هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 696

اخبار کوتاه جهان

   عراق
جمعیت دهها هزار نفری عشاق شهدای مقاومت، فرودگاه بغداد را به تعطیلی کشاند: المیادین: به‌‌دلیل حضور ده‌ها هزار نفری مردم عراق در مراسم گرامی‌داشت شهیدان سلیمانی و المهندس در محل ترور آنها در جاده منتهی به فرودگاه بغداد، فعالیت این فرودگاه به ‌طور موقت متوقف شد.
خروج کامل نظامیان آمریکایی از عراق حقیقت ندارد: سخنگوی گروه مقاومت کتائب سیدالشهداء(ع): متأسفانه دولت، واسطه‌ای بین ملت و اشغالگر شده و هنوز بیش از ۲۵۰۰ نظامی آمریکایی، در عراق حضور دارند و خارج نشده‌اند. آنچه اعلام شده، صرفاً فریب است.

   یمن
توقیف کشتی نظامی امارات در آبهای یمن: سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از توقیف یک کشتی نظامی اماراتی حامل تجهیزات نظامی خبر داد. یحیی سریع: این کشتی بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده بوده و در حال انجام اقدامات خصمانه‌ای بود که امنیت و ثبات یمن را هدف می‌گیرد.
ائتلاف سعودی نفتکش مردم یمن را ربود: شرکت ملی نفت یمن خبر داد: ائتلاف سعودی-آمریکایی، یک نفتکش حامل بیش از ۲۴ هزار تن سوخت مازوت را ربود. شرکت ملی نفت یمن گفته: ائتلاف سعودی تاکنون پنج نفتکش را ربوده و مانع پهلوگیری آن‌ها در سواحل یمن شده است.

   آمریکا
دادستان نیویورک هم به دنبال ترامپ افتاد: دادستان نیویورک در ادامه تحقیقات مربوط به پرونده فعالیت‌های تجاری سازمان ترامپ، اقدام به احضار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و ایوانکا ترامپ و دونالد ترامپ جونیور نموده است.
ترسیدن وزیر خارجه پیشین آمریکا از ایران: وزیر خارجه پیشین آمریکا در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور ایران، خواستار حفاظت خود و ترامپ در برابر «تهدیدات ایران» شد و گفت: آن‌ها می‌گویند که می‌خواهند تک‌تک مسلمانان جهان را به کشتن ترامپ و من برانگیزانند. این واقعاً یک خطر و ریسک امنیتی است. رئیسی درباره این حرف زده که ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند؛ واقعاً و عمیقاً بی‌سابقه است و بایدن واقعاً برای حفاظت از من و ترامپ مسئولیت دارد.

  چین
ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی بود: سخنگوی وزارت خارجه چین، ترور سردار سلیمانی توسط ایالات متحده آمریکا را نمونه بارز جنایت جنگی خواند.
توئیتر هم علیه سردار دلها دست به کار شد: توئیتر هزاران اکانت فارسی را به‌خاطر انتشار محتوا درباره حاج قاسم سلیمانی و تشییع شهدا مسدود کرده است. پیش از توئیتر، اینستاگرام هم، این اقدام علیه ایرانی‌ها را به‌صورت بی‌سابقه‌ای انجام داده بود.
امتیاز اینستاگرام بهشدت اُفت کرد: بعد از پویش کاربران ایرانی که در اعتراض به حذف نام و تصاویر سردار سلیمانی به اینستاگرام در گوگل‌پلی امتیاز «یک» دادند، امتیاز اینستاگرام به 1.3 افت کرد. این امتیاز به‌صورت منطقه‌ای اختصاص می‌یابد و افراد در کشورهای مختلف میانگین امتیازِ امتیاز‌دهندگان کشور خود را مشاهده می‌کنند. این ترفند برای اولین‌بار توسط کاربران فلسطینی در اعتراض به بایکوت یکی از فعالان اجتماعی فلسطینی انجام شد و بلافاصله فیسبوک عذرخواهی کرد.

   رژیم اشغالگر صهیونیستی
هک روزنامه جروزالمپست با نشانی از انگشتر عقیق: صفحه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست و اکانت توئیتری سایت معاریو متعلق به رژیم صهیونیستی هک شدند. در تصویر هک‌شده‌ سایت این روزنامه، موشکی از نگین عقیق یک انگشتر به سمت تأسیسات اتمی رژیم صهیونیستی فرود آمده و بر روی این تصویر نوشته شده است: ما به شما نزدیک هستیم؛ جایی‌که فکرش را هم نمی‌کنید. شبکه قطری «العربی» نیز تصاویری از هک‌شدن دوربین‌های امنیتی دفتر روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» منتشر کرد.
ترور سردار سلیمانی نتیجه عکس داد: میدلایستآی: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد، با ترغیب ترامپ به خروج از برجام و حذف سلیمانی، زیرکی به خرج داده؛ اما مسئله‌ای که اکنون روشن می‌شود، این است که هیچ‌‌یک از این دو اقدام، در راستای منافع داخلی این رژیم و آمریکا نبوده است.

   استرالی
اخراج مرد شماره یک تنیس جهان از استرالیا برای اجرای قانون واکسن: «نواک جوکوویچ» مرد شماره یک تنیس جهان، به‌دلیل عدم تزریق واکسن کرونا از استرالیا دیپورت شد و رقابت‌های اوپن استرالیا را از دست داد.

   اروپا
مبارزات سردار سلیمانی فراموش نمیشود: نماینده ایرلندی پارلمان اروپا: به‌یاد سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس که دو سال پیش در چنین روزی توسط آمریکا به‌طور غیرقانونی ترور شدند. مبارزات قهرمانانه آنها علیه تروریسم هرگز فراموش نخواهد شد. میراث آنها پیروز خواهد شد.
شورش و آتشزدن خودرو بهمناسبت آغاز سال نو در اروپا: الجزیره نوشته: هرساله در شب سال نو در فرانسه صدها خودرو توسط خوشگذران‌ها به‌آتش کشیده می‌شود و امسال هم ۸۷۴ خودرو به‌آتش کشیده شد. راشاتودی هم خبر داده، در شب سال نو، خیابان‌های شهر «لایپزیگ» آلمان به میدانی برای درگیری‌های شدید بین پلیس و «خوشگذران‌های شورشی» تبدیل شد و در نتیجه آن تعدادی از خودروها و تجهیزات پلیس آسیب دید.
اعتراف 5 قدرت هستهای جهان به برنده نداشتن جنگ هستهای: روسیه، انگلیس، آمریکا، چین و فرانسه در یک بیانیه مشترک کم‌سابقه تأکید کرده‌اند که جنگ هسته‌ای قابل بردن نیست و نباید هرگز وارد آن شد.
رونمایی آلمان از خودرویی با قابلیت تغییر رنگ بدنه: شرکت آلمانی بی‌ام‌دبلیو در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی ۲۰۲۲ میلادی، از فناوری جدید تغییر رنگ خودرو رونمایی کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه