هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مقاومت همواره بخش مهمی از فرهنگ ملی لبنان باقی خواهد ماند

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله

مقاومت همواره بخش مهمی از فرهنگ ملی لبنان باقی خواهد ماند

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تصریح کرد: کسانی که تلاش می‌کنند، مقاومت را مسئول وضعیت نابسامان اقتصادی معرفی کنند، به‌خوبی می‌دانند که این مصائب اقتصادی را اربابان خود آن‌ها به‌وجود آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان، 19‌دی در یک مراسم یادبود که در منطقه حانین در جنوب این کشور برگزار شد، به توطئه‌های مختلف محور غربی  آمریکایی علیه لبنان پرداخت و گفت: یکی از ادعاهای عجیبی که اخیراً از برخی رسانه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس شنیدیم، این است که مدعی شدند، حزب‌الله امنیت ملی استراتژیک عربی را تهدید می‌کند.
وی افزود: ما می‌دانیم که آمریکا، رژیم صهیونیستی و غرب، همواره حزب‌الله را تهدیدی برای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌دانند. آیا از نظر آنها امنیت داخلی این رژیم، همان امنیت کشورهای عربی است؟! این ادعاها ماهیت اصلی صاحبان آنها را فاش می‌کند. واقعیت اصلی همین است و مشکل نیز همین‌جاست.
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تأکید کرد: انکار فرهنگ مقاومت در هویت ملی لبنان از خلال تلاش برای جدا کردن لبنان از مقاومت یک ماجراجویی خطرناک و حساب‌نشده در کشور است؛ اما دشمنان به این هدف خود نخواهند رسید و مقاومت همواره بخش واقعی از هویت فرهنگ ملی و استقلال لبنان است.
وی تصریح کرد: کسانی که به مقاومت در لبنان حمله می‌کنند و تلاش دارند، مقاومت را مسئول نابسامانی‌های اقتصادی معرفی کنند، به‌خوبی می‌دانند کسانی که بحران‌های مالی و اقتصادی و معیشتی را در لبنان ایجاد کردند، اربابان آنها هستند و این بحران‌ها را از طریق اجرای سیاست‌های ویران‌گر خود، توسط سیاست‌مداران فاسد به لبنانی‌ها تحمیل کرده‌اند.
این مسئول حزب‌الله ادامه داد: آنها به‌خوبی می‌دانند که این سیاست‌هایشان در خدمت منافع آمریکاست و کسانی که به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی اهمیت می‌دهند، برای رسیدن به مناصب سیاسی از چنین سیاست‌هایی حمایت می‌کنند؛ اما قطعاً به این مناصب نیز نخواهند رسید.
«حسین الحاج حسن» رئیس فراکسیون بعلبک  هرمل نیز در این مراسم اظهار کرد: در مواجهه با بحران کنونی باید چند موضوع اصلی را در نظر بگیریم و برای مقابله با بحران  هرچه باشد  تلاش کنیم. هریک از ما در موقعیت خود می‌توانیم، به‌نحوی به احقاق حقوق شهروندان کمک کنیم. هرچقدر مشکلات و سختی‌ها زیاد باشد، ما برای مقابله با بحران و خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: لبنان کشور فقیری نیست. لبنان نفت و گاز دارد که آمریکا به‌دلایل سیاسی، مانع از استفاده از این ثروت‌ها می‌شود و اگر لبنان اجازه استخراج نفت و گاز خود را داشت، می‌توانست بسیاری از مشکلات خود را حل کند. دشمنان حداکثر فشار اقتصادی را به‌منظور رسیدن به اهداف سیاسی به لبنان وارد می‌کنند؛ اما این اقدامات آن‌ها موجب ناامیدی و تسلیم شدن ما نمی‌شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه