هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نامه مدیر حوزه‌های علمیه تحویل اسقف اعظم کوریتیبا شد

نامه مدیر حوزه‌های علمیه تحویل اسقف اعظم کوریتیبا شد

اسقف اعظم کوریتیبا در برزیل بعد از استماع متن نامه آیت‌الله اعرافی، اظهار کرد: این نامه نشان می‌دهد که نویسنده این نامه علاوه بر اینکه عالم و دانشمندی دینی است، چقدر به مسائل و مشکلات اجتماعی جهان آشناست. من کاملاً با این کلام ایشان موافقم که رهبران دینی، باید برای مشکلات روز، راه‌حل ارائه کنند. این نامه، به‌خوبی ارزش والای انسانی و تسلط علمی و شناخت اجتماعی او را به من نشان داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ایام میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و در آستانه سال نو مسیحی، نامه آیت‌الله اعرافی به اسقف اعظم کوریتیبا تحویل شد.
در پی ارسال نامه‌های تبریک سال نو مسیحی از سوی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ایران، به رهبران دینی در نقاط مختلف جهان، آقای دون‌جوزه آنتونیو پرزو اسقف اعظم کوریتیبا در برزیل در مراسمی، نامه آیت‌الله اعرافی را دریافت کرد.
در این جلسه که در آستانه سال نو مسیحی و در مسجد امام علی‌بن ابی‌طالب(ع) کوریتیبا در برزیل برگزار شده بود، متن نامه آیت‌الله اعرافی قرائت شد و اصل نامه به این مقام ارشد کلیسا تحویل شد. اسقف اعظم کوریتیبا در برزیل، بعد از استماع متن نامه، ضمن ابراز خوشحالی از دریافت این نامه اظهار کرد: این متن یک نامه پیامبرگونه است. این نامه نشان می‌دهد که نویسنده این نامه علاوه بر اینکه عالم و دانشمندی دینی است، چقدر به مسائل و مشکلات اجتماعی جهان آشناست.
وی افزود: من کاملاً با این کلام ایشان موافقم که رهبران دینی باید برای مشکلات روز، راه‌حل ارائه کنند. مسئولان حکومتی وظایفی دارند؛ اما این نباید مانع ارائه راه حل توسط رهبران ادیان برای برون‌رفت از معضلات شود. دون‌جوزه آنتونیو پرزو همچنین اظهار کرد: بنده این آیت‌الله را نمی‌شناختم؛ اما این نامه، به‌خوبی ارزش والای انسانی و تسلط علمی و شناخت اجتماعی او را به من نشان داد.
در این جلسه حجت‌الاسلام و‌المسلمین خدابخشی از مبلغان زبان‌دان مستقر در کوریتیبا، گزارشی از حوز‌های علمیه ایران در داخل و خارج کشور ارائه کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه