هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مبارزه آشتی‌ناپذیر با جبهه کفر و نفاق شاخصه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) بود

آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت علامه مصباح یزدی(ره)

مبارزه آشتی‌ناپذیر با جبهه کفر و نفاق شاخصه آیت‌الله مصباح یزدی(ره) بود

رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین گفت: ما شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) را در مبارزه آشتی‌ناپذیرش با جبهه کفر و نفاق می‌شناسیم که از بصیرت برخوردار بود.

مراسم نخستین سالگرد عمار انقلاب، علامه آیت‌الله مصباح یزدی(ره)، با حضور آیات سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، اراکی عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مقتدایی قائم‌مقام جامعه مدرسین، کعبی عضو خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع عظام، مدیران نهادهای عالی حوزه، اعضای خبرگان رهبری، جامعه مدرسین، و جمع کثیری از طلاب و روحانیون و مردم ولایتمدار قم، از طرف دفتر مقام معظم رهبری، جامعه مدرسین، شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، ۹‌دی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
به گزارش  خبرگزاری حوزه، آیت‌الله حسینی بوشهری در مراسم سالگرد مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی اظهار کرد: سخن گفتن درباره شخصیتی که تمام عمرش را وقف اسلام، جهاد تبیین و مکتب اهل‌بیت(ع) کرده، سخت است، زیرا در وقت محدود بیان این همه فضائل ممکن نیست.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه رابطه معناداری بین سالگرد ارتحال این فقیه حکیم و ایام شهادت صدیقه کبری(س)، ۹ دی، ۱۹ دی و سالگرد شهادت شهید سلیمانی است، گفت: همانطور که یکی از نقش‌های برجسته حضرت زهرا(س) دفاع از ولایت و جهاد تبیین بود و با تمام وجود خود را مدافع ولی زمان خود می‌دانست، آیت‌الله مصباح هم که تربیت شده مکتب علوی و فاطمی است در عصری که بدخواهان انقلاب در صدد ضربه زدن و ایجاد شبهه بودند، گاهی یک تنه پا به میدان گذاشت و پرچم جهاد تبیین را فاطمه‌وار برداشت تا نسل جوان ما دچار تردید نشوند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به ارتباط آیت‌الله مصباح یزدی با ۹ دی، ابراز کرد: ۹ دی بعد از ۸ ماه التهاب و ایجاد شبهه در جامعه، مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و با حضور به‌موقع خود غبار را از شبهات و فتنه‌ها برداشتند، همانطور که آیت‌الله مصباح هم غبار انحرافات و شبهات را از جامعه زدود تا جامعه دچار فتنه، التهاب و شبهه نشود.
وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی مدافع حریم مرجعیت و مدافع کسانی بود که در عصر غیبت نیابت عامه ولی‌عصر(عج) را بر عهده دارند، گفت: ایشان در دفاع از ولایت فقیه و این جایگاه در دوره و زمانه ما سنگ‌تمام گذاشت و آثار و سخنرانی‌های او بیانگر مواضع مستحکم و قاطعش در دفاع از ولایت فقیه بود.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ارتباط آیت‌الله مصباح یزدی با سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی به عنوان یک عنصر نظامی اگرچه دارای اخلاق الهی و امتیازات ویژه معنوی بود، ولی مأموریت خود را حفظ مرزهای جغرافیایی کشور و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و کشورهای اسلامی می‌دانست. در داخل کشور هم عده‌ای سعی داشتند با نفوذ افکارشان مرزهای فکری جامعه را به هم بریزند و باورها و افکار را متزلزل کنند که اینجا آیت‌الله مصباح یزدی به محافظت از مرزهای فکری جامعه پرداخت و به دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و شهرهای مختلف می‌رفت تا مرزهای فکری و اعتقادی مردم را مراقبت و محافظت کند.
امام جمعه قم با اشاره به نقش هدایتگری علما، عالمی را هدایت‌گر دانست که اهل عمل صالح باشد، و ادامه داد: آیت‌الله مصباح یزدی(ره) شخصیتی بود که هم با جهاد اصغر با طواغیت جهان و هم با جهاد اکبر و جهاد کبیر برای هدایت بشر تلاش کرد و علاوه بر اینکه خودساخته بود، از محضر اساتید بنام حوزه استفاده کرد و این علم خود را در جهت هدایت بشر به کار برد.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ما شخصیت آیت‌الله مصباح را در مبارزه آشتی ناپذیرش با جبهه کفر و نفاق می‌شناسیم، گفت: این شخصیت علاوه بر کسب علم فقه، بیش از ۱۵ سال در درس اخلاق آیت‌الله بهجت شاگردی کرد و همانطور که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند «انسان بصیر کسی است که خوب گوش می‌کند، سپس تفکر می‌کند، بعد می‌نگرد و قضایا را می‌بیند، از عبرت‌های دنیا بهره می‌برد و راه هموار و روشن را طی می‌کند»، از بصیرت برخوردار بود.
رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: این شخصیت کوشا و ساعی در راه علم‌آموزی و هدایت جامعه، اهل مال‌اندوزی و تعریف از خود نبود و در مسیری که انتخاب کرده بود از خود مقاومت نشان داد که این‌ها نشانه‌های یک عالم دینی است و به همین خاطر رهبر معظم انقلاب از او به عنوان حکیم یاد کرده‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه