هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نوزدهم دی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی است

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی در دیدار با اساتید بسیجی حوزه علمیه

نوزدهم دی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی است

این مرجع تقلید گفتند: امام راحل(قد) یک ذخیره الهی بود که توانست، با قیام خود هم استبداد داخلی و هم استکبار جهانی را شکست دهد و دست آنان را از این سرزمین کوتاه کند و استقلال و آزادی را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی، ایشان 18‌دی در دیدار با اساتید بسیجی حوزه علمیه قم، ضمن گرامی‌داشت سالروز نوزدهم دی 1356، اظهار کردند: 19‌دی‌ماه 1356 از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی ایران است و باید همواره این روز گرامی داشته شود.
معظم‌له با اشاره به آیه سوم سوره مبارکه آل‌عمران «وكأین من نبی قاتل معه ربیون كثیر فما وهنوا لما أصابهم فی سبیل‌الله و ماضعفوا و مااستكانوا والله یحب‌الصابرین»؛ ابراز کردند: از آغاز، انبیای الهی همواره در مقابل استبداد و استکبار به نبرد برخاسته و مردم را به سعادت و رستگاری دعوت نمودند و در این مسیر، سختی‌ها و مصائب را تحمل کردند و علما که در این آیه از آنان به «ربیون » تعبیر شده است، همواره در مسیر پیامبران گام نهادند تا مردم را از استبداد و استکبار رهایی بخشند.
این مرجع تقلید در ادامه، به بیان ابعاد شخصیتی امام خمینی(قد) پرداختند و گفتند: امام(قد) یک ذخیره الهی بود که توانست، با قیام خود هم استبداد داخلی و هم استکبار جهانی را شکست دهد و دست آنان را از این سرزمین کوتاه کند و استقلال و آزادی را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.
ایشان به بیان ابعاد گوناگون شخصیت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پرداختند و افزودند: معنویت امام(قد) و توکل ایشان یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ایشان بود که توانست، ملت ایران را بیدار و در مقابل استکبار جهانی بسیج کند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی، با بیان اهمیت انقلاب اسلامی در زمان معاصر، خاطرنشان کردند: امام(قد) اسلام را در سطح جهان زنده کرد؛ از این‌رو تمامی محرومان و مستضعفان چشم به نظام مقدس اسلامی ایران دوخته‌اند و ما باید شکوه و عظمت انقلاب اسلامی را حفظ و در مقابل فتنه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.
این مرجع تقلید، جنگ تحمیلی را نمونه‌ای از فتنه‌انگیزی استکبار جهانی در مقابله با انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کردند: دشمنان با حیله‌های گوناگون، مسلمانان را در کشور‌های مختلف به جان هم انداخته‌اند و فتنه‌های متعددی میان مسلمانان ایجاد می‌کنند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه