هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

روحانی شهید ابوالفضل خراسانی

رواق شهیدان - شماره 711

روحانی شهید ابوالفضل خراسانی

   تولد و تحصیل
روحانی شهید ابوالفضل خراسانی سال 1348شمسی در روستای «خورزان» از توابع شهرستان دامغان دیده به جهان گشود. خانواده مذهبی وی، او را با تعالیم اسلام و قرآن آشنا و تربیت نمود. دوره ابتدایی را در همان روستا و دوره راهنمایی را در روستای مجاور خواند و پس از آن، آهنگ حوزه علمیه نمود.
ابوالفضل در سال 1362شمسی وارد حوزه علمیه دامغان و حجره‌نشین مدرسه حاج فتحعلی‌بیک شد.
در آن مدرسه دروس مقدماتی را از آقایان حاج سیدمسیح شاهچراغی، حاج شیخ‌محمد ترابی، مرحوم قادری و حاج شیخ‌یدالله خراسانی فرا گرفت.
سال 64شمسی به شهر قم رفت و در مدرسه رضویه و امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) ادامه تحصیل داد.

   اخلاق و منش
او شور و شوق فراوانی در زندگی طلبگی داشت. اخلاق نیکویش دیگران را به ‌خوبی‌ها تشویق می‌کرد.
اهل مزاح و شوخ‌طبع بود؛ به‌طوری که مجلس را سرشار از سرور می‌کرد.
اهل راز و نیاز بود و با خدای خود خلوت می‌کرد.

  حضور در جبههها
سال 1364شمسی و همان ایامی که در قم درس می‌خواند، پایش به مناطق جنگی باز شد و چندین بار به آن مناطق اعزام شد. شیخ مجاهد چندین‌ماه در مناطق عملیاتی جاده خندق، خرمشهر، مریوان و شلمچه حضور داشت و به کارهای تبلیغی و رزمی مشغول بود. آخرین مرتبه که به جبهه رفت، در تیپ 12قائم(عج) و در گردان روح‌الله و گروهان شهید بهشتی به‌عنوان آر.پی.جی‌زن بود. در عملیات کربلای 4 شرکت داشت و پر از لو رفتن عملیات و عقب‌نشینی، حزن شگفتی بر او مستولی شد. نوشته‌اند که پس از آن عملیات، حالات او تغییر کرد و منتظر شهادت بود.
حسینیه انصارالحسین(ع) در آن ایام شاهد مناجات و گریه‌ها‌ی این شهید بود.

   شهادت بارقه الهی
عاقبت این طلبه جوان سال 65شمسی در عملیات کربلای 5، به آرزوی خود رسید و با اصابت ترکش، خون پاکش بر زمین نورانی شلمچه جاری شد که در حقیقت در رگ‌های مجاهدین انقلاب اسلامی جاری شد تا این انقلاب با ارزش را به انقلاب عظمای حضرت حجت(عج) متصل نمایند. پیکر مطهر این شهید در زادگاهش روستای خورزان دامغان به خاک سپرده شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه