هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شهدای روحانیت ستارگان درخشان آسمان هدایت‌اند

آیت‌الله‌العظمی مظاهری

شهدای روحانیت ستارگان درخشان آسمان هدایت‌اند

این مرجع تقلید در پیامی به کنگره شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان، شهدای روحانیت را ستارگان درخشان آسمان هدایت توصیف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله مظاهری، معظم‌له، با صدور پیامی به کنگره 590 شهید روحانی و طلبه استان اصفهان، شهدای روحانیت را ستارگان درخشان آسمان هدایت توصیف کردند.
متن پیام این مرجع تقلید بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«الحمدلله و صلی‌الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین»
 قلم‌های شکسته و بیان‌های قاصر ما، از توصیف عظمت مفهوم والای شهادت و ترسیم راه شهیدان خداوند سبحان، ناتوان است.
و چرا چنین نباشد؟! درحالی‌که آن وارستگان از قید و بند مادیت و پیوستگان به ملکوت خداوند تعالی، به مقام قدس «أحیاء عند ربهم» که مقام قرب لقاءالله است، راه یافته‌اند و متنعم به نعیم بی‌پایان ارتزاق در ضیافت الهی گشته‌اند و این، همان مقام عالیه «فادخلی فی‏ عبادی و ادخلی‏ جنتی» است که مصداق بارز و اتم و اکمل آن، سید و سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت اباعبدالله‌الحسین «علیه افضل صلوات‌المصلین» است.
از این‌رو ما بسیار کوچک‌تر از آنیم که در وصف شهادت و شهیدان که در بالاترین مقامات قدسی و درجات ربانی، سیر و سلوک و طی طریق نموده‌اند، سخنی بگوییم.
اگر سخنی هست، گرامی‌داشت یاد آنان به‌منظور «تذکر و توجه خود ما به اهداف والای آنان» و نیز «پیگیری و تأکید بر خواسته‌های به‌حق آنان» و همچنین «تبیین وظایف ما در قبال خون‌های مطهر آن عزیزان» است.
در این میان، شهدای حوزه‌های علمیه و روحانیت که خیل عظیمی از قافله بی‌پایان شهادت را تشکیل داده‌اند، همچون ستارگان درخشانی در آسمان نورافشان هدایت هستند که درس و بحث جهاد و شهادت را نه‌تنها با قلم و دوات مدرسه؛ بلکه با جان‌های شیفته و خون‌های پاک خود، در مقام عمل و در میدان مبارزه با اشقیاء و اعدای خداوند و دشمنان انسانیت، ترسیم و تشریح کرده‌اند.
درود و رحمت جاودان خداوند سبحان بر ارواح مطهر همه شهیدان راه حق و حقیقت از آدم تا خاتم و تا دامنه قیامت به‌ویژه شهیدان عالی‌مقام روحانیت و حوزه‌های علمیه.
از خداوند مهربان با تضرع و ابتهال مسئلت می‌کنیم که ما را در تکریم یاد و نام مبارک شهیدان و در پیمودن راه روشن آنان که راه فضیلت، اخلاق، بصیرت، معنویت و سعادت دنیا و آخرت است و در پاسداشت اهداف مقدس آنان که همانا «اعتلای کلمة‌الله» و «دفاع از دین» و «تعمیق ارزش‌های اخلاقی» و «حفظ کرامت و سرافرازی انسان‌ها»ست، توفیق و تأیید روزافزون و فهم و درک مضاعف، عنایت فرماید و خواسته‌های به‌حق آنان را به دست ما و با تلاش و مجاهدت ما محقق سازد و همه ما را در انجام وظایف سنگین و خطیری که در قبال آن عزیزان داریم، یاری فرماید و ارواح مطهر آنان را از ما خشنود و مسرور و رضایت‌مند گرداند و ما را شرمنده آنان و خاندان معظمشان قرار ندهد و همه آنان و ما را مشمول دعای مستجاب حضرت بقیة‌الله‌الأعظم«ارواحنا و ارواح‌العالمین‌لمقدمه‌الفداء» گرداند.
بمنه و کرمه.
والسلام علیهم و علیکم و رحمة‌الله و برکاته
حسین‌المظاهری
16 /شوال / 1443- 28 / اردیبهشت / 1401
 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه