هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 707

اخبار کوتاه جهان

     آلمان
رونمایی از ترجمه آلمانی کتاب مفاتیحالحیات در مرکز اسلامیهامبورگ: طی مراسمی که همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) به تاریخ شنبه ۱۶ آوریل ۲۰۲۲ در مرکز اسلامی ‌هامبورگ آلمان برگزار شد، از ترجمه آلمانی کتاب گران‌سنگ مفاتیح‌الحیات رونمایی گردید.
 
  فلسطین
رونمایی از پهپاد جدید مقاومت فلسطین: سخنگوی شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین: محور بیت‌المقدس از قابلیت‌های دفاعی و تهاجمی برخوردار است که به دشمن، تلخی آن را خواهد چشاند. ما امروز از پهپاد جنین که در نیروی هوایی کار می‌کند و رزمندگان ما همچنان در غزه تحت محاصره به ارتقای آن ادامه می‌دهند، رونمایی می‌کنیم.
قدردانی گردانهای القسام از مواضع رهبر انقلاب: سخنگوی گردانهای القسام شاخه نظامی حماس: در روز قدس، سخنان آیت‌ا... خامنه‌ای را به زبان عربی خطاب به ملت فلسطین و مقاومت شنیدیم. ما بیانات صادقانه و صریح آیت‌ا... خامنه‌ای مبنی بر حمایت و ایستادگی دائمی جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت و ملت فلسطین را ارج می‌نهیم.
 
  آمریکا
نشانههای افول آمریکا قبل از جنگ اوکراین آغاز شد: نشریه فارنافرز: برای کسانی که تاکنون به چالش‌های فزاینده سلطه آمریکا بر جهان توجه نکرده بودند، یورش ماه فوریه روسیه به اوکراین باید همه تردیدها را از بین برده باشد. البته بسیار قبل‌تر از یورش روسیه به اوکراین، نشانه‌های فراوانی از افول نسبی آمریکا آشکار شده بود.
۷ میلیارد دلار تجهیزات آمریکا  در افغانستان جا ماند: شبکه cnn به نقل از گزارش پنتاگون: نزدیک به ۷ میلیارد دلار تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان جا مانده است. این تجهیزات شامل هواپیما، مهمات هوا به زمین، خودروهای نظامی، تجهیزات ارتباطی و تسلیحات دیگر می‌شود.
تصویب طرح «متوقف کردن پهپادهای ایران» در آمریکا: مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را که خواستار مقابله با توان پهپادی ایران است به تصویب رساند. این طرح از رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد اشخاص و نهادهای دخیل در برنامه پهپادی ایران را در فهرست تحریم قرار دهد.
 
  ترکیه
کمک ۴.۸ میلیارد دلاری ایرانیان به اقتصاد ترکیه: ایران در سال ۲۰۱۹ در رتبه ششمین و در سال گذشته در جایگاه پنجمین کشور مبدأ صنعت گردشگری ترکیه قرار گرفت و امسال بیش از ۲ میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند! مطابق با اعلام منابع رسمی در ترکیه در سال گذشته ایرانی‌ها در رتبه نخست سرمایه‌گذاری در بخش مسکن این کشور و خرید خانه قرار گرفتند!
تورم سالانه ترکیه به نزدیک ۷۰ درصد رسید: تورم سالانه در ترکیه به ۶۹.۹۷ درصد رسید، این نرخ طی دو دهه گذشته بی‌سابقه است.
 
  عراق
فیلمبرداری پهپادهای مقاومت از پایگاه آمریکا: پهپادهای مقاومت عراق ۹۲ بار طی ۱۴ روز با عبور از سامانه‌های پدافندی و جنگ الکترونیک آمریکایی به فیلمبرداری از پایگاه نظامی این کشور در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد پرداختند.
 
  رژیم اشغالگر صهیونیستی
مقابله با عملیات فلسطینیان دشوار است: رسانههای صهیونیستی: ما اکنون در وضعیتی مشابه وضعیت انتفاضه «چاقو» قرار داریم که این بار مرگبارتر است. اگر فکر کنیم حتی با ترور «یحیی السنوار» رئیس حماس در نوار غزه عملیات‌ها پایان می‌یابد دچار اشتباه بزرگی شده‌ایم. پاسخ به اینگونه عملیاتهای فلسطینیان بسیار دشوار و پیچیده است به طوری که هیچ آدرس واحدی برای پاسخگویی به آنها وجود ندارد.
40 درصد صهیونیستها به آینده این رژیم امیدی ندارند: به اعتراف یکی از پر تیراژترین رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نگرانی از آینده و نابسامانی درونی در جامعه اسرائیل باعث شده است تا امید به آینده در میان صهیونیست‌ها به شدت کاهش پیدا کند. 40درصد از جامعه اسرائیل اعلام کردند نسبت به آینده رژیم خود خوش‌بین نیستند.
 
  عربستان
اعتراف آمریکا پشت عربستان را خالی کرد: رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی: سعودی‌ها به‌شدت از رفتار آمریکا سرخورده شده‌اند، احساس می‌کنند آن‌ها را تنها گذاشته‌اند و معتقدند واشنگتن باید همراه با ریاض با «تهدیدات» منطقه خلیج فارس مقابله کند.
عربستان سعودی برای نخستین بار آشکارا در اسرائیل سرمایهگذاری میکند! وال‌استریت ژورنال: انتقال سرمایه سعودی به اسرائیل از طریق بنیاد جرد کوشنر، مشاور ارشد و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، انجام خواهد شدکه بخشی از آن برای سرمایه‌گذاری در اسرائیل است.
 
  سوئد
تخریب مقبره مسلمانان در سوئد: پس از هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، گزارش‌ها حاکی است افراط‌گرایان سوئدی اقدام به تخریب مقبره مسلمانان در شهر «مالمو» کردند.
 
  انگلستان
انگلیس باید شرمنده افغانها باشد:  ژنرال سر جان مککول: انگلیس به تعهداتش در قبال همکاران افغان خود عمل نمی‌کند. معتقدم که صدها افغان واجد شرایط آمدن به انگلستان برای اسکان مجدد هستند. می‌خواهم به جانسون بگویم ما متعهد شدیم که از این افراد مراقبت کنیم، اما به تعهدتان عمل نمی‌کنید. این یک وضعیت وحشتناک است. دولت انگلیس باید عمیقاً شرمنده افغان‌ها باشد.
 
  یمن
اخراج کارگران یمنی به اسم تبادل اسرای جنگی: رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن: افرادی را که عربستان به عدن فرستاده اسرای جنگی نبوده‌اند؛ بلکه آن‌ها کارگر هستند و این امر نشان دهنده نیت‌های خبیثانه عربستان سعودی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه