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه