هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

سقوط یا صعود در انتظار تصمیم‌گیران فضای مجازی

آیت‌الله اراکی در پیامی به تصمیم‌گیرندگان فضای مجازی

سقوط یا صعود در انتظار تصمیم‌گیران فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تصویری آیت‌الله اراکی عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، به تصمیم‌گیرندگان فضای مجازی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب‌العالمین و صلی‌الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین
این روزها در مجلس شورای اسلامی و در نهاد‌های تصمیم‌گیرنده، بحث فضای مجازی مطرح است و بنا بر این است، مدیریتی در فضای مجازی انجام شده و تصمیماتی گرفته شود.
من نظر همه عزیزانی را که در این زمینه مسئولیت دارند و فعال هستند، به این آیه کریمه قرآن کریم - ۱۴۰ از سوره نساء- جلب می‌کنم که می‌فرماید:
]و قد نزل علیکم فی‌الکتاب أن إذا سمعتم آیات‌الله یکفر بها و یستهزأ بها فلا تقعدوا معهم حتی یخوضوا فی حدیث غیره إنکم إذًا مثلهم إن الله جامع الکافرین والمنافقین فی جهنم جمیعًا[؛
اگر شنیدید که به آیات الهی، به مقدسات الهی، به عقاید قرآنی و دینی استهزا می‌شود یا کفر ورزیده می‌شود و یا به مقدسات مردم حمله و تهاجم می‌شود و به اصول اعتقادی و ارزش‌های مردم و به قرآن و اولیای خدا اهانت می‌شود، حق ندارید همراه توهین‌کنندگان در یک حلقه و مجلس بنشینید که اگر چنین کنید و در حلقه این استهزاء‌کنندگان و کفرورزیدگان به ارزش‌های الهی بنشینید و هم‌حلقه شوید، شما هم در زمره آنها به‌شمار خواهید آمد که «ان الله جامع الکافرین والمنافقین فی جهنم جمیعاً».
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواظب باشند، تصمیم‌گیرندگان مربوط به فضای مجازی، اگر کاری کنند که اجازه داده شود، در فضای مجازی به مقدسات الهی توهین شود و در جامعه پخش شود، به خدا و رسول خدا(ص) و ائمه هدی(ع) توهین شود، به قرآن کریم و به احکام الهی توهین شود، اگر چنین اجازه‌ای داده بشود، کسانی که راه را برای این کار باز می‌کنند، جزء حلقه همین استهزاءکنندگان و کفر‌ ورزیدگان به قرآن و به آیات الهی به‌شمار می‌روند. هشدار می‌دهیم به تمام کسانی که می‌خواهند در رابطه با فضای مجازی تصمیم بگیرند، کاری نکنید که خدا شما را جزء کافرین و منافقین بیاورد.
اگر کمک کنید به نشر توهین به مقدسات الهی در فضای مجازی، اگر کمک کنید که در فضای مجازی به آیات الهی استهزاء بشود، به مقدسات الهی توهین بشود، به هویت ملی ما توهین بشود، به شخصیت ملی ما توهین بشود که همان شخصیت الهی است و همان شخصیت قرآنی و اسلامی است، اگر چنین اجازه‌ای بدهید، اگر فرصت را باز کنید، شما جزء حلقه استهزاء‌کنندگان دین خدا به‌شمار خواهید آمد و مورد کیفر الهی قرار خواهید گرفت.
این هشدار به همه کسانی است که می‌خواهند در این رابطه تصمیم بگیرند. باید فضای مجازی هما‌ن‌طوری‌که خیلی از کشورهایی که عاقلانه تصمیم می‌گیرند و فضای مجازی را چنان مدیریت می‌کنند که با مصالح و منافع ملی آن کشور در تعارض نباشد، شما هم شجاع باشید و از هیاهوی دشمنان به دل هراس راه ندهید، جو‌سازی‌های منافقان در شما اثر نکند و آنچه را که مصلحت ملی جامعه ماست و آنچه را که موافق با احکام شرع است، آنچه را که تضمین‌کننده حمایت و صیانت از مقدسات ملی و مقدسات دینی ماست، همان را تصمیم بگیرید و در این راه جهاد کنید تا خدای متعال، پاداش جهادکنندگان و حامیان از دین خود را به شما عنایت کند.
برای همه عزیزانی که در این عرصه تصمیم می‌گیرند، آرزوی توفیق داریم و خدا ان‌شاءالله همه شما را به سمت آنچه رضای خداست، هدایت کند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه