هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نتایج انتخابات پارلمانی لبنان پیروزی بزرگی برای مقاومت بود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌حسن نصرالله

نتایج انتخابات پارلمانی لبنان پیروزی بزرگی برای مقاومت بود

دبیر‌کل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه تهدیدها و تلاش برای ارعاب مردم نتیجه‌ای در بر نداشت و حضور گسترده در گردهمایی‌های سه‌گانه، حضور چشمگیر در روز رأی‌گیری و نتایج انتخابات پاسخ محکمی به این تهدیدها بود، اظهار کرد: آنچه در رابطه با مقاومت رقم خورد، پیروزی بزرگی بود. زمانی که به شرایط نبرد و هزینه‌هایی که برای آن شد نگاه می‌کنیم، ما به این نتیجه آن افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ابنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، 28 اردیبهشت درباره انتخابات لبنان به سخنرانی پرداخت.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود با تقدیر از تمام کسانی که برای دادن رأی به پای صندوق‌های رأی آمدند و از مقامات ذیربط لبنان و نیروهای امنیتی این کشور از جمله رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان برای برگزاری انتخابات، گفت: از کادر مقاومت که رزمایش صهیونیست‌ها و مشارکت در فرایند رأی‌گیری را زیر نظر داشتند، نیز تشکر می‌کنیم.
وی اظهار کرد: نتایج بزرگ این انتخابات، پیام‌های محکمی را در رابطه با پایبندی به مقاومت، معادله طلایی و دولت عادل، اصلاحات، صلح مدنی، همزیستی و اولویت دادن به رفع بحران‌های اقتصادی ارسال می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله ادامه داد: این دستاورد بزرگ پس از هجمه‌های رسانه‌ای و روانی بزرگ علیه ما و متحدان مقاومت و به‌رغم فشارهای اقتصادی و بحران‌آفرینی‌ها به وجود آمد. ما شاهد بزرگترین عملیات سرقت از دارایی سپرده‌گذاران توسط بانک‌ها و دولت واشنگتن و گروه آمریکایی حاضر در لبنان بودیم و این بزرگترین مصیبت بود.
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان با اشاره به اینکه تهدیدها و تلاش برای ارعاب مردم نتیجه‌ای در بر نداشت و حضور گسترده در گردهمایی‌های سه‌گانه، حضور چشم‌گیر در روز رأی‌گیری و نتایج انتخابات پاسخ محکمی به این تهدیدها بود، اظهار کرد: آنچه در رابطه با مقاومت رقم خورد، پیروزی بزرگی بود؛ زمانی که به شرایط نبرد و هزینه‌هایی که برای آن شد نگاه می‌کنیم، ما به این نتیجه آن افتخار می‌کنیم.
وی خطاب به شرکت‌کنندگان در انتخابات، گفت: سنگ تمام گذاشتید. خداوند به شما خیر دهد و روی شما را در دنیا و آخرت سفید کند. سیدحسن نصرالله، با تأکید بر اینکه آنچه در مورد انتخابات و اهل سنت رخ داد، موضوع بسیار مهمی است که نیازمند رویکردی مسئولانه و دقیق است، گفت: امروز هیچ گروه سیاسی نمی‌‌تواند ادعا کند که اکثریت کرسی‌ها پارلمان را به دست آورده است و تا کنون هیچ‌کس چنین ادعایی را مطرح نکرده است.
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان افزود: شاید مصلحت لبنان و مردم کشور در همین بوده که رخ داده و اینکه نه این گروه و نه آن گروه اکثریت را به دست نیاورد.
وی با تأکید بر اینکه آنچه لازم است، آرامش در لبنان و پرداختن به موضوعات مورد توجه مردم در مشارکت و همکاری، فارغ از رقابت است، گفت: میزان بحران‌های مالی، اقتصادی و معیشتی به‌قدری است که هیچ گروهی به‌تنهایی نمی‌تواند آن را حل و فصل کند؛ حتی اگر اکثریت را به دست ‌آورد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: زمانی که هیچ‌کس اکثریت را به دست نیاورده، یعنی اینکه همگی مسئول هستند و کسی نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند. آسان‌ترین چیز، مخالفت و نظریه‌پردازی است که هیچ هزینه‌ای ندارد.
سیدحسن نصرالله گفت: فرار از مسئولیت جایز نیست؛ چراکه این خیانت به امید مردم و خیانت در امانت و زیر پا گذاشتن وعده‌هایی است که در کارزارهای انتخاباتی مطرح شد.
دبیرکل حزب‌‌الله با بیان اینکه انتخابات تمام شده است و تمام آنچه باید پس از انتخابات نیز گفته می‌شد، گفته شد، گفت: تمام جهان در حال حرکت به سوی یک بحران است. سوخت و گندم گران شده است.
وی افزود: اگر فکر می‌کنید که ما از دفاع از مقاومت و سلاح خود خسته خواهیم شد و تسلیم می‌شویم، این خیالی باطل است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله همچنین گفت: بحران‌ها تنها با مشارکت و همکاری و به‌دور از خصومت‌ها حل و فصل می‌شوند؛ پس بیایید روی نقاط مورد اتفاق و همکاری تمرکز کنیم.
وی تأکید کرد: ما خواهان کاهش بحث‌ها و تنش‌های رسانه‌ای در لبنان هستیم. برگزار نشدن انتخابات یکی از دروغ‌هایی بود که علیه مقاومت و هم‌پیمانانش مطرح می‌شد.
سیدحسن نصرالله با اشاره به مداخله‌های عربستان و آمریکا در انتخابات لبنان، گفت: اشغال لبنان توسط ایران یک دروغ است؛ آن هم در زمانی که شاهد دخالت سفارت آمریکا و عربستان سعودی در انتخابات بودیم. آیا یک بار دیدید، سفیر ایران یا یکی از کارمندان سفارت ایران در انتخابات دخالت کند؛ اما دیدیم که سفیر آمریکا در مراکز رأی‌گیری حضوری فعال داشت و سفارت آمریکا فهرست تشکیل داد؛ همچنین سفیر عربستان فعال‌ترین ماشین انتخاباتی بود.
دبیرکل حزب‌‌الله ادامه داد: در صورتی که قانون غیرطایفه‌ای باشد و رأی‌گیری براساس اشخاص بالای 18 سال انجام شود، می‌توان درباره انتخابات مردمی بر اساس اکثریت سخن گفت. امیدواریم روزی برسد که قانون انتخاباتی منصفانه‌ای داشته باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله همچنین گفت: یک نفر وجود دارد که مسئولیت بحران‌های کنونی بیشتر متوجه اوست که از سفارتخانه‌ها حمایت می‌شد، فهرست تشکیل داد و به دنبال جمع‌کردن حمایت از آن در سراسر لبنان بود.
رهبر مقاومت لبنان همچنین خاطرنشان کرد: رأی لیست امل و فراکسیون الوفاء للمقاومه (فراکسیون حزب‌الله) در بعلبک، الهرمل، الجنوب‌الثالثه و الزهرانی صیدا و صور، بیش از نیم میلیون بود... تویی که تنها چند هزار رأی داری، از طرف مردم لبنان صحبت می‌کنی؟!
دبیرکل حزب‌الله اضافه کرد: ما به دوستانمان که موفق به پیروزی نشدند، می‌گوییم، موضع درست آن چیزی است که شما اعلام کردید. کرسی پارلمانی، یکی از جبهه‌های مبارزه است و نه تمام آن. فرض کنید که ما و مابقی دوستانی که موفق شدند، نمایندگان شما هستیم و در کنار شما و با یکدیگر به ملت و آرمان خود خدمت می‌کنیم.
وی افزود: کوشیدند مردم لبنان را از معیشتشان بترسانند؛ اما نتوانستند. آنچه در دو روز گذشته رخ داد، برگزاری راهپیمایی منتسب به حزب‌‌الله با مشارکت افراد مسلح نقابدار بود. از هر نوع شعار که رنگ و بوی طایفه‌گرایی بدهد، خودداری می‌کنیم. برخی خیابان‌ها، محله‌ها یا شهرها هستند که قصد برگزاری راهپیمایی موتوری دارند که باعث جنجال خواهد شد؛ درحالی‌که ما خواستار آرامش هستیم.
دبیرکل حزب‌‌الله لبنان همچنین خطاب به برخی افراد که با سوار شدن بر موتورسیکلت جشن پیروزی در انتخابات را برگزار کرده‌اند، گفت: من از همه آنها می‌خواهم که این کار را کنار بگذارند. موضوع انتخابات به پایان رسیده است و دلیلی برای ناراحت کردن مردم وجود ندارد. برخی مسیرها یا مناطقی از شهرهای مجاور وجود دارد که ممکن است، این روش به آنها نیز سرایت پیدا کرده و باعث تحریک شود؛ درحالی‌که ما به دنبال آرامش هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین  سیدحسن نصرالله ابراز کرد: من بارها گفته‌ام که تیراندازی هوایی حرام است. فتوای مراجع ما نیز بر این نکته تأکید دارد؛ چراکه باعث ارعاب و بدرفتاری با مردم می‌شود. در این دو روز برخی راهپیمایی‌های منسوب به جنبش امل و حزب‌‌الله را مشاهده کرده‌ام که افرادی نقاب‌دار با سلاح در آن حضور پیدا کرده‌اند؛ البته باید دید، چه کسانی به این راهپیمایی‌ها نفوذ کرده‌اند تا تیراندازی کنند.
وی در پایان با اشاره به طرح برخی شعارهای ضد شیعی در لبنان که هیچ جایگاهی برای شیعیان در لبنان متصور نیست، ابراز کرد: این شعارها چه معنی می‌تواند داشته باشد؟

برچسب ها :
ارسال دیدگاه