هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 698

اخبار کوتاه جهان

     یمن
هشدار یمن به مردم امارات برای فاصله گرفتن از مراکز حساس کشورشان: سخنگوی نیروهای مسلح یمن: فرودگاه‌های دبی و ابوظبی با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف قرار گرفتند. تا زمانی‌که امارات به اقدامات خصمانه علیه ما ادامه می‌دهد، باید این کشور را ناامن تلقی کرد. افراد مقیم امارات باید برای حفظ جان خود، از مراکز حساس دوری کنند.
تخمین توان نظامی یمن توسط آمریکاییها: والاستریت ژورنال: حوثی‌ها در سال ۲۰۱۴، قابلیت‌های نظامی متعارفی نظیر تسلیحات سبک، راکت‌انداز و خمپاره‌انداز داشتند و اکنون حوثی‌ها طی سال‌های اخیر قابلیت خود برای حمله به اهدافی تا ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) را با دقت حدودی بهبود بخشیده‌اند.
ذخایر غذایی یمن درحال کاهش است: سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل: جنگ مستمر ائتلاف متجاوز سعودی و متحدانش با مردم یمن و علاوه بر آن تحریم غذایی و محاصره این کشور، فاجعه‌های عظیمی را به بار آورده است. ذخایر غذایی یمن در حال کاهش است و بیش از نیمی از جمعیت یمن به شدت از گرسنگی رنج می‌برند و ۵۰ درصد از کودکان زیر ۵ سال نیز به شدت دچار سوء تغذیه هستند.

  عراق
تزریق ۲ دز واکسن برای زیارت عتبات الزامی شد: دولت عراق، تزریق ۲ دز واکسن کرونا را برای مسافران به این کشور الزامی کرد. از این پس زائران عتبات، باید علاوه بر نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر با اعتبار ۷۲ ساعت قبل از پرواز، کارت واکسیناسیون هم ارائه دهند.
خروج آمریکاییها از خاک عراق واقعی نیست: الاخبار افشا کرد: محتوای سند محرمانه‌ای، چندین واقعیت را افشا می‌کند که برجسته‌ترین آنها این است که خروج آمریکا از عراق واقعی نیست. همچنین گروه‌هایی در عراق وجود دارند که خواهان خروج نیروهای آمریکایی نیستند و حتی با آمریکایی‌ها در این زمینه تبانی کرده‌اند تا بیانیه‌ای جعلی درباره عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از خاک عراق صادر کنند.

  روسیه
بهترین آرزوی پوتین به رهبر معظم انقلاب: پوتین رئیسجمهور روسیه در دیدار با حجتالاسلام والمسلمین رئیسی رئیسجمهور اسلامی ایران: از دیدار شما بسیار خرسندم. می‌توانیم بگوییم دستورکار وسیعی را پیش‌رو داریم. در شروع صحبت می‌خواهم از شما خواهش کنم که بهترین آرزوی سلامتی را خدمت رهبر معظم ایران آقای خامنه‌ای منتقل بفرمایید.

   فرانسه
فرانسه حجاب در مسابقات ورزشی را ممنوع میکند: مجلس سنای فرانسه به مصوبه ممنوعیت استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی رأی مثبت داد. فدراسیون فوتبال فرانسه نیز پیش‌تر زنان را از پوشیدن روسری در مسابقات منع کرده بود.

   سوریه
فرار صدها داعشی از زندان غویران حسکه: در پی انفجار در یک زندان در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه، تعدادی از عناصر گروهک تروریستی داعش توانستند از این زندان فرار کنند. در این زندان که تحت کنترل نیروهای قسد مورد حمایت آمریکا قرار داشت، سرکرده‌های داعش با تابعیت مختلف نگهداری می‌شدند.

   رژیم اشغالگر صهیونیستی
فساد نتانیاهو کار دستش داد: وبگاه «آکسیوس» نوشته؛ نتانیاهو در حال مذاکره با دادستان کل رژیم صهیونیستی برای توافق پیش از محاکمه در خصوص پرونده‌های فسادش است که می‌تواند او را سال‌ها مجبور به ترک صحنه سیاست کند. وکلای نتانیاهو پیشنهاد کردند که او به دو اتهام اعتراف کند، زندانی نشود و از کنست استعفا دهد. دادستان کل اصرار کرده که هرگونه توافقی مستلزم آن است که نتانیاهو حداقل ۷ سال از سیاست دور بماند.
نمایش خندهدار رژیم صهیونیستی در سازمان ملل: سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با خود یک سنگ بزرگ به سازمان ملل برده و می‌گوید فلسطینی‌ها ما را با این سنگ‌ها می‌زنند!
دست رد ورزشکار نوجوان کویتی به سینه صهیونیستها: محمد العوضی تنیسور کویتی به نیمه‌نهایی مسابقات جهانی تنیس زیر ۱۴ سال صعود کرده بود ولی در حمایت از مردم فلسطین از بازی کردن مقابل نماینده رژیم صهیونیستی‌ انصراف داد.

   آمریکا
آمریکا از ترس پهپادهای ایران به سلاح لیزری متوسل میشود: فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا: روند استفاده از موشک‌های کروز و پهپادهای ایرانی در غرب آسیا خیلی زیاد شده است. تلاش می‌کنیم برای مقابله با آن‌ها از سلاح‌های لیزری استفاده کنیم.
آمدیم تا بین ایران و سوریه اختلاف بیندازیم: فرستاده پیشین آمریکا در سوریه: دلیل حضور ما در سوریه این است که مسیر اصلی بین دمشق و تهران را قطع کنیم.
اذعان ترامپ به اینکه، ایران، چین و روسیه آمریکا را به بازی گرفتهاند: ترامپ: ایران، چین و روسیه در حال تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیزی علیه آمریکا هستند که هرگز یک سال پیش این کار را نمی‌کردند. این ۳ کشور آمریکا را به بازی گرفته‌اند.
اعتراف آمریکا به کمک به سعودی و امارات در حمله به یمن: مشاور امنیت ملی کاخسفید: تعهد ما به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده‌ایم. حوثی‌ها مسئولیت حمله به امارات را بر عهده گرفته‌اند و ما با امارات و شرکای بین‌المللی برای پاسخگویی به آنها همکاری خواهیم کرد.
توییتر حساب کاربری رهبر انقلاب را مسدود کرد: شبکه اجتماعی توییتر به بهانه انتشار پویانمایی «انتقام از دونالد ترامپ» حساب کاربری رهبر انقلاب اسلامی را مسدود کرده است. پویانمایی «انتقام حتمی است» یکی از آثار برگزیده ارسالی در «پویش قهرمان» است که به انتقام از قاتلان و آمران شهادت شهید سلیمانی می‌پردازد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه