هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ماهیت نبرد با دشمن صهیونیستی تغییر کرده است

رئیس دفتر سیاسی حماس

ماهیت نبرد با دشمن صهیونیستی تغییر کرده است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی، نبرد فعلی با رژیم صهیونیستی را متفاوت از نبردهای گذشته خواند و بر برخورداری مقاومت از سلاح بازدارنده و استراتژیک تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با حضور در برنامه «المقابله» شبکه الجزیره، اظهار کرد: حماس یک نبرد پیچیده را با دشمن صهیونیستی مدیریت می‌کند و تمامی نبردهای گذشته را مورد بررسی قرار داده تا متوجه اشتباهات و نقاط قوت خود شود و همچنین به نیازهای راهبردی لازم برای مقابله پی ببرد.
وی در این باره گفت: رهبری حماس جنگ اول رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را که اواخر سال ۲۰۰۸ انجام شد، مورد ارزیابی قرار داده است. این جنگ به ما نشان داد که ماهیت رویارویی با اشغالگران متفاوت از گذشته است و ارزیابی ما این بود که به تصمیماتی استراتژیک نیاز داریم.
وی تأکید کرد: ما تصمیم گرفته‌ایم، به یک سلاح بازدارنده از نوع موشکی، یک سلاح استراتژیک مثل حفر تونل‌ها و یک سلاح برای مقابله با تانک‌ها و خودروهای نظامی که به نوار غزه نفوذ می‌کنند، مجهز شویم.
هنیه همچنین تصریح کرد: این طرح دفاعی مورد تأیید رهبری حماس در داخل و خارج قرار گرفته است و بودجه لازم برای آن با حمایت‌ها کشورهای عربی و اسلامی تأمین شده است. این طرح توانایی‌ها و قدرت مقاومت را نشان داد؛ چنان‌که در نبرد سال ۲۰۱۲ پس از ترور «احمد الجعبری»، از رهبران حماس که نیاز به پاسخی معادل این ترور حس شد، این قدرت نمایان شد و ما تصمیم به بمباران تل‌آویو گرفتیم.
هنیه گفت: به‌عقیده من استراتژی کنونی آمریکا «آرام ساختن جبهه‌ها در منطقه» است؛ اما انفجار اوضاع به‌دلیل تخلفات ارتش اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن در کرانه باختری و قدس هم بعید نیست.
وی ادامه داد: نوار غزه پس از نبرد شمشیر قدس ثابت کرد که مقاومت در غزه نسبت به تحولات فلسطین بی‌تفاوت نخواهد بود.
اسماعیل هنیه درباره رابطه با ایران نیز گفت: مقاومت در برابر اشغالگری، بر اساس دستور کار فلسطین انجام می‌شود  و حماس به‌نیابت از کسی جنگ نمی‌کند.
وی افزود: برادران ما در ایران از حماس یا مقاومت فلسطین نمی‌خواهند که از طرف آنها جنگ نیابتی به راه بیندازند و تصمیم ما مستقل است.
رهبر جنبش حماس در خصوص حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از حماس، گفت: ایرانی‌ها از بعد مذهبی و ارزش‌های مربوط به فلسطین و قدس از حماس حمایت می‌کنند و بعد دوم این است که دشمن صهیونیستی دشمن مشترک ما و ایران است.
هنیه درباره روابط با مصر و عربستان نیز، تصریح کرد: حماس دنبال روابط با همه است و روابط بسیار قوی و مهمی با مصر و همچنین روابط تاریخی با عربستان سعودی دارد.
وی افزود: تغییراتی که در روابط با عربستان رخ داد، از طرف ما نبود؛ بلکه از طرف برادرانمان در این کشور بود.
هنیه ادامه داد: میانجی‌گری‌هایی درباره عربستان وجود دارد و ما بدون میانجی‌گری در ارتباط هستیم. من پیام‌های زیادی برای ملک‌سلمان و محمدبن سلمان ارسال کرده‌ام.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه