هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نقشه آل‌سعود برای نابودی آثار اسلامی در مکه و مدینه

نقشه آل‌سعود برای نابودی آثار اسلامی در مکه و مدینه

شبکه نبأ گزارش داد که رژیم آل‌سعود قصد دارد، هزاران اثر اسلامی را به‌بهانه طرح توسعه در مکه و مدینه تخریب کند.

به گزارش خبرگزاری ابنا، شبکه نبأ گزارش داد: 3 هزار اثر باستانی اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره به‌سبب تصمیم مقامات عربستان برای توسعه این مناطق با خطر روبه‌رو هستند.
معمولا مقامات آل‌سعود، از موضوع توسعه به‌عنوان تبلیغات رسانه‌ای برای سرپوش گذاشتن بر تخریب محله‌ها و اماکن و از بین بردن آثار آن‌ها استفاده می‌کنند.
سرنوشت این اماکن و آثار، هنوز در‌ هاله‌ای از ابهام است؛ اما اعلام تصمیم سازمان کل گردشگری و میراث فرهنگی و تعیین این حجم انبوه از آثار اسلامی در مکه و مدینه، بیان‌گر تصمیم به تخریب آن‌ها یا از بین بردن ارزش واقعی آنهاست؛ به‌خصوص که این سازمان اعلام کرده: یکی از اهداف این طرح توسعه ادعایی، درآمدزایی و رونق گردشگری است و همین امر، سؤالاتی درباره شکل توسعه یا تغییر این اماکن و آنچه جایگزین آن‌ها می‌شود، ایجاد می‌کند.
در ادامه گزارش آمده است: هنوز اسامی اماکن مشمول این طرح اعلام نشده است و سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، به اعلام ارتباط این اماکن با پیامبر اکرم(ص)، تاریخ عربستان و... بسنده کرده است.
شبکه نبأ عنوان کرد: عربستان از سال‌ها پیش، اقداماتی را برای از بین بردن میراث اسلامی آغاز کرده است و می‌کوشد، گذشته و آثار اسلامی باقی‌مانده از مسلمانان را از بین ببرد و جوانان را با تاریخی جدید و متعلق به آل سعود تربیت کند که عمر آن هنوز به سیصد سال هم نمی‌رسد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه