هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تدوین و راه‌اندازی برخی رشته‌های جدید در سطوح عالی

سرپرست اداره‌کل تحصیلات تکمیلی حوزه‌ علمیه خواهران بیان کرد

تدوین و راه‌اندازی برخی رشته‌های جدید در سطوح عالی

خانم راضیه میرعلی‌ملک، در گفت‌و‌گویی به تشریح وضعیت آموزشی سطوح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت و اظهار کرد: دروس سطح ۳ در کل کشور و در بیش از ۷۰ مدرسه در حال اجراست که در این سطح، طلاب در ۱۴ رشته مشغول به تحصیل می‌شوند و اجرای این رشته‌ها به فراخور نیازسنجی منطقه‎ای، در استان‌ها متفاوت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سرپرست اداره‌کل تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه دروس سطح ۴ حوزه‌های علمیه خواهران، با توجه به استانداردهای مورد نیاز، فقط در ۱۱ استان اجرایی شده و در حال افزایش است، گفت: در این سطح نیز، ۵ رشته در حال اجراست که به‌صورت تخصصی دنبال می‌شود.
خانم میرعلی‌ملک با بیان اینکه تعداد مدارس سطح ۳ و ۴ ما در حال افزایش است، گفت: تلاش داریم با توجه به ظرفیت‌های موجود و همچنین تأمین استاد از طریق راه‌اندازی مدارس پشتیبان در اداره‌کل اساتید، تعداد مدارس این سطوح را در کل کشور افزایش دهیم.
وی همچنین به برخی مشکلات موجود در روند دفاع از پایان‌نامه‌های سطح ۳ اشاره و بیان کرد: در حال بررسی و ریشه‌یابی مشکلات این عرصه و رفع آن از طریق معاونت پژوهش هستیم تا طلاب بتوانند هر چه سریع‌تر از پایان‌نامه‌های خود دفاع و مدرک فارغ‌التحصیلی خود را دریافت کنند.
سرپرست اداره‌کل تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به تدوین و راه‌اندازی برخی رشته‌های جدید در سطوح عالی افزود: «رشته علوم و معارف حدیث»و رشته «مدیریت آموزشی» نیز، در ۳ استان قم، تهران و اصفهان ویژه کادر مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران اجرایی خواهد شد؛ ضمناً رشته‌های جدید و کاربردی دیگر نیز، در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه رشته‌های در حال اجرا، بسیاری از علاقه‌مندی‌های افراد را در بر می‌گیرد و حق انتخاب را برای طلاب فراهم کرده است، ادامه داد: در صدد هستیم با تدوین رشته‌های به‌روز و مفید، حق انتخاب بیشتری را برای طلاب ایجاد کنیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه