هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 709

اخبار کوتاه ایران

رونمایی از هواپیمای ترابری ایرانی سیمرغ: هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» که توسط متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع ساخته شده، در شهر اصفهان رونمایی شد.

   رونمایی از ماهواره «ارومست» توسط رئیسجمهور: رئیسی ‌در بازدید از فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه، از ماهواره اروم‌ست که در ارومیه ساخته شده رونمایی کرد. ماهواره اروم‌ست، با بالاترین کیفیت تصویری قابلیت این را دارد که حداکثر با ۶۰۰ هزار دلار در مدار زمین قرار گیرد که در مقایسه با مدل خارجی بسیار کم‌هزینه‌تر است.
 
  روایتی تلخ از سقط جنین در ایران: رئیس کمیته جمعیت مجمع تشخیص مصلحت نظام: در سال حدود ۵۳۰ هزار سقط جنین عمدی در ایران داریم،. قانون جمعیت بسیار خوب طراحی شده و اگر نصف احکام آن نیز اجرایی شود، اوضاع جمعیتی ایران روبه‌راه خواهد شد.
 
  ساخت ۳ اَبَرنیروگاه بادی در شرق کشور: نیروگاه ۲.۵ مگاواتی بادی در منطقه خواف خراسان رضوی به بهره‌برداری رسیده و دو نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی نیز در منطقه «میل نادر» سیستان و بلوچستان و «درح» خراسان جنوبی در دست ساخت است که تا ۲ ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
 
  در چرخه سوخت هستهای کاملاً خودکفا شدهایم: رئیس سازمان انرژی اتمی: ما امروز نه‌تنها سوخت ۲۰ درصد بلکه سوخت ۶۰ درصد را در دست تولید داریم. با باور جوانان و هدایت و حمایت‌های مستمر از این جریان توانستیم به ظرفیت پایداری برسیم. در چرخه سوخت هسته‌ای کاملاً خودکفا شده‌ایم.
 
  رتبهبندی معلمان از اول شهریور در فیش حقوقی معلمان اعمال میشود: وزیر آموزش و پرورش: رتبه‌بندی معلمان تصویب شده و قطعا در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود و از اول شهریورماه نیز در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.
 
  ۱۲۸۴ محتکر کالای اساسی در دام پلیس: سخنگوی پلیس: از اول فروردین تاکنون ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر روغن خوراکی، ۵۳۰۰ تن آرد و گندم، ۲۷۰۰ تن نهاده دامی و ۳۳۰۰ تن برنج کشف و ضبط شد. ارزش کالای احتکار شده ۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده.۱۲۸۴ متهم دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شدند.تغییر نام ناجا به فراجا: سخنگوی پلیس: درپی تغییرات اعمال ‌شده در پلیس کشور که ساختار آن به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ارتقا یافت، عنوان اختصاری آن نیز به فراجا تغییر کرد.

 
  ۱۰ میلیون مجرد در سن ازدواج در کشور: مدیرکل سرشماری مرکز آمار ایران: بالغ بر ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مجرد در سن ازدواج وجود دارد که ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خانم و ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آن‌ها آقا هستند. همچنین ۱۳.۵ درصد زوج‌ها در ایران بدون فرزند، ۱۹ درصد تک فرزند، ۲۶ درصد ۲ فرزند، ۱۴.۵ درصد سه فرزند و بیشتر را دارند.
 
 اجاره خانهها سروسامان میگیرد: مجلس طرح دو فوریتی کنترل اجاره خانه‌ها را تصویب کرد. خضریان نماینده مجلس می‌گوید: می‌شود افزایش اجاره‌بها را در چارچوب نرخ تورم تعیین کرد. هرکس این موضوع را رعایت کند، وام‌های بلندمدت و کم‌بهره می‌گیرد و هرکس رعایت نکند باید مالیات سنگین بدهد.
 
 برخورد با متخلفان افزایش خارج از چارچوب اجاره: معاون سازمان تعزیرات حکومتی: در کشور میزان اجاره‌بهای قطعی و افزایش آن مشخص شده و اگر کسی میزان اجاره‌بها را بیش از مبلغ تعیین‌شده اضافه کند، این تخلف است و برخورد انجام می‌شود.
 
  ۸۰ درصد پول نفت را نقدی میگیریم: وزیر نفت: بیش از ۸۰ درصد پول نفتی که می‌فروشیم را نقدی می‌گیریم و بقیه آن را با دارو و کالاهای اساسی تهاتر می‌کنیم.
 
  حق عائلهمندی صندوق بازنشستگان کشوری افزایش یافت: مدیر امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری: برای بازنشستگانی که تاریخ ازدواج خودشان و تاریخ تولد فرزندانشان قبل از سال ۱۴۰۱ باشد، مبلغ عائله‌مندی ۴۰۷هزار و ۳۸۹ تومان و حق اولاد نیز ۱۰۵ هزار و ۶۱۹ تومان محاسبه خواهد شد. در صورتی که تاریخ ازدواج بازنشسته و تاریخ تولد فرزندان او در سال ۱۴۰۱ ثبت شده باشد، مبلغ عائله‌مندی ۸۱۴ هزار و ۷۷۹تومان و حق اولاد نیز ۳۱۶ هزار و ۸۵۸ تومان خواهد بود.
 
  بازداشت سرکرده اصلی قاچاق سوخت در جنوب کشور: رئیس کل دادگستری هرمزگان: یکی از سرکردگان اصلی قاچاق سوخت در جنوب کشور در بندرعباس دستگیر شد. عمده فعالیت مجرمانه متهم و شبکه تحت امرش در مناطق جنوبی کشورمان بوده و این باند سازمان یافته، سوخت قاچاق را به وسیله صدها خودرو و شناور از طریق نوار ساحلی به شناورهای خارجی در خلیج‌فارس و دریای عمان منتقل می کردند.
 
  اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در برخورد با محتکران: روابطعمومی سپاه: در پی اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته پس از اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه در سراسر کشور، بیش از ۳۵۴۱۰ تن کالاهای اساسی به ارزش تقریبی ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محتکران و قاچاقچیان کشف گردید.
 
  مدارس غیر دولتی رتبهبندی میشوند: رئیس سازمان مدارس غیردولتی: خانواده‌ها با مراجعه به سامانه mosharekatha.ir  می‌توانند از رتبه هر مدرسه مطلع شوند و شهریه را متناسب با رتبه مدرسه پرداخت کنند.
 
  محرومیتزدایی و آبرسانی سپاه به ۱۰ هزار روستا: فرمانده کل سپاه: خدمت‌رسانی به مردم را هرگز از دستور کار خود خارج نمی‌کنیم و این در اولویت ما قرار دارد‌. سپاه با همکاری وزارت نیرو ۱۰ هزار روستا را ‌آب‌رسانی می‌کند. قرار‌گاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) حدود ۴۰۰ طرح بزرگ ملی فعال  دارد و چرخ هیچ طرحی متوقف نیست.
 
  سکونت ۵ میلیون مهاجر افغانستانی در ایران: ۵۰۰ هزار نفر از مهاجران افغانستانی در ایران دارای مجوز و مدرک هستند و بین ۲.۵ تا ۳ میلیون نفر بدون مدرک و مجوز در ایران حضور دارند.
 
  خودروساز‌ها تا شهریور برای تست تصادف مهلت دارند: رئیس سازمان ملی استاندارد: طبق آنچه که به خودروسازان ابلاغ شده است، تست تصادف برای تأیید هر نوعی باید در نیمه اول امسال انجام شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه