هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی برای تبلیغ بین‌الملل

در دیدار معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با نمایندگان ولی‌فقیه در آذربایجان‌های شرقی و غربی عنوان شد

استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی برای تبلیغ بین‌الملل

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با سفر به آذربایجان‌های شرقی و غربی، با نمایندگان ولی‌فقیه در این استان‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

   آذربایجان شرقی ظرفیت بسیار خوبی برای هرگونه برنامههای برون مرزی دارد
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین آل‌هاشم در این دیدار، با قدردانی از حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسینی کوهساری در آذربایجان شرقی، از آمادگی کامل حوزه علمیه این استان برای تحقق منویات آیت‌الله اعرافی خبر داد و افزود: استان آذربایجان شرقی به‌دلیل همسایگی با سه کشور، ظرفیت بسیار خوبی برای هرگونه برنامه‌های دینی و فرهنگی بین‌المللی دارد.
وی افزود: باید از هرگونه تشتت در برنامه‌ها و تداخل مأموریت‌ها پرهیز کرد و از یک برنامه‌ریزی منجسم واحدی بهره جست.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: در تبریز طلاب مستعد زیادی داریم که نیازمند برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی هستند تا در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی موازی‌کاری نهادهای فرهنگی به حداقل رسد.

  توجه به مسائل مذهبی ایرانیان مقیم خارج ضروری است
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی هم در دیدار معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در جهت ایجاد ارتباطات فرهنگی و مذهبی با کشورهای همسایه است، گفت: حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی آمادگی دارد، برای اعزام مبلغان دینی به کشورهای مختلف، فعالیت‌های لازم را انجام دهد.
وی همچنین بر توجه بیشتر به مسائل مذهبی ایرانیان مقیم کشورهای مختلف تأکید کرد.

  توسعه خدمات تبلیغی داخلی و بینالمللی از رویکردهای تحولی حوزههای علمیه است
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور نیز در دیدارها، با اشاره به استفاده از ظرفیت استان‌های مرزی برای تبلیغ برون‌مرزی، گفت: مبلغان آذربایجانی، با توجه به آشنا بودن با فرهنگ و زبان کشورهای همسایه، می‌توانند در زمینه اعزام مبلغان جهت تبلیغ، نقش بی‌بدیلی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی، کوتاه‌مدت و بلندمدت برای طلاب حوزه‌های علمیه طراحی شده است، گفت: توسعه خدمات تبلیغی حوزه‌های علمیه، چه از بعد داخلی و چه از بعد خارجی، از جمله رویکردهای تحولی حوزه‌های علمیه است. بر همین اساس، در عرصه بین‌الملل، یک مسیر رو به رشد را در حال طی کردن هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: توجه به دانش‌افزایی بین‌المللی و اعزام مبلغ به کشورهای منطقه برای تبلیغ، از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر می‌باشد.
وی همچنین گفت: مباحث بین‌المللی در قم خلاصه نشود و استان‌هایی که ظرفیت بین‌المللی دارند، باید در مباحث بین‌المللی تقویت شوند و در این راستا، آذربایجان‌های شرقی و غربی اولویت ویژه‌ای دارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه