هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فعالیت مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه در یکصد رشته تخصصی

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها خبر داد

فعالیت مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه در یکصد رشته تخصصی

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان‌ها گفت: حوزه عصر انقلاب، پاسخگوی تمام نیازهای جامعه است و به‌جهت تخصصی شدن سؤالات، هجمه‌ها و شبهات، طلاب باید برای پاسخگویی در رشته‌های تخصصی ورود کرده و توانایی و مهارت‌های خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه، طی سخنانی در جمع علاقه‌مندان ورود به مراکز تخصصی حوزه که به‌صورت برخط برگزار شد، اظهار کرد: زمانی در حوزه علمیه، چهار رشته تخصصی وجود داشت؛ اما امروز بر حسب نیاز جامعه بشری، به یکصد رشته ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: در دوران گذشته طلاب و روحانیون رشته‌هایی متعددی را می‌خواندند و نسبت به آن تخصص لازم را کسب می‌کردند؛ شخصیت بزرگی همچون آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، در ادبیات، فقه واصول، تفسیر، کلام، فلسفه و تاریخ مجتهد هستند و لذا طلاب جوان نیز می‌توانند، با تأسی از بزرگان حوزه در خصوص علوم و دانش‌های متعدد، در حد اعلی مطالعه و تخصص داشته باشند و این اتفاق مهم، با وجود ده‌ها رشته در مراکز تخصصی حوزه و البته تلاش خود طلاب معظم امکان‌پذیر است.
قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: امروز در عصر انفجار اطلاعات واقع هستیم که غیر از مباحث تخصصی اطلاعات، هجمه‌ها و شبهات تخصصی امت اسلام را هدف گرفته است و پاسخگویی آن، جز با دانش‌های روز و تسلط به علوم مختلف امکان‌پذیر نیست؛ طلاب ما باید با کسب مهارت‌های به‌روز، پاسخ‌گوی عالمانه شبهات باشند و در کنار فراگیری فقه جواهری که اسلوب است، در کلام، تفسیر، فلسفه، ادبیات، تاریخ و... علم‌آموزی و مهارت‌افزایی کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی در پایان تصریح کرد: امروز بر طلاب و روحانیون لازم است، نسبت به علوم مختلف در حد شایسته مسلح و مسلط باشند و در دایره حوزه پاسخ‌گویی، به رسالت خود عمل کرده و پرتوافشانی و چراغ هدایت امت اسلامی و حتی غیرمسلمانان باشند؛ چراکه امروز جهان نیازمند معارفی به‌روز، پویا و پاسخ‌گوست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه