هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

کتاب آیین دادرسی مدنی

معرفی کتاب

کتاب آیین دادرسی مدنی

کتاب «آیین دادرسی مدنی» نوشته سیدابوالفضل حسینی‌سیرت و سمیه علی‌اکبری، در ۴۰۰ صفحه و به‌همت مؤسسه بوستان کتاب چاپ و روانه بازار شد.

این کتاب در پنج بخش تنظیم گردیده و در هر بخش، پس از بیان مباحث در باب موضوعات هر بخش و بیان نکات مهم به زبان ساده و روان پرداخته شده که در امر یادگیری و به‌خاطر سپردن مطالب بسیار مؤثر است.
ضمن اینکه نسبت به کتاب‌های مرجع، علی‌رغم پرداختن به همه سرفصل‌ها و موضوعات آیین دادرسی مدنی، حجم بسیار کمتری دارد که این امر، باعث تسریع مطالعه در فاصله زمانی کوتاه‌تر و همچنین تثبیت مباحث به‌سبب مرور مطالب در زمان اندک گردیده است.
در کتاب پیش رو، بخش اول به بایسته‌های آیین دادرسی مدنی اختصاص یافته و در دو فصل، ماهیت آیین دادرسی مدنی (مفهوم، فواید، محتوا و خصوصیات) و مراجع قضاوتی و صلاحیت آنها بررسی می‌شود.
بخش دوم به بررسی صلاحیت و اقسام آن (ذاتی و محلی یا نسبی یا محل جغرافیایی) و اختلاف در صلاحیت و حل آن می‌پردازد.
«دعاوی»، عنوان سومین بخش از اثر مذکور است که در دو فصل به «دعوا، شرایط اقامه و اقسام آن (اصلی و طاری یا عارضی)» و «وکالت در دعاوی و نمایندگان حقوقی» پرداخته شده است.
بخش چهارم و آخر این کتاب، در سه فصل «اقامه دعوا» و «دادرسی» و «تصمیمات دادگاه» بررسی شده و در نهایت بخش پنجم، به‌طرق غیرترافعی حل اختلاف و همچنین طرق شکایت از آرا اختصاص دارد.
علاقه‌مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب، می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه