هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

عالم شیعه در برابر فتنه سکوت نمی‌کند

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی

عالم شیعه در برابر فتنه سکوت نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران، با بیان اینکه نکوداشت علما جوابی دندان‌شکن در برابر سمپاشی‌های دشمنان در جهت تخریب چهره روحانیت است، گفت: نخستین شخصی که مرا با نام امام راحل آشنا کرد، آقای شاهچراغی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، در همایش نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری که در دامغان برگزار شد، با بیان اینکه تقدیر از شخصیت‌های برجسته نباید به تشریفات محدود شود، اظهار کرد:  آیت‌الله شاهچراغی افتخار ۴۰ سال نمایندگی امام راحل و مقام معظم رهبری در استان سمنان را داشت و عشق وی به امام خمینی(قد) و مقام معظم رهبری زبانزد است و این عالم کمترین زاویه‌ای با خط ولایت نداشت که این درس بزرگی است چون معتقدیم ولی فقیه، نماینده و جانشین امام زمان(عج) است.
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، به دشمن‌شناسی آیت‌الله شاهچراغی نیز اشاره کرد و افزود: علمای شیعه مرزبان هستند و مؤمن باید موضع داشته باشد و نمی‌تواند در برابر فتنه‌ها سکوت کند که این عالم فرزانه این ویژگی را دارا است. وی با اشاره به اینکه در عرصه سیاسی، تخریب روحانیت سابقه بیش از صد ساله دارد، افزود: دشمنان به هر بهانه‌ای به اهانت و تخریب روحانیت می‌پردازند که البته در این عرصه ضد انقلاب و رسانه‌های آن‌سوی آب و فضای مجازی فاسد، نقش بسزایی دارند؛ لذا این نوع مجالس تقدیر از علما، با تأثیرگذاری که دارند، پاسخی به آن سمپاشی‌ها محسوب می‌شود.
آیت‌الله خاتمی همچنین با بیان اینکه حضور مردم در مراسم تقدیر از علما، نشانه این است که عالمان وارسته و علمایی که پیامبر(ص) از آنها تجلیل می‌کند، در قلوب همه جای دارند، خاطرنشان کرد: تکریم علما با هدف طرح راه و مسیر است و یک پاسخ به ضد انقلابی محسوب می‌شود که قدرشناسی از روحانیان را ندارند و در پی تخریب روحانیت اصیل و خدمت‌گزار هستند.
وی همچنین به تقدیر از شخصیت آیت‌الله شاهچراغی پرداخت و با اشاره به اینکه نخستین شخصی که مرا با نام امام آشنا کرد، آیت‌الله شاهچراغی بود، افزود: آیت‌الله شاهچراغی از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک انقلابی کامل  بوده است که ویژگی شاخصی است. از طرف دیگر عهده‌داری ۴۰ سال نمایندگی امام راحل(قد) و مقام معظم رهبری در استان سمنان و استقامت در دین‌داری، زهد و تقوی و عدم رانت سیاسی، از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان است.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کمبود علما در کشور یک فاجعه است، افزود: در سال‌های دور در خیابان‌های یک شهر از کشور، بالاترین مجتهد را داشت؛ اما امروز ما با کمبود عالم در کشور مواجه هستیم؛ ولیکن این موضوع باید مورد توجه حوزه علمیه قرار گیرد؛ لذا تجلیل از بزرگان، ارزشی اسلامی محسوب می‌شود.
 عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما اصالتاً طلبه هستیم و نباید شئون طلبگی را فراموش کنیم، گفت: بی‌حرمتی به روحانیت عقبه ۱۰۰ ساله دارد و در این بی‌احترامی، رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی نقش ایفا می‌کنند.
امام جمعه موقت تهران، به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره و تصریح کرد: مسئولان کشور باید دلایل اصلی گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها را به‌صورت کامل برای مردم تشریح کنند و با مردم حرف بزنند و رنج مردم را رنج خودشان بدانند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه