هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

توجه ویژه مرکز خدمات حوزه، به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه است

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

توجه ویژه مرکز خدمات حوزه، به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی، با بیان اینکه مدیریت در مرکز خدمات حوزه، نباید معطوف به حمایت صرف باشد، گفت: مرکز خدمات حوزه، توجه ویژه‌ای به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه دارد و به‌همین دلیل، افزایش خدمات معطوف به تقویت رسالت‌های حوزوی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی در مراسم افتتاحیه  سی‌و‌ششمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه که با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان ستادی و مدیران کل استانی مرکز خدمات در مجتمع ولایت مشهد برگزار شد، گفت: در دهه‌های اخیر تحولات بزرگی در حوزه مدیریت اتفاق افتاده که از آن به‌عنوان انقلاب مدیریت تعبیر می‌شود که چهره مدیریت را از ذوقی و سلیقه‌ای، به حرفه‌ای و علمی تغییر داده است. در این انقلاب مدیریت، مهم‌ترین تغییر این است که مدیریت، به‌صورت یک علم عامل شناخته شود نه یک علم‌ غیرعامل.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این نوع علم مدیریت، ریشه در منابع اصیل اسلامی دارد؛ اما غرب تازه به آن رسیده است، توجه به علم مدیریت عامل را، یکی از علل موفقیت کشورها دانست و اظهار کرد: مدیریت امام خمینی(قد) در ایجاد انقلاب، مدیریت عامل بود؛ به‌همین دلیل در پاسخ کسانی که داعیه جمهوری دموکراتیک اسلامی داشتند، فرمودند: جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر و اجازه ندادند، اراده اجنبی بر مسائل کشور سلطه بیندازد.
وی خاطرنشان کرد: موفقیت و تعالی نظام در گروی روحانیت آینده‌نگر است و اگر اصل ولایت‌فقیه در قانون اساسی وجود نمی‌داشت، سرنوشت کشور همچون عراق و سوریه می‌شد و گروه‌های بسیاری داعیه تجزیه کشور را داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی، با بیان اینکه مدیریت در مرکز خدمات حوزه نباید معطوف به حمایت صرف باشد، گفت: مرکز خدمات حوزه توجه ویژه‌ای به نقش‌آفرینی طلاب در جامعه دارد و به‌همین دلیل، افزایش خدمات، معطوف به تقویت رسالت‌های حوزوی است.
وی در پایان با تأکید بر اینکه باید چالش‌های پیش‌روی حوزه‌های علمیه مرتفع شود و خروجی حوزه در عرصه علمی، پژوهشی و تبلیغی و معنوی تقویت شود، بیان کرد: نهادهای حوزوی باید نسبت به یکدیگر نگاهی مطالبه‌گر داشته باشند؛ مراکز حوزوی حمایت از طلاب را از مرکز خدمات و مرکز خدمات رشد علمی و معنوی حوزه را از آن‌ها مطالبه کند.
بانک اطلاعات نهادهای حوزوی یکپارچه‌سازی شود
حجت‌الاسلام والمسلمین حائری مدیرکل مرکز خدمات استان خراسان رضوی نیز در این همایش، اظهار کرد: با توجه به هدفمندی ارائه خدمات، یک‌پارچه‌سازی بانک اطلاعات نهادهای حوزوی ضروری است تا خدمت‌رسانی‌ها به طلاب تسهیل شود.
وی رسیدگی به اساتید و نخبگان را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه خدمات و رسیدگی به مشکلات اساتید و نخبگان، از اولویت‌های مرکز خدمات است و به‌همین خاطر، واحدی اختصاصی برای پیگیری مشکلات ایجاد شده است.

   رونمایی از سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت
همچنین، سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت در حاشیه همایش مدیران مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در مشهد مقدس، با حضور آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، رونمایی شد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین موسوی، معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات حوزه در این مراسم، با اشاره به بخش‌های مختلف سند جامع حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت این مرکز، گفت: در بخش وضعیت‌شناسی این سند، وضعیت فعلی فرزندآوری در جامعه هدف، بررسی شده است و در بخش مسئله‌شناسی، مسائل استخراج شده و ارائه شده است.
معاون برنامه‌ریزی و ارزیابی مرکز خدمات ادامه داد: بخش سوم این سند، مربوط به سیاست‌ها و انتخاب راه‌کارها برای حل مسائل است و در بخش مدل مفهومی و تعیین گروه‌های دارای اولویت، جهت شکل‌گیری نگاه جامع و چندبعدی در حوزه ارائه راه‌حل‌ها و راه‌کارها، مدل مفهومی و راهبردی حل مسئله ارائه شده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه