هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 707

اخبار کوتاه ایران

پیشگیری از حمله سایبری به حوزههای زیرساختی کشور: معاون توسعه و ارزیابی مرکز مدیریت و راهبردی افتا: یک حفره امنیتی که در یکی از نرم‌افزارهای پرکابرد یکی از سازمان‌های کشور طراحی شده بود که مهاجمین در ابتدا توانسته بودند به بیش از ۱۰۰ وب‌سایت سازمان‌های دولتی و خصوصی کشور نفوذ اولیه داشته باشند که این حمله کشف و خنثی شد. طبق بررسی‌ها، آی‌پی مبدأ از کشورهای هلند، انگلیس و آمریکا بوده است.
 
  واگذاری مسکن به خانوارهای دارای ۳ فرزند: معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی: متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
  محکومیت مادامالعمر مدیران بورسی دولت قبل: 8 تن از اعضای هیات‌مدیره شرکت بورس تهران در دولت قبل به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس‌ها و تشکل‌های خودانتظام محکوم شدند.
 
  افزایش ۱۰۸ میلیون لیتر به ظرفیت تولید روغنهای صنعتی کشور: طرح فناورانه توسعه خطوط عملیات پالایش روانکارها در یکی از مجموعه‌های صنعتی و پالایشی بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید. این طرح توسعه که با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و با سرمایه‌گذاری ۱۴۳ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به بهره برداری رسید، بیش از ۱۰۸ میلیون لیتر به ظرفیت تولید انواع فراورده‌های روغنی و روانکاری کشور اضافه می‌کند.
 
  وام مسکن در ۱۲ شهر ۶۰۰ میلیون تومان شد: مدیرعامل بانک مسکن: سقف تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه‌ای در تهران و ۱۱ شهر دیگر به ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین به سازندگان غیرحرفه‌ای که از فناوری نوین ساخت در پروژه خود بهره بگیرند، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ازای احداث هر واحد مسکونی پرداخت می‌شود.
 
  تراز تجاری کشور مثبت شد: معاون گمرک ایران: با توجه به صادرات 3 میلیارد و ۶۹۹ میلیون دلاری کشور و واردات 2 میلیارد و ۸۲۴ میلیون دلاری در فروردین ۱۴۰۱، تراز تجاری کشور، مثبت ۷۵۶ میلیون دلار را نشان می‌دهد.
 
  دریافت ۵۰۰ سکه طلا توسط هر وزیر در دولت قبل: مالک شریعتی نماینده مجلس: در یکی از جلسات هیأت تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی، بیان شد که در طول ۸ سال دولت قبل، هر وزیر بطور متوسط ۵۰۰ سکه طلا گرفته تا به تشخیص خود هزینه کند.
 
  افزایش ۳۰ درصدی صادرات نفت ایران: اویل پرایس: اطلاعات شرکت کپلر نشان می‌دهد صادرات نفت ایران در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی ۳۰ درصد نسبت‌ به سال گذشته افزایش‌یافته و به ۸۷۰ هزار بشکه در روز رسیده‌است.
 
  رونمایی از موشک خیبرشکن در راهپیمایی روز قدس: جدیدترین موشک بالستیک ایران با نام خیبرشکن در راهپیمایی روز قدس نمایش داده شد. این موشک با برد ۱۴۵۰ کیلومتر دوربردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان است.
 
  خرید از نمایشگاه مجازی کتاب، هزینه پُستی ندارد: احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد: با همکاری وزارت ارشاد، مرسولات پستی نمایشگاه مجازی کتاب با هر قیمتی برای خریداران رایگان خواهد بود. سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال در دو بخش حضوری و مجازی از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت در مصلی تهران برگزار می‌شود.
 
  کودکان زیر ۵ سال سریعتر واکسن سرخک بزنند: وزارت بهداشت: درخواست داریم، اگر کودک زیر ۵ سالی دارند که تاکنون واکسن سرخک دریافت نکرده، حتما سریع‌تر نسبت به واکسیناسیون‌شان اقدام کنند. از اوایل دی ۱۴۰۰ تاکنون ۹۸ بیمار مبتلا به سرخک شناسایی کردیم که ۲۸ نفر ایرانی، ۶۶ نفر افغانستانی و ۴ نفر پاکستانی بودند.
 
  ملاقات زندانیان آنلاین میشود: رئیس مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه: در ۱۵ استان امکان ملاقات آنلاین زندانی با خانواده‌اش در دفاتر خدمات قضایی فراهم شده است. در این دفاتر پس از هماهنگی و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری به گوشی هوشمند خانواده زندانی پیامک می‌شود و آن‌ها با وارد کردن نام‌کاربری و رمز، می‌توانند به صورت آنلاین زندانی را ملاقات کنند.
 
  بیمه رایگان بیش از ۵ میلیون نفر: مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: سه دهک پایین جامعه یعنی حدود 5 میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از هموطنان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
 
  آغاز ثبتنام متقاضیان تشرف به حج: سازمان حج و زیارت: ثبت‌نام متقاضیان تشرف به حج تمتع که کمتر از ۶۵ سال دارند از ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۱۸ اردیبهشت در سامانهreserve.haj.ir  آغاز می‌شود. واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم مورد تایید وزارت حج عربستان است.
 
  ایجاد ۳۰۱ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد امام در سال گذشته: معاون اشتغال و خودکفایی کمیتهامداد امام خمینی(قد): کمیته‌امداد در سال ۱۴۰۰، تعهد ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور را داشت که ۳۰۱ هزار فرصت شغلی ایجاد شد.
 
  مردم امسال حتما یک دز دیگر واکسن کرونا تزریق کنند! وزیر بهداشت: کاهش کرونا در یک کشور، دلیل این نیست که کرونا تمام شده است، بلکه آنچه باعث شد آمار کرونا در کشورمان کاهش یابد، ایمنی ما بود. توصیه ما این است که مردم امسال حتما یک دز دیگر واکسن کرونا تزریق کنند.
 
 تهران و گیلان، پیرترین استان‌های کشور! سرپرست دبیرخانه شورای ملی سالمندان: از نظر تعدادی، استان تهران با یک میلیون و ۷۰۵ هزار نفر و از نظر درصد جمعیت سالمندی استان گیلان با ۱۵.۱۹ درصد، سالمندترین استان‌های کشور هستند. از هشت میلیون و ۸۶۳ هزار نفر جمعیت سالمند کشور، چهار میلیون و ۲۶۸ هزار نفر آنان مردان و چهار میلیون و ۵۹۵ هزار نفر آنان، زنان هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه