هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 696

اخبار کوتاه ایران

تصویب اعطای وام ۹۰ میلیون دلاری به ایران: رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، از تصویب اعطای وام ۹۰ میلیون دلاری به ایران در بانک جهانی برای مقابله با بیماری کرونا با وجود مخالفت آمریکا و لابی رژیم صیهونیستی خبر داد.

   تشکیل پرونده شهادت برای مسافران هواپیمای اوکراینی: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: از بین ۱۳۳ پرونده‌ هواپیمای اوکراینی که باید تشکیل می‌شد، ۷۳ خانواده در بنیاد شهید پرونده تشکیل داده‌اند. همه افراد ایرانی این پرواز در حکم شهید هستند.

  وام ازدواج ۱۵۰ میلیون تومان میشود: اسماعیلی، نماینده مجلس شورای اسلامی: دولت در بودجه ۱۴۰۱ وام ازدواج را کلی دیده بود؛ اما مجلس قبول نکرد. حالا وام ازدواج برای هریک از زوجین ۱۵۰ میلیون و جمعاً ۳۰۰ میلیون شده است. علاوه بر این وام، برای تشویق جوانان به ازدواج، ۱۰۰ میلیون هم برای هر دختر و پسر زیر ۲۳ سال با بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است. ضامن کارمند را هم برای گرفتن وام حذف شده است.

  تولید گوشت گیاهی با فناوری چاپ سهبعدی در کشور: محققان دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران موفق به تولید «گوشت گیاهی» شدند. برای تولید این نوع گوشت، از پروتئین گیاهی نخود، برگ چغندر و خُلَّر استفاده شده و  تولید این نوع گوشت، به تولید پایدار کشاورزی کمک می‌کند.

  حضور زائران ۴۳ کشور دنیا در کرمان:  مسئول مواکب مردمی ستاد ترویج مکتب حاج قاسم: از ۴۳ کشور جهان برای زیارت قبر مطهر سردار سلیمانی حضور داشتند؛ حتی از کشور آمریکا هم زائرانی در کرمان حضور پیدا کردند.

  خودروسازان ۲۵ هزار نیروی مازاد دارند: عضو هیئترئیسه مجلس: خودروسازان ۲۵ هزار نفر نیروی مازاد دارند که از جیب مردم برداشته می‌شود. در قصه خودرو هم وزارتخانه ابتدا دور خورد. خودروسازان راحت‌ترین حربه را انتخاب کرده‌اند؛ درحالی‌که باید به دنبال مولد کردن اموال غیرمولد و افزایش بهره‌وری بروند.

  مکتب حاجقاسم، آمریکا را در سراسر جهان بیارزش کرد: جانشین نیروی قدس سپاه: شهید سلیمانی تمام طرح‌های آمریکا در عراق را نابود و به استقرار دولت اسلامی در عراق کمک کرد و همچنین به یک‌پارچه‌سازی سوریه کمک شایانی کرد. مکتب حاج قاسم آمریکا ورژیم صهیونیستی را در جهان بی‌ارزش کرد؛ به‌طوری‌که باعث فراری شدن آنها از افغانستان و عراق و در آینده از کل منطقه خواهد شد.

  برد موشک قیام به ۱۰۰۰ کیلومتر رسید: اطلاعات جدیدی از موشک بالستیک زمین به زمین قیام منتشر شده است که نشان می‌دهد، برد این موشک به ۱۰۰۰ کیلومتر و خطای اصابت آن نیز به زیر ۵۰ متر رسیده است. نمونه اولیه موشک قیام به‌عنوان اولین موشک بدون بالک ایرانی با سوخت مایع، در سال ۱۳۸۹ و با برد ۸۰۰ کیلومتر رونمایی شد.

  شناسایی ۱۲۷ نفر از افراد دخیل در ترور شهید سلیمانی: دادستان کل کشور از ارسال نامه نیابت قضائی به ۹ کشور و شناسایی ۱۲۷ نفر افراد دخیل در ترور شهید سلیمانی خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد، ۷۴ نفر تبعه آمریکا هستند و رئیس‌جمهور جنایت‌کار سابق این کشور نیز در رأس لیست قرار دارد.

  کلاهبردار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی مهاجرت بازداشت شد: رئیس پلیس بینالملل: فردی که با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام به تبلیغات دروغین مهاجرت می‌کرد، در خارج از کشور بازداشت و به کشور استرداد داده شد. با شکایت ۲۳۰ نفر از این مؤسسه، مشخص شد که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کلاهبرداری از این افراد صورت گرفته است.

  بارش باران در کنارک، طی ۴ روز بهاندازه ۴ سال: وزیر نیرو: در کنارک، طی ۴ روز به‌اندازه ۴ سال باران باریده است. مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان: حدود ۷۰ درصد منازل شهر کنارک در پی آب‌گرفتگی اخیر غیرقابل سکونت شده و حدود ۹۰ درصد لوازم این منازل غیرقابل استفاده است.

  عمل نکردن خودروسازان به تعهدات خود: بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور: مقرر بود در آبان ماه سال جاری، شرکت ایران خودرو ۹۴ هزار خودروی ناقص خود را به ۶۰ هزار دستگاه برساند و شرکت سایپا هم، ۵۳ هزار دستگاه خودرو را به ۱۰ هزار دستگاه برساند که هیچ‌کدام به‌علت و عللی به تعهد خود عمل نکردند.

  بیمه رایگان محرومان در ٢٠٢٠ محله کشور: مدیرعامل بیمه سلامت: افراد کمتر برخوردار در ٢٠٢٠ محله کشور رایگان بیمه می‌شوند و در قالب نظام ارجاع از خدمات تخصصی سلامت برخوردار خواهند شد. بیمه پایه ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش بستری و در بخش سرپایی ۷۰ درصد را تقبل خواهد کرد.

  تعداد کارتخوانهای ایران معادل ۲۵ کشور اروپایی: طی چند سال گذشته آمارهایی مبنی بر رتبه دوم جهانی ایران در تعداد کارتخوان‌ها منتشر شد که نشان می‌دهد، تعداد کارتخوان‌های فعال‌شده در ایران چند برابر میانگین جهانی است!

  زمینه انتقام از آمریکاییها را از درون خانههایشان فراهم میکنیم: فرمانده نیروی قدس سپاه: هر جا که لازم باشد، زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از درون خانه‌های خودشان و با افرادی از کنار دست خودشان فراهم می‌کنیم؛ بدون اینکه ما حضور داشته باشیم. این انتقام شروع شده است و ریشه آمریکا به حول و قوه الهی از منطقه کنده خواهد شد.

  خانهدار شدن مجردها مشروط به تأهل تا زمان تحویل مسکن: محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی: در صورتی‌که مجردها در زمان تحویل، متأهل نشده باشند، علاوه بر هزینه زمین هزینه ساخت و ساز،‌ تمام تخفیفات مربوط به پروانه ساختمانی، تسهیلات، مالیات و... حذف و تمام هزینه‌ها بر اساس قیمت روز از مجرد‌ها دریافت خواهد شد.

  ۸۰ درصدِ معتادان رها میشوند: رئیس پلیس تهران: ۸۰ درصدِ معتادانی که جمع‌آوری می‌کنیم، هنگام غربال‌گری به‌بهانه‌های مختلف رها می‌شوند!

برچسب ها :
ارسال دیدگاه