هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اسلام ده‌برابر سریع‌تر از سایر گروه‌های مذهبی در انگلیس رشد کرد

اسلام ده‌برابر سریع‌تر از سایر گروه‌های مذهبی در انگلیس رشد کرد

بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹، اسلام ده برابر سریع‌تر از سایر گروه‌های مذهبی در انگلیس رشد کرد و در برخی موارد، کلیساهای متروکه به مساجد تغییر کاربری داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ابنا، بر اساس داده‌های دفتر آمار ملی بریتانیا، بین سال‌های 2001 تا 2009، اسلام ده برابر سریع‌تر از سایر گروه‌های مذهبی در انگلیس رشد کرد و عواملی مانند گفت‌و‌گو، نرخ زاد و ولد بالاتر و مهاجرت، به این افزایش کمک کرد.
در برخی موارد، کلیساهای متروکه حتی به مساجد تغییر کاربری داده‌اند و به یک معنا، به هدف اصلی که استفاده از ساختمان برای امور مذهبی است، وفادار مانده‌اند.
در اوایل ماه جاری، ارقام سرشماری سال 2011 به‌روز شد و تصویری که آنها ترسیم می‌کنند، برای آینده مسیحیان در کشور چندان روشن نیست.
در سال 2011 تقریباً 60 درصد از مردم مسیحی بودند. اکنون این رقم تنها 51 درصد است.
علاوه بر این، به‌طور گسترده اعتقاد بر این است که نتایج سرشماری سال 2021 نشان‌دهنده کاهش بیشتر این اعداد است که احتمالاً انگلیس و ولز را به یک کشور اکثریت غیرمسیحی تبدیل می‌کند.
در تلاش برای جلوگیری از کاهش عبادت‌کنندگان، کلیسا بیش از 335 میلیون دلار را برای برنامه تجدید و اصلاح بین سال‌های 2020 - 2017 هزینه کرده است که ظاهراً نتیجه چندانی نداشته است.
کلیسای انگلستان که نماینده اکثر مسیحیان و کلیساهای سراسر کشور است، این چالش را جدی و ریشه‌ای خوانده است.
از جمله چالش‌هایی که کلیسا با آن مواجه است، جماعت سالخورده (میانگین سنی که در کلیسا شرکت می‌کنند، 61 سال است)، کاهش اعضای روحانیون حقوق‌بگیر و فقدان چشم‌اندازی در میان برخی از روحانیون برای ایجاد آینده‌ای امیدوارکننده‌تر است.
کلیسای انگلستان بیش از 500 سال پیش تأسیس شده است و در صدر فهرست برجسته‌ترین زمین‌های املاک و مستغلات در این کشور قرار دارد.
برخی تخمین زده‌اند که کلیسای انگلیس بیش از 29 میلیارد دلار دارایی و 11.7 میلیارد دلار موقوفه دارد که تا سال 2019 تقریباً 1.3 میلیارد دلار در سال درآمد داشته است.
علاوه بر آن، کلیسای انگلستان از کمک‌های دولتی بهره می‌برد. بنابراین، پول مسئله اصلی برای کلیسای انگلستان نیست و به‌طور قطع، عوامل دیگری باعث این انحطاط به‌ظاهر غیرقابل جبران برای نهادی شده است که در ساختار کشور بسیار مهم بوده است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه